Alla inlägg den 11 december 2008

Av Nina - 11 december 2008 19:51

Tror du inte det snöar igen... Sten kom ner i källaren och sa: I år blir det riktig vinter. Det snöar igen.

Ja, nog blir det vinter alltid. Jag tycker personligen att det kan räcka nu med allt snöande. Det bästa är ju att det inte är så hiskiligt kallt.

Om jag ska åter berätta hur jag mår... det börjar bli tjatigt. Jag mår skit. Tror att mitt motande i grind har gjort så jag nu har fått åt bihålorna. Det känns ordentligt tjockt. Men men. Det är ju bara att ruska på sig lite och sträcka sig... Imorgon är en ny dag.

Tror ni vi fått nån telefon då?? NÄ. Det skulle bli åtgärdat till senast 19.39 i kväll... Jag ringde 90200, döm om min förvåning. Stängt. Öppet imorgon igen. Ja då sitter vi här utan telefon fortfarnade. Inte för att vi trodde något annat heller. Jag kan berätta att vi har provat med grannens fungerande telefon. Det är telekabeln ute som är kaputt. Imorgon får jag åka in på jobbet och ringa till Telia. Nu ska de få höra... Självklart skall vi ha ersättning för förlorad tid. Det ända som kan vara positivt är att vi slipper alla telefonförsäljare.

Nu är det dags att dra sig tillbaka och titta på lite renoveringstips på TV. Ha de så himla bra.

Kramar

Av Nina - 11 december 2008 15:58

Idag har mina elever varit jätteduktiga. De har bakat tre sorters kakor, kolakaka, cocosdrömmar och havreflarn. Det gick som en dans. Vi lunchade på soppa och smörgås. Avslutade med kaffe och nybakade kakor. Sedan gjorde några elever ljus. Lite julkort hans det oxå med. En mycket lyckad dag.

Nu ska jag bara plocka ihop och städa av så ska jag ge mig av hemmåt. Just nu hägrar sängen. Det låter mycket skönt att få krypa ner. Imorgon hoppas jag att jag är lite piggare. Har jobbat in tid så jag kan vara på annan ort imorgon. VI ska köpa in det sista i julväg. Fick veta av Jenny idag att hon är sjukskriven med Agnes hela framöver. Så nu har vi lite tid att hinna på... Allt ordnar sig. Huvudsaken att Agnes blir frisk.

Ha de nu så bra för det ska jag försöka ha.

Kram på er.

Av Nina - 11 december 2008 15:18

Idag har Daniel namnsdag.

Vill säga grattis till alla Daniel jag känner.

Ett litet extra till min elev Daniel som är sjuk, krya på dig och hoppas kakorna smakar.

Kram

Av Nina - 11 december 2008 07:51

Snart är det Lucia. Mer ljus. Mysigt.

Idag är det inte så kallt ute, bara sju grader. Känns underbart. Hoppas att det håller i sig i helgen.

Seg morgon. Kännde inte att jag ville kliva upp. Men det är bara att masa sig iväg. La mig tidigt igår oxå. Är inte pigg. Det är väl typiskt, blir säkert sjuk till helgen. Vi är ju utbjuden på Julbord på lördag. Skulle inte förvåna mig om man är sängliggnade då. Det är bara att fortsätta knapra alvedon och se glad ut.

Träffade en gammal elev som jag hade på gymnasiet för ett tag sen. Det var så roligt att se honom. En himla fin kille. Vad som var extra roligt var nog att han kommenterade min frisyr. Tyckte att jag var fin i håret, flera gånger kom han och sa det. Uttryckte att det var rätt frisyr för mig. Är det inte härligt så säg. Alla små uppmuntrande ord är så härliga. Helst nu under den mörka vinter perioden behöver man allt man kan få.

Så jag säger till er alla, Ni underbara vänner alla fina goa vänner, sköt om er och krama varandra ni är bäst.

Kram från mig

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards