Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Som vanligt

Av Nina - 22 februari 2013 09:28

Ja, då var man där igen då...

Som vanligt så tror man att man ska hinna med så mycke och att man ska sitta varje dag och skriva något..

Ja, ja. Inte blir de så inte. Men samtidigt så kanske man skriver bara om det är något speciellt.

Anna, hon är min alldeles egna underbara dotter, henne brukar jag skriva om jämt.

Erik, min son, han som inte riktigt vart som han skulle men är som han ska... Han brukar också skrivas om.

Men nu tror jag att jag måste faktiskt ta och skriva några rader om min alldeles underbara man.

Han är fantastiks. Kan nog inte i ord uttrycka vilken klippa, vän, älskare och livsstöttare han är.

Han finns där för mig, varje dag. Även mina dåliga dagar. Ja, vem har en så underbar man.

Ta nu idag, han är snart hemma, varit till Sundsvall fram och åter för att det fattades lister... Nu var de inte jag som hade köpt fel som tur är, men bara de, kliva upp i ottan för att åka och vara framme klockan sju då dom öppnar för att skynda sig hem för att fortsätta... De du.Älskar honom


Å vad är de vi gör då, ja, vad gör vi inte. Snart är de helt omgjort igen i detta hus. Mys pys.

Själv är jag nog mest i syrummet. Det ska ju till gardiner, kuddar och annat smått å gott.. Klagar inte


Men om man ska gå in på den där klag sidan lite kanse....

Just nu känner jag hur det bara kryper i kroppen. Hur har alla tänkt att detta ska gå/bli. Är det nåson som tänkt överhuvudtaget?? Att bara helt plötsligt stänga en dörr och tycka att nu blir de bra. Hur kan man. För vem blir de bra?? Antagligast bara för den som stängt dörren, men resten då??

Sen är de det där med sonens skola då...fast tar nog inte det här.

Ja, själv har jag nu hamnat i omplaceringsprocess....va nu de ä... Har fått besked att jag ska vänta på kontakt å de har jag nu gjort i fjorton dagar, får nog vänta i fjorton till. Mitt jobb, ja de ä de dom tagit bort. Mina elever får inge mer skola. Finito. Hur nu de gick till. Behovet är ju stort och elevantalet har inte sjunkit. Men skolan helt puts väck borta...

Ja de var de de

Tur man inte har bara ett jobb.....


Nä, nu ska jag fixa fram lite kaffe till min underbara man som snart kommer.

Ha gott alla

Puss å kram hela dan



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 28 februari 2013 22:31

Ja så kan man lägga åter en dag bakom sig. Faktiskt ganska händelserik sådan. Vet att de ä torsdag men va å hämta sonen, han får en dags sportlov... Bättre än inget alls. Det började med att tåget vara försenat, faktiskt blev de 35 min sent å int...

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten... Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt... Ba...

Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka. Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder. Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga. Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma....

Av Nina - 26 februari 2013 11:05

Ooops. Tittade i kalendern. Oj då, kanske man ska ta å kolla om man ska ta nå sprutor å sånt... De ä ju bara 48 dagar kvar innan vi lättar.... Oj, oj. Å jag som inte har nå sommar kläder.. Blir nog dags att ta sig i kragen o göra lite djudykning...

Lyx

Av Nina - 26 februari 2013 10:59

Vilken lyx de ändå är med dusch. Igår fick vi äntligen mot kvällningen tlll den... Nu står den där och fungerar perfekt. Efter att i tre veckor måst fara iväg för att duscha så märker man att de ä lyx att ha hemma. Många saker tar man för givet. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Skapa flashcards