Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

ÅsbackaSkolan

Av Nina - 2 juli 2012 11:25

Det blåser stormvindar.

Nu tänker jag inte på vädret utan helt enkelt sonens skola.

Att bara komma på tanken att lägga ned en så bra och välfungerande skola som det är tycker jag är idioti.

Barnen som går där har många olika "speciella" behov.

Skolan och boendena som finns där är verkligen anpassade för dom.

Har svårt att se hur en så stor skola som Birgitta skolan skall kunna tillgodose våra barns behov.

Hur skall dom överhuvudtaget kunna ta emot våra barn?? Den skolan är inte anpassad för dom.

Åsbacka är det. Ett redan klart och välfungerande koncept. Personal som älskar våra barn och sitt arbete.

Både när det gäller i själva skolan och i elevboendena.

Varför inte vända steken och flytta alla elever med speciella behov till Åsbacka där kompetensen och lokalerna finns.

Men som vanligt är det oförstående politiker och andra som bara tittar på ett papper och ser att där kan vi dra ner.. där minskar elevantalet... Inte ser vad det är dom förstör

Ja jag kan fortsätta...

Men jag lägger in lite länkar så kan du min vän hjälpa och stödja i kampen om att bevara

Åsbacka Skolan.

Kram

http://www.namninsamling.com/asbackaskolan




 







 
 
Ingen bild

erik

12 november 2012 13:19

hejmamma idag harjag tvättat bussen på praon och den blev jätte fin nu har jag varit ute på rast i solen och läst tidningar vi åt korv stroganoff och ris till lunch på fredag kommer jag hem igen imorgon ska vi bada igen ifreja alla killar är friska i klassen kram erik

 
Ingen bild

erik

30 november 2012 10:09

hej mamma snart kommer jag hem och har lov l vecka vi har fått lite snö nu snart kommer taxin kram erik

 
Ingen bild

erik

13 december 2012 09:40

hej mamma jag har varit tomte idag det gick jätte bra jag hjälpte per att presentera sångerna. imorgon är det adventsvandring i stora konferanssalen .kram erik

 
Ingen bild

erik

17 december 2012 13:14

hej mamma idag har jag haft prao städat och tvättat buss. idag åt jag potatis och köttbullar och prinskorv.
måndag 17 tisdag 18 onsdag 19 torsdag 20 erik hem
24 december julafton tomten kommer.
kram erik

 
Ingen bild

erik

9 januari 2013 12:44

hej mamma idag har vi bakat chokladrutor som vi ska sälja ifika rummet iefter middag nu ska jag arbeta med data en stund sedan ska vi arbeta iarbetsboken kram erik

 
Ingen bild

erik

14 januari 2013 12:34

hejmamma idag har jag haft prao jag har tvättat bussen den blev jätte fin klockan kvart itvå ska jag bada och sedan är det taktil imorgon är det hantverk på förmiddagen och bad på freja på eftermiddagen på onsdag ska vi baka äppel kaka på hemkunskapen på fredag kommer jag hem då ses vi kram erik

 
Ingen bild

erik

21 januari 2013 13:09

hejmamma nu har jag kommit fram till gnesta vi har ätit korv stroganoff och ris det är många sjuka fortfarande på skolan imorgon ska vi bada och på onsdag bakar vi bullar ferdi är frisk igen kram erik

 
Ingen bild

erik

28 januari 2013 13:05

hejmamma idag har jag haft prao.
I helgen har jas ähit pizza och varit i badhuset i nyköping i nattsnöade det lnte så kallt idag .på torsdag ska vi åka skridskor på hemkunskapen så ska vi baka socker kaka. fredag hem på fredag så börjar Anna på kontoret . kram Erik

 
Ingen bild

erik

4 februari 2013 13:14

hejmamma idag har jag ätit isterband och stuvad blomkål det var jag och ferdi som åt lunch nu jobbar jag med data en stund och sedan ska jag bada på åsbacka erik kram

 
Ingen bild

erik

11 februari 2013 12:51

hej mamma jag har tvättat bussarna
jag ska bada och sedan är det taktil.
imorgon är det barnens vasalopp. och wiktoria hämtar mig i enen
ses fredag.
kram erik

 
Ingen bild

erik

18 februari 2013 13:14

hejmamma idag har jag ätit spagetti och köttfärssås ferdi kom och åt med mig
sen ska jag bada och taktil.
imorgon ska jag till skolläkaren 19 februari
torsdag skridskor i ishallen.
ses kram erik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 28 februari 2013 22:31

Ja så kan man lägga åter en dag bakom sig. Faktiskt ganska händelserik sådan. Vet att de ä torsdag men va å hämta sonen, han får en dags sportlov... Bättre än inget alls. Det började med att tåget vara försenat, faktiskt blev de 35 min sent å int...

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten... Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt... Ba...

Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka. Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder. Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga. Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma....

Av Nina - 26 februari 2013 11:05

Ooops. Tittade i kalendern. Oj då, kanske man ska ta å kolla om man ska ta nå sprutor å sånt... De ä ju bara 48 dagar kvar innan vi lättar.... Oj, oj. Å jag som inte har nå sommar kläder.. Blir nog dags att ta sig i kragen o göra lite djudykning...

Lyx

Av Nina - 26 februari 2013 10:59

Vilken lyx de ändå är med dusch. Igår fick vi äntligen mot kvällningen tlll den... Nu står den där och fungerar perfekt. Efter att i tre veckor måst fara iväg för att duscha så märker man att de ä lyx att ha hemma. Många saker tar man för givet. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards