Alla inlägg den 16 december 2008

Av Nina - 16 december 2008 15:24

Nu får vi se...

Jag gör ett tredje försök.

Har försökt skriva en liten rad men strömmen vill inte fungera riktigt. När jag nästan skrivit klart har strömmen gått. Men någon sa, tredje gången gillt.

Blir nästan orolig. Tänk om vi oxå kommer vara utan ström i en massa dagar. Erik kommer ju hem på torsdag. Han klarar sig inte utan ström. För oss går det alltid, värre för honom. Vem kan man våldgästa några dagar???

Hoppas att det är bara tillfälliga avbrott som inte kommer åter. Kanske det är Patrik som trilskas..ha ha

Nu har även jag gjort klar de julkort som ska skickas. Det blir inte många denna gång. De jag inte har mail adress till får ett i lådan. Alltså mina äldre släktingar. Ja, de är vad jag har orkat gjort.

Annars har dagen flytit på ganska bra. Stilla har jag varit, inte många knop. Febern kanske ger sig, man får vara uppåt och tro på det bästa.

Nu ska jag passa på att göra lite mat innan strömmen går igen...

Ha gott.

Kramar

VA

Av Nina - 16 december 2008 11:08

Hörde på radion att det varit jordskalv... gick in på Aftonbladet för att läsa mera. Helt otroligt att vi har haft en omskakning. Det var visst tjugo år sedan det var ett lite större skalv. Kan det stämma?? Eller gäller det bara i södra Sverige? Jag har tydligt för mig att bara för ett par år sedan drabbades norra Sverige av ett skalv. Men det klart, det var ju i den norra delen, den vi inte direkt pratar om. Allt som är något är ju södra...

Nu är jag en riktig pesimist. Men ibland får man vara det. I synnerhet när man inte mår bra. Kanske det är bra att skriva av sig istället för att skrika och bråka. De flesta känner nog igen sig. Mår man tjuvens så påverkas humöret otroligt.

Nåja, jag ligger även idag i soffan och softar. Eldar och bläddrar bland kanalerna på tv. Sten är på nån utbildning i Umeå. Kommer hem ikväll eller så. Vet faktiskt inte riktigt.

Ha en fortsatt bra dag. Själv ska jag krypa ner men jag ska rycka upp mig när det gäller humöret. Kanske man skulle ta och pyssla lite..

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards