Alla inlägg under november 2008

Av Nina - 19 november 2008 17:40

Var på Jennys blogg. Läste om Agnes och hennes senaste besök hos doktorn. Låter helt vansinnigt att hon träffar en läkare som hon inte sen kommer att ha vid operationen. Sen vet jag att hon kommer ha växt och gått upp i vikt den dagen då det är dags. Varför göra vägning osv. när det knappast kommer att stämma då. För mig är det mycket tid till spillo. Det finns roligare saker att göra än att springa på sjukhuset. Tycker iallafall jag.

Kram

Av Nina - 19 november 2008 07:49

Jaha, då var man på jobbet då. Väntar på att kaffet skall bli klart.

Mötte min kollega i dörren, hon skulle iväg och klippa håret. Hon slutar tidigare idag för hon skall på möte i Göteborg imorgon.

Själv ska jag med mina elever till Sundsvall imorgon. Vi ska hälsa på på Särvux där. Ska bli jättekul.

Idag blir det burgare med grovt potatismos i tunnbröd till lunch. Det är en av mina elever som hittat det receptet på ICA och vill göra det. Och snäll som jag är så blir det så...Hoppas det blir gott...

Som sagt va så gick jag och la mig tidigt igår. Har faktiskt sovit ganska bra inatt. Skönt. Men jag är inte piggare idag. Konstigt. Hörde "doktor Åsa" säga att kroppen tar igen förlorad sömn över en god natts sömn... det gäller inte mig då...

Ja, ja, nån gång blir man nog pigg.

Ha nu en himla bra dag.

Kram


Av Nina - 18 november 2008 17:10

Fy för den lede vad jag är trött idag. Går omkring och bara gäspar. Tror att värken tröttar ut mig. Har konstant ont. Men all svullnad i munnen har i allafall försvunnit. Inget ont som inte har något gott med sig. Fast det skulle vara skönt att inte ha ont en dag eller gärna fler.

Pratade med Anna. Hon är sugen på att plugga lite. Det tycker jag låter toppen bra. Heja på. Håller alla tummar.

Själv skulle jag faktiskt kunna tänka mig att åka till något varmare land i några veckor. När jag eldar här hemma känns det jättebra. Men samtidigt blir det lite för varmt. Det är svårt att få det lagomt.

Nä, jag tror jag droppar av.

Go natt alla vänner.

Kram



Av Nina - 18 november 2008 09:33

Jaha, nu har jag gjort första delen på arbetets bonad. Varför det tog stopp nu är bara för att tråden tog slut. Och döm om min förvåning när jag upptäcker att jag inte har mer VIT sytråd. Det är ju något man alltid har hemma. Blev förvånad kan jag säga. Sist tyckte jag att det ända jag hade var just vit sytråd. Så med andra ord blev jag inte klar idag heller. Det tar en evig tid detta. När det väl är klart ska jag lägga in en bild.

Kanske att det skulle gått fortare om jag hade den rätta tiden och kraften. Vem vet. Nåja, de blir färdigt nån gång.

Ioch för sig har jag väl ingen direkt brådska heller.

Nu ska jag packa ihop mig och fara på jobbet om en liten stund. Håller just nu på med de nya kurserna. Det blir mycket skrivande.

Ha en härlig dag.

Här snöar det...

Kram

Av Nina - 18 november 2008 09:31

Fick en fråga från Alnö...om vi har mycket snö.

Nä då, inte har vi riktigt så mycket snö, Det är bilder från förra vintern som jag hittade.

Men jag tycker de är fina. Det är ju en sommarbild oxå...

Kram

Av Nina - 18 november 2008 09:29

Hej vännen!

Det fungerar inte att skriva på din blogg.

Synd.

Syns sen.

Kram

Nina

Av Nina - 17 november 2008 21:08

Har fått frågor om hur det ser ut härikring. Därför några bilder från omgivning. Se så vackert det är.

Titta gärna in, kaffe finns alltid.

Kram

Av Nina - 17 november 2008 20:18

Idag är en speciell dag för Anna. Hennes vän fyller år, 25 hela. Jag vill bara sända en liten grattis hälsning och hoppas ni har det bra.

Många kramar från mig




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards