Alla inlägg under mars 2009

Av Nina - 31 mars 2009 19:48

En kram till min egen Erik som både läser och kommenterar min blogg.

Kram

Sol

Av Nina - 31 mars 2009 07:48

Nu ljusnar det ute.

Man ser ut genom fönstret att det är sol ute och här inne sitter jag. Det är nästan så man vill gå hem.

Nåja, jag ska ju ut på promenad idag. Ska hälsa på på Träningsskolan idag. Det blir en liten promenad det. Ska bli jättekul och se hur dom har det nu förtiden.

Annars, tja det knallar. Det är nog bara att bita ihop.

Sten mekade med skotern hela dagen igår hoppas att den är ok nu. Jag kom inte härifrån förrän sex igår så det blev sen midda. Ska försöka mig iväg lite tidigare idag men man ska ju jobba in fredag också.

Igår kväll landade Anna i Sundsvall. Nu väntar jag bara på att onsdag ska komma så hon kommer hit. Ja, sen är det inte något mer.

Kram

Av Nina - 30 mars 2009 19:54

Ja då har man varit på jobbet då.

En lång dag men det gick.

Är faktiskt helt slut. Undrar om man tar sig upp ur sängen imorgon.

Just nu sitter Anna på tåget på väg till Sundsvall. På onsdag kommer hon hit till oss. Längtar jättemycket. Ska bli roligt att träffa henne och rå om henne ett par dagar.

På fredag kommer Erik hem. Blir intressant att se hur han reagerar när han får träffa Anna. Dom har ju inte träffats på fyra år.

Ja det var det mesta för denna gång. Inte mycket idag inte.

Känner att jag bara är lite trött...

Men orkar i allafall skicka jättekramar till alla.

Kram


Av Nina - 29 mars 2009 19:58

Ja nu har även denna helg och några dagar till gått.

Jag drog mig tillbaka några dagar för att verkligen ta igen mig innan jag börjar jobba igen imorgon. Det var behövligt.

Erik var ju lite dålig men blev snabbt pigg. Han åkte till skolan på onsdagen. Sen blev han visst dålig igen. Han har inte ätit och varit hängig i flera dagar. Ingen feber. Lite konstigt tycker vi. Han hade feber på söndag och inge mer. Måndag var han pigg åt och var glad. Tisdag ännu bättre. Så vi kände att allt var frid och fröjd när vi skickade honom på onsdag. Det känns jätte konstigt och olustigt att han blev dålig igen. Tur att hon kommer hem på fredag och blir hemma över en vecka så han får vila upp sig riktigt ordentligt.

Ja nu ska jag som sagt jobba imorgon. Känns jättekul att komma åter till mina goa elever. Hoppas nu bara att jag håller ihop och klarar av det. Mina fina vita piller håller ju igång mig lite iallafall...

Ja sen har jag nog inte så mycket att skriva om.

Fast jag kan nog inte hålla mig ifrån att nämna: Helena Jonsson, bäst när det gäller. Hon är inte bara våran mästare utan också världsmästre. Grattis

Kram

Av Nina - 24 mars 2009 13:48

Det är helt otroligt.

Tänk om man hade läkningskraft som Erik. Då skulle man aldrig behöva bekymra sig när man nån gång blir sjuk.

Det är max två dagar han är sjuk. Ja han är lite snorig och hostig, men det är inget. Jag menar om man skulle vara hemma för det kommer man aldrig iväg.

Solen skiner från klarblå himmel idag. Vi är på väg ut en liten stund. Skönt med att få lite luft. Jag känner mig faktiskt riktigt pigg idag. Det spritter lite i kroppen. Är det nån typ av vårkänslor kanske.

Ja, ja. Imorgon skjutsar vi Erik till tåget. Han åker imorgon tillbaka till skolan så vem vet, vi kanske shoppar lite när vi ändå är i Sundsvall.

Nä, nu slutar vi med detta och går ut.

Kram

Av Nina - 23 mars 2009 12:57

Kul att just DU tittar in..

Men, vem är du?

Ser att det är ett par stycken, kul.

Men så mycket roligare det skulle bli för mig om du skulle skriva en liten rad till mig också. Du vet...feedback.

Som sagt, kul att du tittar in vem du nu är.

Kram

Av Nina - 23 mars 2009 09:10

Idag är Erik mycket piggare.

Han har sovit över 10 timmar så det är ju bra. Febern har sjunkit men det har kommit lite hosta. Det är nog något vi får räkna med är kvar ett tag framöver. Hosta är ett av de svåraste att bli fri från.

Skolan ringde i morse, de var mycket förvånade att Erik var hemma. Det är ju som sagt första gången på alla dessa år. Men de är ju som man säger: nån gång ska vara den första.

Erik sitter här brevid mig just nu och tittar när jag skriver samtidigt som han tittar på TWINS. Kan inte förstå honom riktigt där. Att sitta och titta på köp reklam hela tiden. Men det verkar roa honom.

Nu ska jag ta och hänga lite tvätt. Sen sätter jag mig ner och stickar några par strumpor till.

Ha gott.

Kram

Av Nina - 22 mars 2009 20:11

TIO SAKER OM DIG.

1. ÄR DU SINGEL?     Nej

2. ÄR DU LYCKLIG?   Ja

3. ÄR DU NÖJD MED DITT LIV?   Nöjd är jag nog aldrig, då har man inget att sträva efter/mot.  Men lycklig.

4. ÄR DU LEDSEN?   Inte just nu inte

5. ÄR DU GRAVID?   Nej, gu´bevars

6. ÄR DU FULL?   Inte just nu...

7. ÄR DINA FÖRÄLDRAR FORTFARANDE GIFTA?  Dom är döda

8. HAR DU NÅN DU LITAR TILL 100% PÅ?  O ja, min man

9. HAR DU BARN?  Två, Anna snart 23 och Erik snart 13

10. VAD ÄR DU RÄDD FÖR?   Att något ska hända mina barn

ÅTTA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV.

1. TROR DU PÅ KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET?  Inte för att jag själv råkat ut för det men det finns, de är jag säker på.

2. HAR DU NÅGONSIN BLIVIT SÅRAD?  Kan man gott säga

3. HAR DU GILLAT NÅGON UTAN ATT TALAT OM DET FÖR HONOM/HENNE?    Mmm, alla har vi varit unga

4. HAR DU KYSST NÅGON DE SENASTE TVÅ VECKORNA?  Självklart, min man

5. HAR DU VARIT KÄR?  Om det inte är kär jag är just nu då vet jag inte så mitt svar är JA

6. HAR DU HAFT EN HEMLIG BEUNDRARE?   De har jag, mycket spännande var det

7. HAR DU NÅGONSIN SÅRAT NÅGON?  Det har jag nog, inte medvetet

8. VILL DU GIFTA DIG?   ÄR lyckligt gift. Men jag kan tänka mig att göra det en gång till med min nuvarande man


TIO SENASTE.

1. TELEFONSAMTALET DU GJORDE?   Min goaste faster

2. TELEFONSAMTALET DU FICK?  Min härliga syster

3. DU ÅT?   Mos och korvstroganof

4. DU KRAMADE?  Min son

5. DU KYSSTE?  Min man

6. DU SMS:ADE?  Ass Jenny

7. DU SKRATTADE ÅT?   Eriks febersnurrande promenad upp för trappen

8. BION DU SÅG?  Mamma Mia

9. WEBBSIDA DU BESÖKTE?  Åsbackaskolans hemsida

10. DU BLEV ARG FÖR?    Alla övernaturligt höga idiotiska högst oförklarbara bonusar...andra blir utan jobb när de högre får bonus. Något för mig oförklarbart och som gör mig riktigt arg.


Ja, de var de det. Riktigt kul utmaning. Hoppas du som läser tar och gör samma på din blogg, de gjorde ju jag.

Ha de så bra

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Skapa flashcards