Alla inlägg under februari 2010

Av Nina - 28 februari 2010 21:26

Tycker att detta OS varit alldeles förträffligt. Mycket spännande. Tack alla.

 

Annars, tja Eriks sportlov är nu slut. Imorgon far han igen. Så gör gubben med. Det innebär alltså två veckor ensam igen. Känns lite konstigt nu när jag haft båda hemma. Tomt och tråkigt. Men, men det är ju så det är. Snart börjar Eriks en veckors. Alltså, han kommer att komma hem varje helg. Så man ska ju passa på att ta vara på denna helg...

Ja, snöat har det gjort och gör. Sa ju i ett svagt ögonblick att jag hellre ville ha snö än kyla... det har jag nu fått. Nu hoppas jag att det avtar, blir ju svårt för mig att hålla efter med skottning. Man får hoppas på alla snälla grannar igen.

Veckan som kommer, ja, inget speciellt. Jobbar som vanligt inget annat inbokat just nu. Men man vet aldrig, veckan börjar ju inte förrän imorgon...

De var de de

Ha de så gott

Kram

  

Av Nina - 25 februari 2010 21:58

 

 

Ja nu är det redan torsdag och denna vecka har snart gjort sitt.

Eriks lov närmar sig slutet och han har nog haft det bra... det har ju varit kallt ute så han har fått mycket data tid, inte för att han är ledsen för det inte...

Var en sväng på stan idag för att uträtta lite jobb ärenden, träffade många bekanta så det var roligt. Sprang in på apoteket för att köpa nässpray och då hittade jag plåster med prinsesserna på. Erik blev jätteglad och ville genast byta. Han har nämligen ett ordentligt sår på armen. Nu kanske det får sitta lite längre när han har Snövit på armen....

Annars, tja det är kallt. Ute alltså... Vi har sportat även ikväll. Nu gick det inte lika bra för tjejerna på stafetten som det gjorde igår för killarna, men det var minst lika spännande att se. Just nu kämpar tjejerna på isen. Ligger under med ett mål så det är bara att hoppas att det vänder. Curling har det gått bra för så där är det bara att vänta vad det blir för valör på den medaljen för medalj blir det. Kul kul. Det har gått bra i OS tycker jag.

Sen har jag några elever som åker till Åland imorgon, Ha de så kul och trevlig resa. Väntar med spänning på att få höra hur det var.

Ja de var de det. Nu är det bara sängen som väntar och en ny dag imorgon.

Ha gott alla

Kram

 

  

Av Nina - 24 februari 2010 07:40

  

 

Är tidig på jobbet i dag. Känner att jag måste skriva en rad.

Det är helt otroligt. Trodde att vi hade lämnat istiden bakom oss. Men ack vad jag bedrog mig. I morse när jag steg upp var det 35,8 grader kallt. Här i stan är det "bara" 31. Sonen är ju hemma på sprotlov, kan inte påstå att det blir mycket ute sportande för honom heller. Det är ju inte bara idag som det är kallt. Sen kom han hem och var fortfarande snorig. Nu kurerar han sig som bara den...

Varför heter det egentligen sportlov?? Hur många är det som sportar?? Eller är det för att det är OS? Många är ju hemma sjukskrivna för att kunna följa allt på OS. Det känner inte jag direkt att jag har behov av. Man kan faktiskt se det mesta ändå. Igår var det både Ski Cross och Skidskytte. Ja,ja.

Nä, nu ska jag sätta igång.

Ha gott alla

Kram

 

  


Av Nina - 18 februari 2010 22:36


  


Ja vad?

En hel del som alla andra..

Klicheer som alla andra..

Allså;

Hälsa och gott liv till mina nära och kära.

Pengar.

Det önskar alla, även jag.

Men vad önskar jag mig egentligen om jag  riktigt tänker efter.

Personligt, Ja först och främst skulle jag vilja må bra igen.

Har nu gått med denna värk mm i för många år. Hoppas varje morgon att det ska vara en bra dag.

Önskar och drömmer att idag kan jag "hoppa" upp ur sängen.

Ganska fort kommer jag på banan igen och känner verkligheten.

Men hoppas det gör jag.

I mitt hem, Ja där finns det alltid något som jag vill göra.

Just nu ligger det lite "fix" i köket och upprustande av toa och badrum.

Sen kommer sommaren och det blir kanske denna sommar som vi gör om nedre altan. Kanske. Man kan ju önska...

Ja sen skullle jag vilja ha alla dessa pengar som man kan vinna.

Då skulle det ske lite mera. Om än inte här, utan alla mina andra drömmar, funderingar och planer som jag har skulle genast bli av.

Men det är drömmar det

Och vad vore livet egentligen utan alla dessa drömmar.

Ja det var funderingen och tankarna av idag....

Kram

 

 

  

Av Nina - 15 februari 2010 16:53

Fick mail med några små roliga uttalanden och tankar från barn.

 

 

  

  



 

Kvinnodjur är duktigare än männen.

De gör mjölk och ungar.

Och så kan de både värpa och ryta.

(Katja 6år)

 

  

 

 

En del kor är svarta, de är invandrare.

(Karin 5år)

 

  

 

Mamman heter höna, pappan heter hane,

ungarna killingar och barnbarnen heter ägg.

(Stefan 6år)

  

 

 

Bonden är en väldigt lycklig man,

först och främst för att han har traktor,

men också för att han slipper jobba.

(Håkan 7år)

 

 

  

 

 

Bönder är liksom en egen ras,

precis som rörmokare och föräldrar.

(Anders 8år)

 

 

  

 

 

En psykolog är en galen man som slår tanter.

(Emelie 6år)

  

 

En gynekolog är en som inte vet så mycket om halsen på folk.

(Erland 6år)

 

  

 

Kvinnor har kurvor,

medan männen har portfölj.

(Björn 7år)

 

     

 

Kvinnor består av äggstockar

och så tänker de mer.

(Siri 6år)

 

 

 

Männen har fler framdelar på kroppen.

(Julie 6år)

 

 

  

Mannen slutar aldrig att göra celler,

men han kommer i en sorts ålder han också.

Den kallas panikåldern.

(Stina 9år)

 

 

Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart,

då är man medvetslös.

(Hilda 7år)

 

 

 

Nästan alla människor har en hjärna.

De som är lite dumma har en hönshjärna.
(Johan 5år)

 

 

 

 

 

 

 

En mormor är en som hela släkten har kommit ut genom.

Då är det väl inte så konstigt att hon är lite sladdrig i skinnet.

(Kristina 7år)

 

 

 

 

Hoppas ni fick ett gott skratt... det fick då jag iallafall.

Ha gott

Kram 

 

  

 

Av Nina - 14 februari 2010 12:13



Ha en bra Alla Hjärtans Dag  

Stor Kram

Av Nina - 13 februari 2010 21:30


Snart är det dags att hålla alla tummar vi kan. Snart smäller det. Det är dags för Helena att skjuta sig fram. Lycka till.

  

Av Nina - 13 februari 2010 10:25

 

  

Är det inte typiskt så säg.

Nu är det ju helg och ledigt, och vad blir det då om inte kallt.

Fast samtidigt är det ju inga problem med vad man ska göra, det är bara att vara inne och elda.

Ja, OS har ju börjat, Foppa var den som bar fanan. Jag hade hoppats på Helena. Ikväll blir det att titta på skidskytte, kl 22 börjar det. Håller tummar att det ska gå bra för tjejerna. Spännande.

Nu blir det en kopp kaffe. Ha en underbar dag

Kram


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Skapa flashcards