Alla inlägg under november 2010

Av Nina - 28 november 2010 11:47

 



Nu var det ett tag sedan jag skrev igen.

Mycket har hänt naturligtvis.

Min goaste dotter har nu flyttat till Norge för ett tag. Jag önskar henne all lycka och längtar som vanligt efter henne.

Erik, han lyckades ju få vattkopper och har varit hemma länge, han får stanna en vecka till bara för säkerhetsskull....

Själv, tja som vanligt. Jobbar, jobbar och jobbar. det känns ungefär som så ibland.

Ihelgen har vi som alla andra donat med att få iordning lite advent här. Erik är så glad, han springer runt och tittar ut för att se om det kommer nån tomte. Han blev inte glad när jag berättade att det dröjer ett tag till....

Men men så är det ju.

Hoppas alla har det gott och skönt och njuter av en glögg i ljusets sken.

kram

     

Av Nina - 10 november 2010 19:17

Denna bild togs med mobilkameran mitt i natten... Det var riktigt häftigt att se snigeln sitta på rosen. Var bara tvungen att fota. Å nu när jag hittat sladden till mobilen var de ju dags att sätta in bilderna. De kommer naturligtvis från Gnesta....för inte har vi nåt sånt här inte....

   

Kram  

Av Nina - 8 november 2010 10:29

Nu är de dags för lite förändring. Byter möbler...igen. Har en fin skinsoffa, 3+2, brun, fint skick.

Ett dator skåp med två bokhyllor, perfekt gömma.

Som sagt, nu är de till salu! Intresserad? Hör av dig.

         Så ser de ut...

Kram

Av Nina - 4 november 2010 21:31

Här kommer nu bild på min färdiga mormorspläd

 

  

Är nöjd med resultatet.

 

Sen kommer här en bild på hur det såg ut här för två veckor sen. Tyvärr är allt borta idag.

Det kom ju lite snö. Men som sagt, tyvärr borta så nu är de mörkt och grått igen.

Kram  

Av Nina - 2 november 2010 21:01

  

 

Stunder att njuta. Man ska verkligen ta vara på dom små stunderna som ges. Ibland kan de kanske vara lite riskabla. Idag tex. goa sonen fixade ordning i matrummet för midda. Mysigt och trevligt javisst, men han hade hittat många ljus mer än vad jag brukar ha så de stod lite dumt till. Men vad ska man säga, han dukade så fint och bjöd mig till bords. Härliga goa killen.

Men så fort vi ätit klart dukade han undan och släkte alla ljus. Sa att nu var de färdigt. Kort men mysig stund.

Kram


    

Av Nina - 1 november 2010 21:18

Har funderat en hel del på hur de är nu och hur de varit. Man brukar ju prata om att de var bättre förr...Nu måste jag nog hålla med det. Iallafall i vissa avseenden. Pratade med min bror idag, ja ni hörde rätt. Han ringde. Jättekul. Vi pratade om en hel del och lite till. En sak som jag tänkt på är hur det är i dag med äldrevården och hur de var i början av åttitalet, då jag var och jobbade lite på vårdhem. Idag har personalen arbetsbeskrivning som exakt talar om vad de ska göra hos de boende varje dag. Alltså, om det är handling denna dag då ska det handlas, det är det beställningen gäller. Eller om det ska städas denna dag då ska det göras. Inte som det var när jag jobbade, såg man att det behövdes städas då gjorde man det, eller om det var något annat som behövdes då gjorde man det. Nog för att det fanns städdagar bestämda men såg man att det behövdes då gjorde man det. Så är det som sagt inte idag. Nu är det den boende som gör beställning av vad som skall göras och när. Det är det som det debiteras för och inget annat blir gjort. Kan inte tycka att det är en förbättring, det är sämre då det inte ses till vad som behövs i nuet.

Samma gäller en hel del inom barnomsorgen, fast lite tvärtom eller vad jag nu ska säga. Barngrupperna blir bara större och större fast det blir inte mer personal. Sen vill de att barnen skall vara hemma så fort en förälder är hemma. VIsst, de är bra det med men kanske att det är bra för barnen att vara en stund med sina kompisar också inte alltid följa med föräldrar till tandläkare eller läkarbesök som man skall göra på sin "lediga" tid. Fast man har barnen hemma så blir det inte billigare taxa för det inte...

Varför har jag nu funderat på det här då, kanske lite å göra eller så var det nåt jag såg eller hörde som blev som det blev. Eller...ja jag vet inte riktigt säkert men en sak är säker det är att jag tycker att det var bättre förr.

Kram

Av Nina - 1 november 2010 14:02

  

Gamla kort på Erik

 

 

Satte mig ned för att se om de hänt något...Int va de mycke inte.

Här har de bara varit "möte". Men ett bra och viktigt sådant. Men hur fortsättningen ska bli vet jag inte än. Många trådar lösa än. En hel del att tvista om. Men allt blir nog bra till slut. Erik han snorar på, ingen feber och bra humör. Men som sagt, snorig och hostig. I hans redan tidigare bas röst finns lite mer av den varan nu... Nu får vi se hur lång tid de tar innan en annan ligger för ankar... Det blir nog typiskt och som vanligt till helgen... Fast då har man inga problem med vad man ska hitta på då då..

Satte just på tvn och då sa Lotta Engberg att det var min tur att vinna stort... kanske man ska ta och köpa sig en bingolott, ha ha ha. Fast om man aldrig statsar så vinner man ju inte. Sen är de ju som så att satsar man så har man förlorat det man satsat oftast. Ja,ja.

Just ja, mitt förra projekt, alltså mormorsöverkastet, de ä klart de. Kort kommer när jag hittat sladden till kameran. Den ligger på ett bra ställe... Just nu är de strumpor som gäller för hela slanten. Anna, dotra fryser om fötterna och ska ju till Norge och jobba, ett par är klara. Sen har ju sonen vuxit även om fötterna så de blir till att sticka till honom med. Men ska nog hinna de under veckan. Har även fått beställning, vet bara inte hur mycket ett par strumpor kostar...nån som har förslag!!!

Nä, nu ska "lille"man och jag mysa ner oss en stund. Ha gott alla

Kram

 

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards