Alla inlägg under december 2011

Av Nina - 30 december 2011 11:38

  

Av Nina - 30 december 2011 11:31


 




VILL HÄR ÖNSKA ALLA ETT RIKTIGT 


 

GOTT NYTT ÅR  















Av Nina - 28 december 2011 11:31

 

 

Har sagt de förut och säger de igen.

Tiden går fort...

Snart är detta året slut och nästa tar vid. Undra just vad de kan bjuda på...

Men än är de några dagar kvar av detta år och dom ska vi vara rädda om.

Här har de blåst en hel del och varit plus grader i några dagar. Nu är de stilla och minus sex grader, ganska halt ute och väldigt mycke kvist och grenar som skulle behövas röjas upp, men de kan nog få vänta lite till.... Snön har sjunkit undan lite å de tycker jag inte om. Nu får man hoppas att de kommer lite till så man kan ut å åka en vända med skotern. Erik är mycke piggare nu å de känns skönt. Snart ska han ju till skolan och de längtar han efter.

Igår tillbringade jag dagen i sängen, fick fruktansvärd migrän igen. Jag hatar att ha de, det är en hel dag som minst går åt när den kommer. Dagen efter känns som dagen efter... Men, de går ju över.

Tja, de ä nog inte så mycke i dag att orda om, jo, nog finns de en del men de tar jag en annan dag.

Ha de så gott å

Kram

 

 

Av Nina - 26 december 2011 15:15

Nu var denna korta Julhelg över då.

Men nog har vi hunnit med oss tycker jag.

Det har varit både tomtar vänner och blåst runt våra knutar.

Vi har ätit gott, Erik har öppnat paket, store bror med flickvän har varit här.

Våra grannar firade jul med oss så de har varit fullt hus hela helgen.

Så kul.

 

     

    

Ja ena dagen var de härligt ute för att nästa dag så blåste de så både de ena å de andra for iväg. Bastun har haft tur. Trädet vilar så fint mot björken..

Nu är de då dags med mat igen då. Men denna gång blir de nog inte julmat. Vi får banne mig hitta på nåt annat. Är redan less på allt bland kompott.

Ha de så gott och stor

Kram 

Av Nina - 23 december 2011 22:01

  






 

  

Av Nina - 22 december 2011 22:06

Denna dag har de hunnits med en hel del. Känner mig riktigt nöjd.

Började med att jul fika på stan med min brukare, vi önskade varandra go jul. Hon far ju iväg ett par dagar.

Sprang runt lite på stan en vända...de finns alltid nåt som man glömt.

Sen drog jag iväg på apoteket, lite jul medecin...ha ha. Lämnade över tupperware och sen vidare till Långsele, hann in till Jenny med hennes saker. Sen blev de till Ica o Konsum.. Jisses. Kan säga att korgen blev full. Å då menar jag full. Tordde jag skulle svettas ihop som en pöl på golvet när jag packade. Kändes som om de aldrig skulle ta slut. Tur de ä trevlig personal på Ica och även kunder så vi hade en trevlig stund där...

Väl hemma var de bara att sätta igång. Erik är alltid så hjälpsam med upppackning, men han placerar alltid allt mitt på bordet sen ska jag flytta över till kylskåpet medan han tittar. Hur kul som helst tycker han. Han vart ju mindre nöjd när de visade sig när alla påsar var tomma att de inte fanns något åt honom. Hmm, bara en julklapp till mamma å inget till han. Han hämtade kalendern och visade att den 24 ska han ha paket, så de så. Så de ä bara att se till att de finns paket hemma... Just ja, när väl maten var urpackad var de bara att sätta igång med, kålrotslådan, revbenspjällen och havrekexen. Å mitt i skulle de göras spagetti och köttfärssås. Å de gick. Men just nu känns de som om man kan ta ledigt en timme.

Ja jag hann faktiskt en hel del idag som sagt.

Inget är något måste, inget är jobbigt. Jag har själv valt vad som ska vara på julbordet. Å nu är de bara skinkan kvar sen är de jul.

Kram



    

Av Nina - 20 december 2011 19:49

Det är svårt att vara kvinna
man ska tänka som en man
uppföra sig som en dam
se ut som en ung flicka
och arbeta som en häst

Av Nina - 20 december 2011 19:32


Ja nu är de inte många dagar kvar.

Vet inte om Erik längtar mest till den 23 då granen skall hämtas och kläs, eller är de den 24 då han ska få paket.  Tror att de är ganska lika... han vet ju att på morgonen den 24 ligger de paket under granen. Varje år ligger där några tidningar så han kan bläddra under frukost. De tycker han är lycka.

Jag själv blev jätteglad nu i em, gubben ringde å sa att dom jobbat på så bra så dom blev klar i kväll ändå. Han trodde att dom skulle bli klara imorgon först. Inte blev jag ledssen inte. Nog för att de blir väldigt sent innan dom kommer hem. De ä en ca 30 mil med släpvagn mm. Tar några timmar å han trodde inte att de skulle komma iväg före sex. Men inte gör de nåt inte. Han blir ju hemma många dagar nu. De blev nästan som en julklapp.

Sen kommer vissa att bli såååå glada, imorgon kommer ju gården att skrapas av, alltså snön kommer att slungas bort. Då blir de så glada så. Själv bryr jag mig inte lika mycke, nästan så man blir lite tvärtemot tjurig...ja så kan man bli ibland så de så.

Nä, kanske man ska kolla om de jäst klart så man kan få in brödet i ugnen så sonen kan få sig en kvälls smörgås. Det var lite dålig planering av mig me de dära att de skulle räcka, trodde jag hade, men ack nej. Fast har man lite mjöl och jäst så går de ju att stöpa sig en egen deg. Så de så.

Ha de så gott alla

Kram 


    

Hittade dessa otroliga animeringar. Evan har fantsktiska animeringar som man får låna. Tacksam är jag. Har lånat några, de kommer mera.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards