Alla inlägg under november 2008

Av Nina - 30 november 2008 22:00

Vill här och nu gratta alla som heter Anders.

Det är ju det idag. Har några nära och kära som heter det. Så grattis på er alla.

Kramar

Av Nina - 30 november 2008 20:24

Vill här sända ett stort tack till Jennys pappa som skjutsade hem mig på lördag natt.

Ett helt fång rosor till dig.

Många kramar

Av Nina - 30 november 2008 20:19

Nu är denna helg slut. Vi har tänt alla ljus. Grangirlangerna är uppsatta runt om överallt. Den mysiga tiden har börjat.

Vad har då hänt mera... Jo, jag var på personalfest igår kväll. Mycket trevligt. Jenny och jag träffades innan och drack lite glögg... Sen bar det av ner till bowlingen. Där samlades ett hundratal anställda inom omsorgen. God mat och bra stämmning. Lyckad kväll.

Imorgon åker Erik ner till skolan igen. Men den här gången är det bara för en vecka. Kommer hem redan nästa helg. Sen är det sista tvåveckors före jul. Ett långt jullov att se fram emot.

Annars är det inget nytt.

Det har snöat mycket under helgen. Vitt är det nu. När jag åkte hem på lördag natt var det 6-7 cm mer snö än när jag åkte till festen.

Nu blir det inte något mera.

Kram

Kram

Av Nina - 28 november 2008 14:19

Äntligen fredag som det heter.

Det är en fredag att längta efter idag. Erik kommer hem. Sten har nu farit iväg med taxin för att hämta honom i Sundsvall. Jag riktigt längtar. VI ska ju ha "fest" ikväll. Det blir tacos. En av Eriks favoriter. Det är så mysigt att sitta framför tvn och äta tillsammans.

Annars har inget hänt. Hämtade min skoterdress på vägen hem idag. Kul att ha en egen och inte gå på lån hela tiden. Vi får se om det blir nån tur i helgen. Det är ju en massa annat denna helg. Inte nog med att det ska advent pysslats. Det ör personal fest imorgon kväll. Nu gäller det att Jenny blir tillräcklgt frisk så det blir nåt. Men det var som en sa: Om man inte har ont i varken övre eller nedre käken är det bara att bita ihop...

Med andra ord blir det nog inget skrivet i helgen. Får nog väntas till måndag.

Hoppas alla har en riktigt god helg, med ljus och glögg.

Kram

JHC

Av Nina - 27 november 2008 21:35

Se så glad jag blev. Dansar mig fram. Inte alla dagar jag får så fina ord. Det värmer i mitt mamma/svärmors hjärta.

Tack för dina fina ord. Du finns självklart kvar hos oss. En bit finns alltid kvar.

Minnen, ja vad vore livet utan dessa. Minnen ska man bevara. Både de bra och de mindre bra. Det är nyttigt att minnas.

Många kramar

Bad

Av Nina - 27 november 2008 19:19

Nu är man nyss hemkommen. Idag hade vi ju bad på em. Jättekul och ack så jobbigt. Det känns mer än man tror efter en timme i vattnet. Vi har både simmat och "lekt". En mycket bra och lyckad dag. Avslutade med att vara med min brukare som jag är kontaktperson åt. Vi var en vända på stan för hon skulle kolla en jacka. Sen var vi och käkade middag. Thai mat. Har nyss öppnat en liten en på Maggies. Mycket god mat. Dit ska jag gå fler gånger.

Annars då, tja, inget.

Jenny ringde och hotade med att vara sjuk... det får hon nu inte. Inte för att det gäller arbetsdagen imorgon. Utan en viktigare sak. Det är ju personalfest på lördag som hon och jag ska på. Mycket viktigt. Vi ska ju ut och ha kul. BLI FRISK

Sten har varit en duktig hemma man idag. Han har dammsugat. TACK.

Nu ska jag dra mig tillbaka. Sy i en knapp och stryka lite kläder.

Ha bra

Kramis

Av Nina - 27 november 2008 08:04

Skriver en liten rad innan jag startar upp för dagen.

Nu snöar det ordentligt. Nog var vägen plogad men de var mycke snörök. Och inte nog med det...bred transport kom jag ikapp. Ja, jag var nog femte bilen i den raden. Sakta men säkert kom jag fram till mitt jobb. Stackarn som skulle ut från brandstation. Han har nog aldrig sett så många bilar i rad nån gång. Vi var säker upp åt tjugo stycken.

Men inget ont som inte har något gott med sig. Bränsleförbrukningen låg på ca 1/2l. per mil. Gott de.

Nä, nu kör jag igång.

Ha de så bra

Kram

Av Nina - 26 november 2008 18:03

Kul kul. Har precis fått mitt efterskick från Ellos. Fick ju en rea katalog från dom som lockade mig i några små saker. Hittade en jättefin sweatshirt åt Erik och nya gardiner i massor.

Alltid roligt när paketen dimper ner. Annars då!!! Tja, en vanlig dag. Varit på sånt dära medarbetarsamtal. Och...ja, vad ska jag säga. Inte mycket. Inte då och inte nu. Har svårt för sådana som inte kan uttrycka sin mening till de det berör. Men så kan vissa ha det. Det kan ibland vara enklare att gå genom chefen. Fast man ska inte ha överenskommelser om de  inte går att fölfölja. Men vem är jag att klaga.

De ä bara att ta tag i saken med egna händer eller nåt.

Annars är inte något nytt här på torpet. Allt går sin gilla gång. Igår var det ju många minus och idag inte så värken mol som bara den. De är ju oxå nåt man får leva med. Ibland uthärdligt.

Sluta klaga, det finns det som mycket värre är.

Men just nu är det inte något värre här så jag får ta något bra istället. Radon brunnen brummar för fullt utanför så då ska vi nog kanske bli av med lite...Stackars grannar bara. Det måste ju vara till dom det går. Alltså det sprutar ju ut i luften. Kanske det inte blir något kvar när det gått runt i ventelationen som sitter i brunnen. Inte vet jag. Men den fungerar ju just nu iallafall. Vi får se hur länge det blir. Allt nytt vi köpt har ju efter ett tag havererat. Det är bara att hålla tummarna.

Nä, nu är det slut för denna gång. Ska kanske umgås med min man lite. Koka kaffe och mysa en stund. Det känns inte som en dum idè.

Ha de så bra

Kramar

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards