Alla inlägg under februari 2009

Av Nina - 16 februari 2009 13:56

Ja som ni förstår blir det ingen skola nu på två veckor. Jag är hemma. Men vi kan höras.

Kram på er

Av Nina - 16 februari 2009 13:51

Jaha, då var man sjukskriven då.

Ska försöka med ännu en ny medicin. Hoppas nu att denna hjälper. Läste just att den innehåller lite morfin bla. Man kanske blir lite hög på kuppen. Vad det mer står är att man kan bli lite långsam, inte rekomenderat att köra bil. Men de gör ju inget. Vad jag vet ska jag ingenstans.

Vad som gäller nu är värme, värme och kanske en stilla promenad om vi får lite värme ute oxå. Just idag är det ju bara femton minus...

Nu ska jag vänta på att Mommen ringer så jag får höra hur det gått för henne. Annars är det inget idag inte. Kanske man slår på tvn och ser om det finns något att vila ögonen på.

Ha de så gott.

Kram

Av Nina - 15 februari 2009 11:41

Gissa om tårarna rann...

Helena Jonsson har i dag visat att Ångermanland är platsen. Hon gjorde en fenomenal tävling. Pappa "post" Hasse är idag lyckligaste pappan. Stort och jätte GRATTIS.

Här då... som vanligt. Sitter klistrad vid tv:n. Man kan ju alltid hoppas att det kan bli något mera. Vem vet.

Undrar om man kan få abstinens under rening av radonet. Jag tänker på att vi har ju levt med radon i så många år och nu håller vi ju på att saneras. Både Sten och jag mår ju illa och har ont i huvudet. Detta har vi dragit med i fjorton dagar nu. Det är inte bra. Kanske man ska kolla upp det dära med radonet. Nåja, man ska ju inte klaga heller. Det kunde ju alltlid vara värre. Det känns inte riktigt okej att börja jobba när man inte mår bra. Vi får se hur det är imorgon.

Nu har Norge gjort det igen Björndalen vann och Os kom trea. Bara att buga för dem. Björndalen har nu slagit Stenmark.

Kram på er alla

Av Nina - 14 februari 2009 14:22

Vilka konstiga prickar det finns...

De kom och provade bilen. Lyckades få stopp. Därefter på något förunderligt sätt pajade dom nån start vajer. Sten fick åka och hämta. Han fick naturligtvis igång bilen. När de stod och pratade så påstod dom att avgasröret var av. Sten undrade vart med ett frågande ansikte. Det hörs inget. Mannen pekade och Sten hade svårt att hålla sig för skratt. Talade om att på en campo är inte röret längre...

Så som ni förstår blev det inget köp. Inte lite arg är vi då det var en som ringde efter dessa nissar och ville komma direkt och köpa. Vi ska försöka få tag på den mannen och höra om han fortfarande är intressrad.

Ja, som sagt. Än har man inte träffat alla konstiga personer.

Tyvärr blev det inte någon medalj idag på skidor. Fast jag satt och svettades och slet. Duschen nästa.

Kram

Av Nina - 14 februari 2009 10:53

Jaha, då har man blivit utmanad igen då...

Gör ett tappert försök.

Här kommer det:



4 AV MINA FAVORIT TV-PROGRAM;  Thomas och Simon, Bygglov, Cityakuten,Top Model
4 SAKER JAG GJORDE I GÅR; Låg, duschade, värmde mig vid brasan, sjukhuset

4 SAKER JAG LÄNGTAR TILL; Min dotter, Min son, Bli frisk, Värme

4 FAVORIT RESTAURANGER; Nu blev de problem...Tja, kan vara Remsle pizzan då...sen är det stop

4 SAKER PÅ MIN ÖNSKELISTA; Att min dotter kommer hem snart. Ingen värk. Frisk familj och minst en miljon kronor
 

Nu är det min tur att utmana...

Det får bli som vanligt Jenny känn dig träffad. Sen kan ju GuFar ta och plita ner några svar. Vem har vi mer då, Elisabeth nu är det din tur. Dags att uppdatera.

Det får bli bra så.

Lycka till!

Kram

Av Nina - 14 februari 2009 10:50

Önskar alla en härlig alla hjärtans lördag.

Många kramar

Av Nina - 14 februari 2009 10:44

Jaha, då var det lördag då. Var på sjukhuset igår i onödan. De dom sa att jag var att jag måste vända mig till vårdcentralen. Det har man ju gjort och dom har ju inte tid... Får försöka igen på måndag. Är fortfarande inte bra. Det är älg middag ikväll hos svågern. Jag är absolut inte pigg och fräsch för det. Tror det lutar till att jag får stanna hemma. Just nu håller vi på att sälja campon, eller vi och vi. Det är Sten som fixar det. Tyvärr är det kallt idag. Bilen har ju alltid gått som en klocka men ack nej, inte idag inte. Dom som är ute och provkör ringde just och sa att de är stående. Vi tror att det beror på kylan och lite i tanken. Har inte själva råkat ut för det någon gång. Typiskt att detta är första gången. Vi får se hur det slutar.

Annars är det som vanligt. Sitter framför brasan och fryser. Tur att det är skidor på tv. Helena kom femma i första tävlingen och det brukar betyda att det kommer bara gå bättre och bättre. Heja Helena.

Kram

Av Nina - 12 februari 2009 18:26

Jaha ja. Imorse när Sten klev upp sa han att han inte kände sig så pigg. Lite senare ringde grannen, som han var till i förrgår, berättade att han var magsjuk. Nu ligger Sten. Bara för mig att vänta in då...

Känns som om det aldrig tar slut.

Vi har ju gjort efter konstens alla regler.. Alltså det där med radonet. Förut var vi mycket piggare. Nu sen vi har startat reningen så har vi blivit mer sjuk än vanligt. Man kan ju börja fundera. Kanske det var bättre "förr", ha ha

Kylan sitter i. Hörde att det var över 32 grader kallt i Kälarne. Nu ligger det bara ca 7 mil härifrån. Grannen sa att det var 30 här. Vår termometer sitter lite tokigt har vi märkt. Vi har alltid varmare än grannen. Kan det bero på att den sitter alldeles brevid luftvärmepumpen kanske... Dags att hitta ett nytt läge på termometern.

Hur mår jag då?? Ja, som vanligt. Huvudvärken vill inte riktigt släppa. Har kollat trycket lite. Bra övertryck men nu är det undertrycket som är högt. Kanske det är dags med piller igen. Vad vet jag. Skulle ju hålla uppe då jag gått ner i vikt och trycket är bra. Vad vet jag...

Nu ska jag smyga in till min man och höra om han vill ha något. En hink eller något att dricka eller något annat.

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards