Alla inlägg under juni 2009

Av Nina - 29 juni 2009 08:24

Trodde jag skulle klara mig. Man måste ju vara optimist. Nu blir de en sån där härlig dag då man bara kan se allt från ett litet fönster....Erik är iallafall pigg nu så de är ju bra och man ska nog ha stålkrafter om man ska klara sig ifrån. Sen får jag skylla mig själv. Har ju badat i helgen och det brukar ju inte vara medecin för min mage. Vad är de jag surrar om? jo, min tur att var dålig i magen, alltså magsjuka. Så var de med den saken. Vi får se hur länge Sten klarar sig. De blir nog hans tur till helgen. Man kan ju tänka så här; en rensning är alltid bra, några hekto kan de bli.

Fast de är ju som jag sagt förut, de finns bättre metoder.

Nu är de dags igen.

Kram

Av Nina - 28 juni 2009 20:20

Vilket kalas. Massor av presenter, tårta och vänner.

Moster och morbror stannade kvar länge, jättekul. Var på badstranden, till pappas grav och vi åt midda tillsammans. Mycket lyckad dag. Sen kan man säga att vi verkligen hade tur med vädret också. Solen har skinit hela dagen.

Nu får man hoppas att magen min håller, inte vidare idag inte. Vad har man egentilgen att vänta sig när sonen redan varit dålig. Sen har jag varit och badat två gånger i helgen så man får ju skylla sig själv. Fortsätter med min vitpeppar jag. Bara vänta och se.

Nu är det dags för Eriks natta smörgås och snart väntar sängen. Kan säga att jag har en mycket trött kille. Han kanske har sovit två timmar i natt mest snurrat runt, vet inte om det varit värmen eller om det var spänning för stundade kalaset. Hoppas att han sover bättre inatt.

Nåja, nu är det dags att göra lite nytta igen.

Kram

Av Nina - 28 juni 2009 09:43

Jisses. Erik blir tretton år idag.

Uj va tiden går. Han är stora killen nu. Kan säga att han redan är mycket lycklig. Han har fått ett DS. Flera spel också. Så nu har han inte tid med något annat.

Fast de klart, klockan två kommer det några hit på kalas så då blir de nog liv i luckan igen för honom.

Tretton år, vart tar tiden vägen? Tittar på sonen och tänker, vad har vi gjort alla dessa år? Alla har vi blivit större...för en del är det naturligt och nyttigt men för oss andra är de inte så bra. Det har hunnit hända en hel del på dessa år och va tror ni om 23. Jag menar dotra är ju 23 och de har hänt ännu mer. Man ska nog inte sätta sig ner och fundera ens. Nä, de är nog bättre att jag fixar för kalaset. Tårtan ska ju göras.

Bilder ikväll.

Kram

Av Nina - 26 juni 2009 23:11

Ja då har man gjort en arbetsdag då.

Det har verkligen varit tokhett idag. På jobbet stod allt stilla men de går ju att öppna fönster.

Tog en tur ner på kommun med en massa post och kollade om de var nåt till oss. Gick med en elev på stan och åt en lunch. Kan säga att luften verkligen stod stilla på gågatan.

Handlade mat på vägen hem och när jag äntligen kom hem blev det naturligtvis grillat. Slängde in en paj i ugnen också, vi har ju tio årig bröllops dag idag, inte dåligt.

Erik var ganska hungrig när det väl vankades mat, de blev ju lite sent. Sen åt han en härlig mängd glass och vi tog paj till. En av de nya grannarna tittade in sen kom de andra nya grannarna så de blev lite surr där också sen kom våra goa grannar tvärs över och dom blev kvar eller rättare sagt en är kvar än...

Tja, de var idag och ikväll de.

Imorgon ska de nog bli ute i solen igen. Kanske lite badminton med gran barnbarnet. Kul, kul.

Äh, går nu och lägger mig. Kram kram till er alla


Av Nina - 26 juni 2009 08:59

Är nu på jobbet igen.

Måste verkligen vädra ut här. Det är VARMT.

Nu har man en hel del att göra. Har till och med glömt kaffe koppen. Men nu ska jag ta mig en liten slurk och skriva några rader.

De är så roligt att få hälsningar av elever. Kul att se att ni är med. Hoppas att semestern kommer att bli kanon. Ni är välkommen och hälsa på, har semester om en vecka.

Dags med trasan ett varv nu.

Kram i värmen

Av Nina - 24 juni 2009 22:02

Vilken underbart härlig dag det varit idag.

Haft kaffe främmande, grannbarnbarn som lånat poolen, habben här idag. Erik är piggare men vill fortfarande inte vara i solen.

Nåja, hans mamma vill. Inte för att tiden funnits för det inte idag inte men jag har ju varit ute iallafall.

Nu ligger Erik och jag hoppas han somnar före 12 inatt. Skulle vara skönt för mig iallafall.

Skulle ta mig till och vattna blommorna, vad händer då om inte det att vatten slangen, eller inte slangen utan fästet, går åt skogen. Kul, kul. Inte besitter jag de hand krafterna heller för att skruva isär och ihop. Nä då. Får nog vänta till imorgon och be nån snäll granne om hjälp. Som idag. Då fick jag be om hjälp för att skruva upp korken till medlet som skulle i poolen. Inget för mig inte. Iallafall, var ner till blommorna jag glömt för att vattna, ingen ide där inte, nog märks det att jag glömt dom. Det blir till att köpa nytt. Tror inte det finns en chans att de ska ta sig. Det var ganska torra kvistar.... eller va ja nu ska kalla det.

Ja, det var nog de mesta om denna som vanligt struliga dag.

Får hoppas på samma sol imorgon, vill få lite färg eller nåt..

Kram på er alla, kul med kommentarer.




Hittade denna härliga bild på mig och min bror

Av Nina - 24 juni 2009 08:18

Nu skiner solen. Äntligen. Ok att de blåser en hel del men vad för väl det när solen skiner från en klarblå himmel.

Idag blir de full rulle dag. Vi ska göra lite småplock sen kommer habben hit på em för att kolla hur de står till.

Blir lite fundersam, har försökt få tag i nån som kanske eventuellt jobbar så att man kan berätta att man inte jobbar..svårt läge. Det verkar som om att det inte finns nån. Har bara en lista på vilka som jobbar inte någon på vilka som har semester så jag tyckte att det skulle ju då gå galant men det gjorde det inte. Inte vet jag inte om det har framkommit att man är hemma med sonen. Nåja, det märks när jag återkommer till min plats och kan fylla i datalistan....

Nä, nu ska jag mojsa med lille man, dags att gå in i duschen och få av sig lite av husvagnsdammet.

Hoppas alla har en underbar dag.

Kram


En liten bild på mig och min mamma, kanske från 66

Av Nina - 23 juni 2009 13:27

Vad är de för månad egentligen?????

Man kan ju tro att det är April.

Ena stunden skiner solen för att nästa stund vräker regnet ned. Tvätten har åkt in, säkrast, tror inte den blir torr ute idag om det fortsätter så här.

Just nu skiner solen igen från en molnig himmel.

Vad ska de bli av denna dag.

Nåja, inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards