Alla inlägg den 10 december 2008

Av Nina - 10 december 2008 18:29

Åh va skönt. Hemma i värmen. Jag är nog inte så pigg. Fryser fast vi har nästan 25 grader här inne.

Snabb mat blev det idag. Thailändsk kyckling med band spagetti och naan bröd. Gott. Nu är man mätt. Fattas bara sängen. Det blev en lång dag idag oxå. Hade skrivit fel i receptet vi ska ha imorgon. Tur man dubbelkollade innan utskrift... Sen var det lite annat små plock för morgondagen. Vi ska ju göra lite ljus och måla ev. något glas. Vi får se vad som hinns med. Först är det ju matlagning och bakning. De ä mycke nu.

Ja,ja nu ska jag krypa upp i soffan och mysa med min man.

Hoppas du har de bra och är piggare än mig iallafall.


Just ja, som jag sa förut. Mina elever droppar av en efter en. Idag saknades en som gått och blivit sjuk. Nu fick jag ett mail om nästa som skulle komma imorgon.

Krya på er.

Kram


Av Nina - 10 december 2008 09:52

Jätte kul att några av mina elever går in på min blogg och skriver. Det uppskattar jag verkligen. Sen är det bra för jag tittar på den varje morgon så om det är något så ser jag det direkt.

Ibland kan man ju verkligen tycka att det är bra med internet...

Kram på er mina härliga elever.

Av Nina - 10 december 2008 09:48

Jaha, nu börjas det...

Det blir fler och fler elever som droppar av. Min kollega är ju fortfarande hemma och blir det iallafall denna vecka. Nu blir det fler elever som går och snorar..undrar just hur lång tid jag har kvar till min tur ???

Grabbarna skrattar åt mig, sitter och nyser för fullt. Men jag är inte ensam om det. Vi turas nog mest av med att nysa. En elev är hemma så det är bara två. Kanske en av dessa får lov att gå hem oxå. Vi får se.

Nu ska jag återgå till näringarna.

Kramen

Av Nina - 10 december 2008 07:35

Jaha, nu är jag här igen.

Kallt är det fortfarande. Ute alltså...

Inget har hänt sen igår. Det är ju lite svårt. Kom hem, drack te och somnade. VIlket liv. Har väldigt ont både i kropp och huvud så det ända man kan göra när man kommer hem är att gå och lägga sig. Önskar det funnits masagedyna på jobbet oxå, men det är ju något man får bara önska.

Min förra kollega, han som gick i pension, kommer och hälsar på en sväng idag. Ska bli jättekul.

Idag är det matlagning med grabb gänget. De har valt att göra egna hamburgare av köttfärs. Baka ett bröd ska vi oxå hinna med. Ska bli jättekul.

Nä, nu ska jag ta kaffet och skriva klart dagens recept.

Ha så bra där ute i kylan.

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards