Alla inlägg den 8 april 2009

Av Nina - 8 april 2009 21:38

En ny dag har tagit slut.

Konstig formuleríng men det stämmer ju.

Dagen i dag då. Ja, inte ska jag klaga inte. Har fått några nya bekanta som jag kommer att tampas med framöver och det var absolut inte negativt det var tvärtom dubbelt positivt.

Har dessutom sett att det ska ev starta upp ett hem för unga här i Graninge så jag har börjat undersöka den saken.

Vad jag just nu ser fram emot är några dagars ledigt. Konstigt egentligen. Jag har ju varit hemma så länge men jag kan inte påstå att jag har varit hemma och ledig. Jag har ju bara varit dålig. Man är inte ledig när man är dålig. Låter konstigt men jag vet det nu av egen erfarenhet. Jag skulle nog ha behövt att bara vara ledig några dagar innan jag kastade mig in i arbbete. Det var kanske överilat av mig att köra stenhårt med heltid direkt. Men tjurig som jag är så måste jag bara... Så som sagt, skönt med några dagars ledighet.

Imorgon kör gubben mig till jobbet, han ska vidare så han behöver bilen. Bra de, dags för han att stiga upp tidigt också. Men det är ju kort dag imorgon så han får inte hålla sig borta för länge. Det ska ju påsk handlas en massa och sen tror jag nog att vi hämtar Erik så Jenny kan få sluta lite tidigare. Det är ju skärtorsdag.

Nä, nu ska jag nog tänka på refrängen. Det ser ut som om Färjestad kommer att vinna men man vet aldrig i sista sekunden kan vad som helst hända. Men just nu känns det som om det kvittar det har det nästan gjort sen Modo och Timrå åkte ut. Vad jag pratar om för de som inte är med är faktiskt ishockey.

Snurr fnurr.

Kram på er alla skriv gärna ett hej nästa gång ni är in.

Kram

Tid

Av Nina - 8 april 2009 07:34

Vad är tid egentligen.

Jag tycker det börjar bli lite till överdrift när vi tycker att det tar sån lång tid för datorn att starta, kopiatorn tar sån tid på sig att komma igång eller att kaffebryggen kokar så långsamt. Man ser hur bråttom allt är. Det är nästan så man börjar bita naglarna för att det tar sån tid med allt.

Ja, då är det onsdag. Sitter här för mig själv. Väntar på att kaffet ska bli klart. Hoppas på sällskap till den tåren.

Det har snöat lite inatt. Bilen stod ute för att skotern är under service i garaget. Inte roligt att sätta sig i en kall oskrapad bil. Nu är man bortskämd måste jag säga. Men det är härligt med garage.

Nu har jag haft ont ordentligt i två dagar. Pillren hjälper inte just nu. Tur att man går på fyra dagars ledigt. Ska verkligen ta igen mig.

Nä, nu har mina fem minuter gått.

Ha de så bra

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards