Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Nina - 17 mars 2009 19:42

Tisdag med sol och nästan storm.

Idag sa vi att vi bara skulle ta igen oss. Gårdagen tog verkligen musten ur mig.

Vi var bara ute och slappade, gick till grannen och drack kaffe. När vi kom hem kom vi på att vi skulle kolla in vad det var för tavlor som vi har i förrådet. Först skulle Sten bara kolla baksidan hur det hade smällt från taket. Ok, vi knatade iväg och kollade, Sten bara "tog" i snö is kanten och svisch de for iväg. Inte rakt ner förståss utan rakt in i FÖNSTRET. Båda rutorna i tusen bitar. Jag sprang in och började plocka, sopa och torka upp glas. Helt otroligt vad mycket glas det kan bli. Vi fick skynda oss skrapa kitt för att få loss resterna av glaset. In fort, klockan var redan efter tre, vi vill ju inte ligga för öppen ruta... Tur hade vi där iallafall. Han hann göra klart rutan så vi kunde ta den med hem. Ja där gick den triss vinsten. Sorry Jenny. Ingen present...För den delen, hur hade du tänkt det att jag skulle komma ihåg vad du önska dig... Har ju svårt att komma ihåg var jag lagt mina egna strumpor....

Annars, tja inget nytt inget gammalt... mår som alltid.

Nu ska jag ta mig en panna java, väntar på att bygglov ska börja. Tyvärr får man en massa insperation till Stens förtret. Just ja, när vi väntade på att rutan skulle bli klar var vi in på Åhmans och köpte tapeter till gillestugan så nu ska det snart ske...

Ha de nu så himla bra.

Kram


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards