Alla inlägg den 19 november 2008

Av Nina - 19 november 2008 17:44

Jaha, nu är det onsdag kväll då... Lilla lördag...

Inte ska jag göra något speciellt inte. Städa lite och stryka lite kläder. Ska ju till Sundsvall imorgon med några elever. Ser fram emot det. Vi ska på Särvux där som ligger på vårdskolan. Göra ett litet studiebesök. För väldigt många år sedan städade jag just där på vårdskolan. Kul att se hur det ser ut nu. Jag jobbade i början på 80 som hygientekniker på Sundsvalls Sjukhus. En kul tid.

Visade mina elever lite om det här med blogg. Dom hade hört talas om det och ville se vad det var. Tur att jag nu visste lite själv. Man är ju inte så hemma på allt som finns på nätet. Men jag startade min sida och visade även några av mina länkar. De tyckte att det var "Jätte häftigt".

Glad att jag kunde hjälpa.

Alltså har jag även idag lyckats göra en god gärning.

När jag kom hem stod det en överrasskning på gården... Radonpumpen har äntligen kommit. Hoppas det går att gräva fortfarande. Snön gör ju inget men om tjälen finns...ja då är det svårt. Vi måste göra det innan årets slut om vi ska få hjälp med bidrag. Ska bli spännande att se sen hur värdena blir vid nästa mätning. Hoppas att detta lyckas få ner värdena. Det är ju inte så roligt att veta att vi lever i radon.

Nåja, nu har jag skrivit klart för idag. Får se hur det blir imorgon. Det kan ju bli sent innan vi kommer hem.

Annars, ha de bra.

Kram

Av Nina - 19 november 2008 17:40

Var på Jennys blogg. Läste om Agnes och hennes senaste besök hos doktorn. Låter helt vansinnigt att hon träffar en läkare som hon inte sen kommer att ha vid operationen. Sen vet jag att hon kommer ha växt och gått upp i vikt den dagen då det är dags. Varför göra vägning osv. när det knappast kommer att stämma då. För mig är det mycket tid till spillo. Det finns roligare saker att göra än att springa på sjukhuset. Tycker iallafall jag.

Kram

Av Nina - 19 november 2008 07:49

Jaha, då var man på jobbet då. Väntar på att kaffet skall bli klart.

Mötte min kollega i dörren, hon skulle iväg och klippa håret. Hon slutar tidigare idag för hon skall på möte i Göteborg imorgon.

Själv ska jag med mina elever till Sundsvall imorgon. Vi ska hälsa på på Särvux där. Ska bli jättekul.

Idag blir det burgare med grovt potatismos i tunnbröd till lunch. Det är en av mina elever som hittat det receptet på ICA och vill göra det. Och snäll som jag är så blir det så...Hoppas det blir gott...

Som sagt va så gick jag och la mig tidigt igår. Har faktiskt sovit ganska bra inatt. Skönt. Men jag är inte piggare idag. Konstigt. Hörde "doktor Åsa" säga att kroppen tar igen förlorad sömn över en god natts sömn... det gäller inte mig då...

Ja, ja, nån gång blir man nog pigg.

Ha nu en himla bra dag.

Kram


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards