Alla inlägg den 6 november 2008

Av Nina - 6 november 2008 22:25

Är det verkligen bra att äta kortison???
Har nu ätit lite över en vecka. Min mun har blivit värre.. Var in på apoteket för att även magen har kommit i olag. Det vet jag att det kan bli och naturligtvis så för mig. Svällt i kroppen har jag oxå gjort. Nu passade jag på att fråga om det är vanligt att tungan sväller och domnar. Att ja hela munnen sväller insidan så det blir lätt att man tuggar sig själv. Känner att det blivit som trängre i hela mun/gom. Hon på apoteket tyckte att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen då hon aldrig hört något sådant. Men hon tyckte att det lät som allergi...

Sagt och gjort, jag ringde, hamnade i Västerbotten. Mycket trevlig kvinna. Hon sa samma, det låter som allergi. Ring apoteksjouren. Jaha, då var det bara att sätta sig i kö igen. När jag väl kom fram var det en man som svarade. Han läste och läste, hittade inget om svullen mun bara kropp. Han tyckte att jag omedelbart skulle sluta äta eftersom det hela tiden blivit värre. Han sa oxå allergi... Men jag har ju inte allergi. Jag är ju bara överkänlslig.... Nåja, imorgon bitti måste jag sätta mig i kontakt med läkarstationen och höra hur jag ska göra....

Så, att äta kortison är ingen hit....

Men det blir bättre......

Kram

Av Nina - 6 november 2008 10:51

Hittade på Stay Frieds ett litet meddelande.

Det var från en "gammal vän" från Sundsvall. Jättekul. Vi jobbade och umgicks väldigt mycket för..många...år sedan.

Jag blev jätteglad då hon hörde av sig.

Senast igår tänkte jag på henne då jag som sagt var på Tupperware party. Hon sålde ju det, vet inte hur det är nu..

Välkommen tillbaka, Elisabeth.

Kram


Av Nina - 6 november 2008 09:37

God morgon.

Ingen bra natt inatt. Sovit väldigt dåligt.

Innan jag somnade (Sten sov) blev det en duns i Eriks rum. Barnvakten slog till. Puttade i Sten sen gick vi upp. Antagligast var det en fågel som flög in i rutan.

Sen var det svårt att somna. Ont som f-n. Men det går över.

Undrar om kortisonet är det som har fått in mun att svullna innuti... känner inte mycket smak och tungan är som domnad. Insidan av munnen är som svullen så jag biter hela tiden i dom. Känner mig nästan uppäten. Blodsmak. Men som sagt, bara fem veckor kvar.

Igår var jag pu Tupperware. Kul att komma ut/bort lite. Det var hos Malin som flyttat från oss i Graninge. Det är midndre roligt. Dom var ju "ungdommarna" här på bruket. Saknar dom redan.

Handlade, jo, det blev en knivslip dennna gång. Har funderat länge på det och den vi har är slut så det passade bra.

Idag ska jag ta det stilla igen...

Ska in och träffa min kontaktperson. Vi ska gå runt lite på stan och ta en fika. Det blir inge stort denna gång. Nästa vecka tänker jag ta med henne på VIPkväll på KappAhl. Ska bli kul.

Ska även lämna in WII som "dog". Hoppas på hjälp.

Tja, det var det. Kanske det blir nån rad till innan natten. Annras får jag titta in i morgon och plita ihop någon rad.

Ha en bra dag.

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards