Alla inlägg under juli 2011

Av Nina - 24 juli 2011 12:41

Har inga ord.

Mitt hjärta gråter för alla.

Mina tankar finns där för alla.

 

           

 

Allt jag kan göra är att sända mina tankar.

Kram

Av Nina - 14 juli 2011 21:10

Grabben slutar aldrig att förundra mig.

Det händer någonting hela tiden.

Sen har han dessutom blivit längre....igen. Måste snart införskaffa i en ny garderob igen.

Ja vad är de då för speciellt nu då.

Jo, han har varit den mest underbara under dessa veckor han varit hemma. Hur go och gla som helst. Vi har kunnat hittat på lite allt möjligt och haft roligt.

Som idag, bad att han skulle duka av, jo, de gjorde han. Inte bara det, han diskade också, så lycklig och glad. 

Små saker som för oss är stora.

Känns nästan lite sorligt att han ska vara borta i två veckor nu, men samtidigt kan de vara bra också. Han behöver ju komma in i sina banor igen då han är borta från oss. Men de känns nästan som om han skulle lika gärna kunna vara hemma, för alltid.

Nu är de inte svårt att få låna datorn heller, de går så bra så. Eller när man ber honom om hjälp eller något så är det med ett leende han studsar iväg och utför de uppgifter som man ger honom.

Det som fortfarande inte fungerar fullt ut, bara lite, de är ju att vara ute och "sola". Men samtidigt förstår jag ju honom, de kan ju inte vara lätt när man har de ögonproblemet han har.

Min lilla goaste mysigaste go kille.

        Ja, ja. Liten är han ju inte längre, men han är de ändå. För mig.

Kram

Av Nina - 12 juli 2011 13:25

     

Av Nina - 12 juli 2011 11:20

Det är inte alla dagar man sitter här vid datorn inte...vädret är de som bestämmer om man ska öppna datorn eller inte. Så då förstår ni att idag är de en sån där dag som vädret inte är de bästa.... Började igår, åska, idag står regnet som spön i backen, faktiskt lite hagel med, otroligt så här i Juli.

Gubben ger sig inte, han är ute och röjer. Sonen är glad, de ä ju inne dag...

Blir så less när de inte kan bestämma sig vädret, gör mig inget om de regnar på nätter och är kanon på dagarna, men just nu 15 grader står de fast de känns som de ä minus.

Erik är bara mys, han har så mycket för sig just nu. Är världens goaste kille. Igår, då fick han för sig att han skulle göra is. Sagt och gjort. Idag ropade han för glatta livet att jag skulle komma, dags att göra dricka och ta fram is. Fort var de glaset slut för att vilja ha mer, nä, nä, du får vänta tills maten. Helt lungt ställde han tillbaka isen i frysen och satte sig för att vänta....fick då berätta att de ä långt kvar tills vi ska äta, visade kl 12. Han pustade lite och gick sen på rummet för att vänta...de tar sig.

Under denna tid som vi varit hemma så har han tecknat så mycket som aldrig förr. Mamma hjärtat värker av stolthet. Tror han får vara hemma jämt.

Nä, nu är de dags att göra ordning lunchen, har ju lovat kl12.

Kram

Av Nina - 5 juli 2011 10:40

I morse satt jag och läste en Kalle tidning vid frukost. Det är ju Eriks favorit sysselsättning... hittade lite roliga historier som jag bara måste dela med mig av.

 

 

- Vilken fågel kan inte flyga?

- Den grillade kycklingen...

 

 

 

-Vad heter baby i pluralis?

- Tvillingar.

 

 

- Vilka lever på Kola-halvön?

- Säert ett segt folk.

 

 

    

 

 

- Lasse, kan du räkna upp sju rovdjur?

- Javisst! Fem lejon och två tigrar...

 

- Hur stavar du till fantastiskt, Johan?

- Fel, magistern.

 

- Vet du varifrån vi får kaffe, Tommy?

-Ja, mamma köper de på ICA!

 

 

 


I skolmatsalen råkade Pia tappa fem tallrikar som gick i tusen bitar.

- Jag slog inte sönder tallrikarna.

Jag gjorde bara ett pussel, sa hon

urskuldande.

 

 

- Vet du vad havsvattnet innehåller?

- Vatten och fisk.

 

 

Lasse kommer hem från skolan och säger till sin pappa:

- Idag har vi fått så många läxor,

så du hinner nog inte titta på TV.

 

 

    

 

- Skynda dig! Du kommer ju för sent till skolan.

- Det spelar ingen roll. Den är öppen hela dan.

 

 

- Varför vill du inte gå till skolan imorgon?

-Jag kan varken läsa eller skriva och så får jag inte prata.

Vad är de då för mening??

 

 

- Kan Oskar ge exempel på ett lågt stående djur?

- Ja, tax till exempel...

 

 

Hört i skolmatsalen:

- Har du smakat på soppan?

- Ja, jag tog en hel gaffel...

 

 

- Hur kan du vara efter med skolarbetet en hel månad,

när ni bara gått i skolan en vecka?

- Det är skicklighet, mamma!

 

 

 



- Vad är för skillnad på försiktighet och feghet?

- Försiktighet är när man själv är rädd.

Feghet är när nån annan är rädd...



- Var ligger Malmö?

- I elitserien...

 

- Vet ni nån fågel som bygger

sitt bo av lera?

- Ja, lergöken.


 

Ja, man kan hitta mycke i en Kalle.

Kram

Av Nina - 5 juli 2011 10:12

De finns mycket som händer en gång i månaden om man tänker efter...

Vi har ju den trevliga stunden vi alla kvinnor, de dyra dagarna som vi fortfarande inte får sponsrade. Sen har vi lyckoruset som kan infinna sig när vi får kuveretet, när vi känner oss rika för att i nästa stund göra de som vi inte tycker om, använda alla pengar för att betala alla de andra kuverten...de ä också en gång i månaden.

Nu är de nog mitt bloggande som får kanske bli en gång i månaden också. De vet man aldrig, men just nu är de en hel del annat som man vill göra. De ska ju vara sommar...

Idag passar de bra med att skriva och sortera lite bilder osv. De är inge sol från klarblå himmel inte. Droppar gör de också emellanåt.

Här har de varit både de ena och de andra som hänt.

Erik har ju fyllt år, nu kommer några bilder från de...

      

De var ett mycket  trevlig kalas med goda vänner.

Sen har ju gubben inhandlat en ny leksak. Det var en försenad 50 års present... men bättre sent än aldrig.

    

Var till syster yster en sväng. Måste ju lufta husvagnen och Erik blir så glad när vi åker dit och har med vagnen och sover över.

Natt bild...  

Dom har inköpt en insektsfångare som går på gasol, jisses vad mycket de var på den. Glömde fota när de var dagsljus, blev bara denna mitt i natten...

  

Vet inte om de syns så bra...

Sen var de den där kvällen då Erik "försvann". Hittade honom i garaget, en lycklig kille som tagit pappas overall och mekade på...

    

De var lite om vad som varit här...

 

Kram på er alla

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards