Alla inlägg under mars 2012

Av Nina - 30 mars 2012 15:32

Måste lägga in bilderna på Åreskutan.

Det är någta mil mellan Edsåsdalen och Åre. Vid klart och vackert väder ser man toppen och vi hade ju den turen att det var vackert väder, bitvis.

Vi såg kanske inte så bra men som tur var hade jag kameran den dagen så vi kunde fånga upp....

 

   

     

Där såg de snöigt ut....

 

Kram     

Av Nina - 30 mars 2012 15:21

Edsåsdalen

 

                       

               

 

Även en och en annan hudspann gled sakta och tyst  förbi

 

  

 

Mat växte överallt så de var bara att ta för sig...

 

    

 

Otroliga väder växlingar. Ena stunden skinande sol för att nästa stund snöa...

 

      

 

Ja, de var de de...visst finns de mer att visa och berätta. Men jag tror jag lägger mig en stund.....

 

  

 

Ha de så gott. Stor kram

Av Nina - 23 mars 2012 15:44

 

 

 

Jaha, då var de fredag och sonen är på väg hem. Det var ett tag sedan nu igen som jag skrev. Har som vanligt hänt lite, inte mycke men lite ändå.

Vi har varit en tur till Edsåsdalen (bilder kommer). En helt underbar vecka, nästan...

Jag lyckades sista dagarna bli sjuk, eller de var vad jag trodde...tills vi kom på vad de var...

Lyckades drutta omkull och slå mig rejält i en järnbalk, kind och huvud... inge mer med de inte... Men var inte riktigt pigg på em så de blev tidigt i säng. Dagen efter så vart jag väldigt yr och illamående, varm och kall om vartannat så jag gick o la mig, de var den dan de...även natten och dagen därpå... Huvudvärk, illamående, yrsel och allmänt konstig. Hmmm, kan jag slagit i så rejält??? Jo, de var nog så. Så nu på gamla dar har jag haft min första hjärnskakning. Så nu vet jag vad de är också....

Men underbara dagar hann vi med.

Idag väntas då sonen in. Längtar som vanligt efter honom. Vi ska i helgen inviga vår nya visp så här ska bakas, skriver ut lite recept just nu så de blir något nytt. Kul, kul.

Ja, vispen ja. En historia för sig.

Var å köpte en ny visp, en sån där som är i en bunke liksom.. Kom hem, packar upp och upptäcker att jag fått en visp utan vispar. Gissa om de gnistra om mig då. Jo, jag slängde iväg ett litet elakt mail till Elgiganten och dom ringde upp mig då jag satt i taxi utanför Bromma på väg till ett möte. Känndes lite konstigt att diskutera en avsaknad visp så där i en fullsatt bil med obekanta människor... Men, jag fick visparna per post så nu ska här provas.

Ja, jag var ju iväg till Campus på möte förra veckan också, Ibland hinner man med mycket. Är med som föräldra representant i Nationella Skolrådet och det var första mötet. Ska bli spännande att följa det.

Hmm, nja, jag tror jag avslutar här och fixar med lite pizza innan Erik kommer.

Bilder från vår underbara semester kommer när dom har laddats färdigt.

Stor kram o ha de gott alla

Kram

 

Av Nina - 4 mars 2012 22:52

En hel del har hänt, som vanligt.. jag menar, det har ju gått ett tag sen jag skrev senast och naturligtvis har det hänt en hel del.  Dagar kommer och dagar går. Vädret har ju varit både upp och ner. Sjukdommar har avlöst varandra. Erik hade ju sportlov vecka 8, kom hem och var sjuk, inte mycke men lite förkyld och feber. De gick fort över och då över till Sten som tog över....själv, jo denna gång klarade jag mig.

Har även fått förlängd tjänstledighet med ett år till, de känns bra. Kan koncentrera mig på sonen och lite mera ett tag till.

Ska snart åka till Stockholm för möte, spännande. Nytt och intressant.

Nä, nu slutar jag skriva och lägger in lite bilder från den fina helg som varit.

Ha de så gott alla vänner.

Kram

                   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards