Alla inlägg under augusti 2009

Av Nina - 31 augusti 2009 19:28

Erik har varit hemma i helgen.

En kanon helg var de. Lite bus, lite dator och en massa mys.

Sen blev de lite bakning av. Erik var så sugen på att baka. Se bara.

Kram kram

Av Nina - 31 augusti 2009 19:16

Jag blir hemma ett tag till.

Remiss till Österåsen. Nu är de den dära väntan igen då...

Men jag ser verkligen fram emot de.

Ha de

Kramar

Av Nina - 25 augusti 2009 22:54

Har sovit...

På fm stängde jag av telefonerna. De var otroligt vad det kan ringa, inte en ända vettig utan bara telefon försäljare, så då stängde jag av. Skönt. De blev ju en del andra som missades men de får jag ta igen imorgon. Glömde helt av att jag stängt av så de blev ganska sent innan jag slog på dom igen, ja,ja.

Sovit föressten, de är nog lite till överdrift, men jag har legat. Var på psoriasis mot, salvor och åter salvor. Denna kropp består snart av bara salvor om de får råda. Jag tycker inte att de är så trevligt, bara smetigt men ibland kan de ju bli ganska hyfsat.

Ja vad mer då. Inte något speciellt inte. Allt är som vanligt. Men jag skulle gärna vilja att det var något annat nån gång. Ja, ja

Kram

Av Nina - 24 augusti 2009 19:41

Nu har Erik börjat med data igen. Och som vanligt har han varit duktig och skrivit en hälsning till mig.

Kram på dig go gubben

Mamma

Av Nina - 24 augusti 2009 19:32

Ny vecka nya tag. Fast inte för mig, är hemma sjuk. Känns nästan "som vanligt". Helgen var trevlig. Stilla för mig. Vi åt gott och hade en härlig kväll. De va lördag de. Gårdagen var ungefär samma som dagen, stilla. Allt känns bara gå i cirkel.

Imorgon ska jag på sjukhuset, dags för psoriasis mot igen. De var ett tag sen och jag ser på högarna jag lämnar att det verkligen är hög tid för ett besök, sen är de bara att se fram emot all smörjning.

Inte en skriv dag idag. De blir bara dessa rader men de blev nåt.

Kram

Av Nina - 19 augusti 2009 20:20

Nu var de ett tag sen. Som vanligt har man haft lite annat för sig, förlåt. Ska försöka uppdatera.

Erik har börjat i skolan igen. Jag är numera assistent till honom 25%. Det ska nog gå de också. I måndags när de var dags för att åka tog jag fram jeansen som han skulle ha, dröm om min förvåning när jag upptäcker att de har blivit för små, bara på några veckor. Paniken steg i mig, vad skulle jag nu hitta på??!! Inga jeans fanns som passade honom i garderoben. Men man får ju ta de som finns så de blev en icke prasslande vind dress, Nike, ganska fin ändå.

Resan gick bra för både honom och mig. Var på jobbet sen. Har fått till allt och även hälsat eleverna välkommen. Imorgon blir de första lektionerna ska bli kul.

Idag var jag äntligen hos speciallisten. Ganska fantastiskt hur systemet fungerar egentligen. Inte konstigt att det är köer överallt när man måste runt, runt. Först var det ju vårdcentralen för att få av läkarn en remiss, sen kom man då fram efter ca 1 1/2 år. Nu när jag fått diagnos så ska jag åter beställa tid hos vårdcentralen för att där få hjälp. Är det inte otroligt. Jag var ju hos läkarn idag... men hon ställer bara diagnos. Och hur gick de då... jo förutom de jag har så har jag nu även blivit diagnostiserad Fibromyalgi. Ja, ja.

Allt hör ihop, nu förstår man lite mera, eller inte. De jag inte försår är nog att läkarn berättade vad jag skulle göra och vilka medeciner de finns men säger att jag ska ta de med min läkare.... Ja,ja

Ja de var de det. Nu behöver du inte fundera mera jag tar verkligen tag i mitt liv och kan stava själen...

Ha de gott alla mina nära och kära

Kram


Av Nina - 11 augusti 2009 22:10

Ja då var tisdagen gjord då.

Vanlig dag, eller ganska iallafall. Nyss regnade de så mycket så parabolen kunde inte ta emot signal. Erik skrattade gott.

I morse var jag och tappade ur mig lite extra blod, sex rör tog dom, va nu de skulle vara bra för, men nedräkningen har börjat. Vi får se mommen vem som hinner först med att springa....ha ha

Var på stan och åt lunch idag skönt me omväxling. Kan säga att det varit riktigt varm dag som avlsutades blöt. Kan inte förså varför det ska måsta regna mest varje dag. Men min kropp talar om det iallafall. Skulle vara skönt att en natt få sova och att en dag slippa ha ont, de skulle vara guld värt, bara en dag bara en natt...

Ja, ja man kan ju inte få allt.

Nu ska jag natta Erik.

Ha de, må väl

Kram

Av Nina - 10 augusti 2009 21:33

Redan måndag...

Ja de som de säger, tiden går fort.

Har varit i Sundsvall i helgen hos faster, hon är inte så pigg men vid gott mod.

Bodde som vanligt hos familjen Törby, får nog kalla de Törbys pensionat. Jag är så tacksam för att jag får komma dit och våldgästa fast Birgitta är så dålig som hon är. Synd att man inte är de piggaste men jag försöker att inte stöka till alldeles för mycket. Sen ska ni veta att jag fick en jätte go midda efter de så var vi på tunet och träffa en massa Alnö bor, kul kul.

På vägen hem var jag in på Birsta för att handla till Sten. Passerade, eller rättare sagt gick in på Panduro. Som vanligt hitta man en massa där. Iväg på Willys för att inhandla lite mat. Hem, fixa midda sen kom lite grannar. De blev en lång, blöt och trevlig kväll som alltid i goda vänners lag.

Men nu är de som sagt måndag, veckan har börjat. Prover på G inför ett kommande läkar besök. Vi får se hur de går... Kan säga att de är ont som vanligt, kanske de ä lite mera just nu.

Erik är en liten buse ikväll. De är livat värre, men men.

Ja sen var de nog inge mera för denna gång.

Ha gott

Kram


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Skapa flashcards