Alla inlägg under november 2011

Av Nina - 29 november 2011 23:21

 

Ja då var de som vanligt då. Inget skrivet på flera dagar. Det händer kanske inte så mycket, eller så händer de för mycket. Inte vet jag inte, men de ä som om tiden bara rusar fram och man hinner inte med sig riktigt.

Vad har hänt då? Tja, Erik och Sten dom far ju fram och tillbaka som vanligt. Jag, tja jag åker ju både till Midlanda och Sj i Sundsvall. Mycke resande, samma tråkiga väg...fram och tillbaka. Men om ca 7-8 år så kanske de bli ändring på de me...vem vet.

Julen börjar närma sig. Redan så har första advent gått förbi och naturligtvis har de pyntats lite och naturligtvis har en tomte farit i golvet. Samma visa varje år, men som tur är har man ju gubben som fixar och lagar. Eller om de nu är tur, de blev ju ingen ny tomte.... På lördag snöade de, så fint. Men sen kom de mer blåst. Måndag morgon när jag kommer ut ser jag att både en lykta och en tomte blåst sönder. Ja, jag fick ju plocka glas sen tog jag tomten och lagade den, å tyvärr, de blev bra... ingen ny tomte.

Dagen idag har tillbringats med syster yster. Vi tog och for till Kramfors för att sen fara på "staden" Sollefteå.  En rolig och härlig dag, som vanligt i hennes sällskap.

Imorgon är de jobbar dax, lite mat shopping o sen hem. Torsdag tror jag att jag kommer att tillbringa med lilla bettan. Sen så äntligen är de fredag. Då drar jag iväg i taxin för att hämta goa sonen, när vi kommer hem hoppas jag att gubben också kommit hem. Sen är de härlig helg.

Nä, tror jag drar mig tillbaka och sover en liten stund.

Ha de så gott alla o stor kram

Av Nina - 15 november 2011 11:29

 

Idag är de tisdag. Vad gör man? Inte vet jag.

Helgen var de bara minusgrader, igår var de plus, idag minus igen. De ä nåt jag känner utan att behöva titta. Något irriterande när de liksom inte fungerar i kroppen, men de ä bara å gilla läget.

Nu ska jag nog snart dra mig ut i lill stugan, tror att det blivit lite varmt där nu. Elementet har gått på nån timme nu så man inte fryser ihjäl när man kommer dit. Å vad ska jag göra då?? Tja, vad jag verkligen behöver är att städa ihop och sortera, men de ä ju inte kul.... Vi får se vad de blir. Behöver ju göra klar julkorten.

Äh, jag drar ut.

Ha gott alla

Kram

Av Nina - 8 november 2011 17:32

Idag var jag och Jenny på stan en sväng. Hann med de en hel del, de blev iallafall många kassar med hem.

När vi närmade oss Långsele så möter vi bilar som backar...??? Undrande fortsatte vi, såg sen att de va ju stopp. Jaha ja, vad var de nu då? Stannade snällt, vi hade ju inte någon brådska direkt. Vi får se längre fram att de ä nån som har tagit sig ned i diket!!!

Ja, ja som de kan gå.

Nu har jag fått veta att de ä ju faktiskt någon som man vet vem de ä också, iallafall som var ägare av lastbilen som låg där. Lägger in en bild så ser ni själva.

Ja de va de de.

Ha de så gott

 

Av Nina - 7 november 2011 10:55

Nu har de åter gått en helg, å inte bara de utan ett helt lov har det varit.

Sonen har varit hemma och vi har haft de så underbart mysigt. Bakat och stökat runt precis som de ska.

Idag var de då dags för färd till Gnesta, de blev inte vilken färd som helst utan vi fick faktiskt vinka till Victoria och Daniel å dom vinkade tillbaka. Fast jag kan säga att Erik var inte direkt imponerad av de inte, han tyckte att de var bra dumt att parkera bilar så där vid planet sen var de mer intressant och se vem det var som skulle hämta honom idag... Han är ganska sund.

Sen då, tja då var man här själv då, igen. Är rädd att de blir en lång vecka. Det har ju varit full rulle en vecka så det är ganska stor skillnad... Men de är ju snart jullov, får se fram emot de.

Nä, tror nog att jag ska ta och dra runt me lilla bettan och kanske hämta lite ved och sen så har man ju tvätten... jag har nog att göra tror jag.

Ha så gott.

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Skapa flashcards