Alla inlägg den 24 november 2008

Av Nina - 24 november 2008 19:11

Dagen har förlöpit bra.. fast de var mycket snö. Fick sopa mig fram till ingången. Men det gör inget, fick ju lite luft...

När jag gick in på min blogg idag hittade jag en hälsning. Jättekul. Det var från JHC. Det värmer när man inte är helt bortglömd. Du är så välkommen hit. Lovar att du ska bli mätt. Dörren är öppen.

Ja, sen har det fortfarande inte hänt. Det jag väntar på så innerligt. Hoppas att det kommer att bli. Vill verkligen. Blir du nyfiken nu? Bra. Det får du vara. Ska berätta den dagen jag vet hur det blir. Just nu är det bara väntan.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och prata med gubben. Brunnen är grävd. Kunde inte se resultat det var ju kolsvart när jag kom hem. Får se imorgon. Tyvärr är min rabatt ödelagd. Båda rohdedenderna är borta, liljan lika så. Den som hade blivit så stor. Roserna och kärleksörten är ett minne blott. Sorgligt. Rabatten som verkligen tagit sig. Ja, ja, de ä bara att ta nya tag. En bra sak, Sten hittade en stor sten. Den ska fraktas bort till lyktstolpen och utgöra en ny planteringsplats. Alltså är det bara att börja om nästa vår. En vacker dag lär jag mig nog hur man sköter blommor oxå. Jag får ju god praktik på detta sätt.
Nu ropar kaffet på mig.

Ha de gott

Kram

Av Nina - 24 november 2008 08:56

De är som en riktig snöstorm ute idag. Eller rättare sagt, blåssnöyra.

Inte ett väder att vara ute i. Vill helst krypa upp i soffan med en filt och bok. Kanske man skulle göra som björnarna, gå i idè.

Min dag idag är en skrivardag. Har kurskatalogen som skall göras, bitar i allafall. Gubben är ute och väntar på grävarn. Idag är det nämligen dags att gräva hålet till radonbrunnen. Det ska ju vara fyra meter djupt så det är inget man gör för hand. Vi får nu hoppas att det fungerar och att vi blir av med lite av radonet i huset. Hoppas kan man ju alltid.

Nu är det nog bäst att jag fortsätter med mitt. Kaffet och min micro paus är slut.

Ha bra

Mae råkes

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards