Alla inlägg under september 2010

Av Nina - 22 september 2010 21:23


Hittade denna ville förmedla innan den värst kylan kommer.....

Av Nina - 22 september 2010 20:56


 

Tiden bara rusar. Börjar riktigt känna hur åldern kommer krypande på mig.

Snart är de dags igen för en föräldra vecka i Gnesta. Jag riktigt ser fram emot det. Tyvärr var vi ju inte med förra gången. Det var alldeles för mycket annat då. Men denna gång, då är vi där. Ska bli kul att träffa alla igen.

Här hemma är allt som vanligt. Det är faktiskt ganska skönt att de är de ibland också. Det behöver inte alltid hända en massa. Fast de klart, det är ju en vecka i Stockholm som är i antågande så nog har man lite att stå i. Det ska ju vara med kläder...och undra just vad de blir för väder...

Vi brukar ju passa på när vi är hos Erik att kolla upp hur han har de på rummet, alltid är det nåt som måste bytas ut eller köpas in.

Just ja, denna gång så ska jag liksom "prata". Erik har ju blivit stora killen, nu menar jag stor. Han är inte den lättaste att ha å göra med. Det behövs lite styrka, barnasinne och påhittighet för att kunna rå med honom. Inte alltid det lättaste. Det händer ibland att saker kan gå överstyr, ibland behövs det kanske lite mer styrka. Det kanske inte ser så bra ut i åskådarens ögon, men ett måste. Det är nåt som jag bland annat ska prata om. Erik har ju fått diagnos nu äntligen, vi vet ju att han är döv. Men det finns en hel del till, som tex autism, språkstörning, utvecklingsförsening, utåtagerande mm. Ja, de blir ju en hel del när man slår ihop det. Det syns inte på honom när han sitter still... så för omgivningen kan det vara svårt att förstå vad som händer ibland. Men jag anser ju att det är viktigast att vi som är honom närmast vet vad vi gör.

Oj, nu vart de lite mer än jag tänkt. Men så kan de ju bli ibland.

Kram

Av Nina - 21 september 2010 08:33

Älskade pappa.

Fyra år har gått. Men saknaden är fortfarande lika stor.  

        


Av Nina - 19 september 2010 19:35

  

Nu var de ett par dagar sen jag skrev. Har nog haft lite fullt upp tror jag... Igår lördag var jag och syster till Östersund på en shopping tur. Jättekul. Det var en affär som jag ville kolla, men innan vi hittade den efter mycket snurrande så var de stängt. Men nu vet vi tills nästa gång.

Dagen idag har varit fyllt av en hel del. Lite bakning, matlagning och plantering. Besök fick vi med. Sen har jag klippt lite hår, Erik behövde lite ansning vid öronen. Nu har Sten packat sig iväg. Det blir en kort vecka. Snart är de ju dags för Föräldravecka på Eriks skola. Ska bli jättekul. Nog för att jag har ett uppdrag där som känns lite pirrigt, men de ska nog gå de också. Hoppas att vi hinner med allt som vi tänkt. Vi har även planerat in att vi ska kunna ha en liten egen helg också. De behövs. Har ju inte varit riktigt ledig på länge nu. Känns som om jag skulle behöva en ordentlig semester, är helt slut. Håller på att bli tokig på denna värk som håller mig vaken dygnet runt. Sen är ju frågan om man är på gång in i klimateriet...har nu fått, efter flera månaders uppehåll, mens igen. Får se hur länge den är denna gång. Förra gången varade den i fjorton dagar. Men ska jag ha den var tredje månad så kan de kanske vara ok. Men man är extra trött... Tur att jag fått tid hos doktorn så man kan kolla upp hur de ser ut med järnet och sånt. Kanske man kan få lite "pigg" piller, om de nu finns någe sånt. Hoppas kan man ju alltid. Har också bett att få ta en röntgen på nacken, tror fortfarande att trafikolyckan ligger bakom mycket av min värk. Hoppas att de hittar en liten prick eller nåt, nåt som man bara kan trycka på och sen är allt borta... hoppas kan man ju alltid. Nu är de dags för kvälls fika, sen är det natten, upp med tuppen imorgon. Flyg dag och arbetsdag. Imorgon är det studiedag. Vad jag pluggar återkommer jag till.

Kram

  

Av Nina - 14 september 2010 20:31

 

Man kan ju börja fundera hur man egentligen tänker ibland... Lite konstigt kan de bli när man inte riktigt tänkt till.

Som vad, jo, som idag tex. var på jobbet ca tjugo över sju, åkte hem vid halv åtta nu ikväll...Alltså, 12 timmar på jobbet, en timme i bil...inte många timmar kvar då av ett 24 timmars dygn. Tror jag håller med om att de kanske behövs några fler timmar..eller kanske man inte ska vara på jobbet så länge!!! Å sen då, sätta sig här och offra lite tid på de här när de finns en del annat att göra, men det är ganska skönt att bara sitta och trycka på knapparna. Avslappnande.

Dagen har varit kanon, har hunnit med mycket och mer därtill. Kul att se förändringarna och se och höra uppskattningen från andra.

Nä, nu återgår jag nog till lite hängning av tvätt och fortsätta virka mina lappar... nu tror jag att det bara är ca 60 st kvar.

Kram


   

Av Nina - 14 september 2010 18:43

Ja jag sitter fortfarande på jobbet... Har min elev brevid mig för han vill se hur man skriver i en blogg. Har nu haft snabbkurs... Får nog gå in på djupet när det finns mer tid.  Eller hur??? Men bilden är ju vår...eller vad säger du Anders

 

Annars, tja är som sagt än på mitt arbete. Allt som vanligt fast de ä dåligt väder ute...

Ha gott

Kram

 

  

Av Nina - 13 september 2010 21:44

Är trött idag. Sov inte så bra inatt, hade besök på altanen. Tror nog att det var en räv eller så. Visst, nog skulle man nog kunna ha pillamasa sig upp och skrämt iväg men de orkar man ju inte heller. Ja, ja. Men som sagt är trött. Kan de kanske bero på att det har dunkat grymt mycke i huvudet...känns nästan som om en liten feber är på G. Men de har jag inte tid med. Biter ihop och på lite vitlök så får vi nog se om jag inte kan mota Olle i grind...

Idag har vi varit på ett lager, där de finns lite avdankade möbler. Hittade lite hyller och så, kommer att bli perfekt. Ja, inte här hos mig utan nu är de på mitt andra hem...jobbet. Hoppas nu bara kunna köpa lite färg också så blir de ändå bätter...man ska ju återvinna.

Nä, nu tar jag mig en till alvedon och lägger mitt dunkande huvud på en stilla mjuk och skön kudde...

Kram

Av Nina - 12 september 2010 23:32

Fick ett mail och var bara tvungen att lägga in denna bild....

Ha en härlig kväll och vi hörs.

Kram

 

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards