Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Hittade...

Av Nina - 28 oktober 2009 13:31

   cool tant

 

 

 

 

Jag bestämde mej för att tvätta bilen. När jag är på väg till Garaget så kommer posten. Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen,säger jag till mej själv. Lägger bilnycklarna på bordet,kastar reklamen i papperskorgen & märker att den behöver tömmas. Därför lägger jag räkningar & ett brev med en svarsblankett på bordet & bestämmer mej för att tömma papperskorgen först. Eftersom jag trotsallt går förbi en brevlåda på väg till pappersinsamlingen så kan jag lika gärna posta svarsblenketten oxå. Men då behöver jag en penna. Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet,så jag går in dit & hittar en flaska juice som jag börjat dricka ur. Börjar leta efter pennan,men först måste jag flytta juicen så jag i tippar ut den. Juicen håller på att bli varm & bör sättas in i kylen. På väg till kylen får jag syn på en blomvas som står på bänken. De behöver vatten,så jag ställer ifrån mej Juicen på bordet. Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen. Det är bäst att jag lägger dom på mitt skrivbord,men först ska jag vattna blommorna.
Jag lägger glasögonen på diskbänken & fyller en vattenkanna med vatten. Då får jag plötsligt syn på fjärrkontrollen till tv.n på köksbordet.
Ikväll när vi ska se på Tv kommer vi få leta efter kontrollen,men ingen kommer att tänka på att den ligger på köksbordet. Jag bör lägga den där den ska vara,men först ska jag vattna blommorna. Jag häller lite vatten i vasen,men de mesta hamnar utanför & på golvet. Jag lägger tillbaka fjärrkontrollen på bordet för att hämta en trasa. Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra.
Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig,svarsblanketten har inte blivit postad,de står en flaska med varm Juice på bänken,blommorna är vissna,jag kan inte hitta någon penna,jag kan inte hitta fjärrkontrollen till Tv.n,jag kan inte hitta mina glasögon & jag har ingen aning om vart jag lagt mina bilnycklar.
Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort i dag. De är förbluffande,för jag vet att jag varit upptagen hela dagen & jag är helt FÄRDIG av utmattning!! Jag förstår att detta är ett allvarligt problem & jag ska söka hjälp för det,men först ska jag kolla min mejl.

 

Denna Diagnos kallas för ÅNN (åldersbetingad nedsättning av närminnet).


Denna skrivelse hittade jag hos den förvirrade mamman... alltså i hennes blogg. Tyckte att den var så grymt bra så jag delar med mig den jag också.... Håll till godo

Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 28 februari 2013 22:31

Ja så kan man lägga åter en dag bakom sig. Faktiskt ganska händelserik sådan. Vet att de ä torsdag men va å hämta sonen, han får en dags sportlov... Bättre än inget alls. Det började med att tåget vara försenat, faktiskt blev de 35 min sent å int...

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten... Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt... Ba...

Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka. Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder. Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga. Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma....

Av Nina - 26 februari 2013 11:05

Ooops. Tittade i kalendern. Oj då, kanske man ska ta å kolla om man ska ta nå sprutor å sånt... De ä ju bara 48 dagar kvar innan vi lättar.... Oj, oj. Å jag som inte har nå sommar kläder.. Blir nog dags att ta sig i kragen o göra lite djudykning...

Lyx

Av Nina - 26 februari 2013 10:59

Vilken lyx de ändå är med dusch. Igår fick vi äntligen mot kvällningen tlll den... Nu står den där och fungerar perfekt. Efter att i tre veckor måst fara iväg för att duscha så märker man att de ä lyx att ha hemma. Många saker tar man för givet. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards