Alla inlägg under april 2010

Av Nina - 30 april 2010 00:00

     


Min underbaraste underbaraste dotter.

Nu är det din dag

Önskar dig det du själv vill.

Den största kram som går att sända

Här kommer den.

 

 

 

 

 

      

från

Mamma

 

  

Av Nina - 29 april 2010 22:14


Hela gänget ställde upp på ett samlingsfoto imorse. Det är jag jätte glad för. Vet att ni har fullt upp.

Här ser vi nu hela gruppen som varit i arbete med Erik. Ett starkt gäng kvinnor och så Johan.

Tack så jätte mycket.

Stor kram till er alla.

  

Av Nina - 29 april 2010 22:00

Nu är vi hemma igen. Färdiga och helt klara. Resan hem gick bra, raka spåret. Erik var mycket nöjd över att få åka hem. Han är som sina föräldrar, hemmaråtta.

Här kommer nu lite mer bilder...


här är "avdelningen" där vi bodde, kul namn.


   

Erik hade de bra i sin "hörna".

Vill tillägga, första kvällen hittade han reglaget till sängen, den är ju justerbar, alltså man ändra läge. Han hade mycket roligt med den tills den fastnade så han var nästan dubbelvikt i sin säng. Jag blev full i skratt när jag hittade han där. Men mindre roligt blev de då jag hade mycket svårt att få ut den igen.... men allt löste sig och vi drog ur kontakten....


   

Här blev de extra jobb för "vaktis/alltiallo Johan". Erik tyckte dörren var väldigt seg och öppnade den med handkraft.... det fungerade bara en gång....

 

  

Idag på sista arbetspasset fick Erik göra en alldeles egen bok över vad han gjort. Det var mycket spännande och intressant.

Ja de var lite bilder de....

Som sagt, vi har haft det jättebra. Spännande och intressanta dagar. Vi har lärt oss en hel del. Egentligen tycker jag att alla föräldrar till handikappade utvecklingsstörda eller annan problematik skulle få möjligheten att vara på en plats som denna med kompetent personal. Att lära sig lite mer om sitt barn är nyttigt och bra. Fast vi är föräldrar vet vi inte allt.

Kram


     

Av Nina - 28 april 2010 22:24

Det känns riktigt bra nu...

Imorgon far vi hem. Man ska nu inte klaga på tiden här inte. Det är ju inte det. Men ni alla som känner mig vet ju att jag är ju en riktig hemmaråtta.

Ja, nu är vi liksom klara. Känns konstigt, skönt och riktigt bra. Nu är det bara hemresan imorgon då, men det går nog bra de me.

Erik är glad i att fara hem, inte vet jag varför. Här har han ju verkligen fått varit i centrum, sen har han fått suttit vid datorn också... kan de bli bättre.

Ja, ja.

Det kommer mer bilder bara jag kommer hem till min dator igen...

Ha gott mina vänner

Kram

Av Nina - 27 april 2010 20:57

     

Ja nu börjar vi närma oss slutet här på FBhemmet. Det känns skönt. Jag menar, hemma är ändå hemma. Erik har verkligen visat framfötterna. Han har bakat, lagat mat, simmat och jobbat otroligt mycket och duktigt med allt som lagts framför honom. Det känns väldigt bra.

Imorgon har vi möte 2, det är ett uppsamlings möte med alla som är inblandade på något sätt. Det är ett utskrivningsmöte också. Fast inte är vi klar för det inte. Närå, vi kommer att fortsätta till mitt på dan på torsdag. Sen far vi hem

Nu väntar vi på vad det blir imorgon.

Ha de gott alla, jag återkommer.

Kram

Av Nina - 25 april 2010 19:36

Ja nu har vi haft en härlig helg. Imorgon är det dax att fara iväg till Uppsala för sista dagarna. Det är spännande, mest spännande att få resultatet. Hoppas nu att de får till allt, att de hinner med. Fingrarna i kors. Kul efter så många år. Jag vet förstås vem min son är och vad han går för, men i dagens samhälle krävs ju papper på allt. Att få mer hjälp och understöd för hans fortsatta utveckling och hjälp med hur vi ska nå honom på fler sätt när det gäller kommunikation. Hur kul skulle det inte vara, eller hur skönt skulle det inte vara. Jag längtar så efter att på ett enklare, humanare och vänligare sätt kunna prata med sonen. Jag räcker inte till...

Ja, ja. Snart natt dax. Vi ska ju iväg redan vid sju snåret imorgon.

Ha gott alla vänner.

Kram

 


  

Av Nina - 23 april 2010 20:13

Då är vi hemma då.

Fick fara lite tidigare, Erik inte riktigt pigg så vi hoppade över bad och så. Resan gick som vanligt väldigt bra. Dom gick ut på radion att det var en bil som stod illa på enfiligt efter Hackes och att det var svårframkomligt... När vi kom dit såg vi att en taxi stod bara lite dumt. Ja, ja.

nu kommer det lite bilder från veckan som varit.

  

Eriks favoritplats vid "ledig" tid.

 

  

Erik hos doktor Ingela, jätte bra och trevlig.

 

  

Psykologtest... Undrar vem som kommer svara rätt...

 

    

Favorit... gympa.

 

      

"Skola", hur vi handlar och hur vi jobbar via dator tex.

 

  

Micke, personal från Enen var med en dag.

 

  

Så här såg det ut i Skolköket när jag kom in. Tre kockar gör Muffins

 

Ja så har det sett ut på ett ungefär under veckan. Det har varit mycket fullt upp med ett späckat schema. Nästa vecka blir lika full den.

 

Kram

 

Av Nina - 21 april 2010 22:50

Jaha ja. Nu var tredje dagen avklarad. Allt har även denna dag gått alldeles utmärkt. 

Det har hänt lite allt möjligt. Lite för mycket för att skriva ner här. Fortfarande kan jag inte lägga in bilder så det får bli till att vänta....

Annars, tja jag har ju liksom fyllt år idag. Kan säga att jag ett tag funderade på om det var 50 jag fyller. Tror inte att jag fått så många sms och telefonsamtal tidigare. Jättekul. 

Idag har det mest regnat hela dagen, nu snöar det. Ja, ja. Trodde att när man far söderut så skulle det bli varmare väder... men det är väl det dära askmolnet som gör det här också.... som det verkar så är det ju skyldig till mycket...

Nu är det dags för mig att krypa ner. Ny dag imorgon.

Stor kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards