Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Nina - 13 oktober 2009 21:44

Jag är nog född med otur jag.

Tror inte att de finns någon som lyckas som jag......

Hela dagen har varit lite upp och ner. Men nu ikväll var de nog maxat. Kycklingen var i ugnen, med det så var ju naturligtvis fläkten igån. Inte något konstigt med det inte. Ja, ja. Sen gick jag ner, pysslade lite. Snart kände jag att det var dags att slå igång en brasa. Sagt och gjort, tände upp och gick iväg på toa en sväng. När jag kom ut såg jag hur det fullkomligt välde ut tjock krafitg rök ut från braskaminen. Vad göra.... försökte separera veden för att få elden att dö ut. Sprang upp och stängde av fläkten. Ner igen, öppna fönstren slå igång lilla fläkten för att försöka få ut röken. Skit skit skit. Nu kan jag elda igen men det känns lite döfött då jag måste ha fönstren öppna för att få ut röken. Men det är ju faktiskt 6 minus ute så de är lite småkallt här inne. Som om allt det skulle vara nog... nej då. Lyckades få min tallrik med mat i mitt knä, slog ut hela burken med knappnålar på golvet får nog räcka med dessa berättelser fast jag kan säga att de inte var bara de som hände.

Men nu ser jag lite ljusare på resten av kvällen.... de är ju inte så långt kvar tills de är dags att krypa ner i sängen så mycket mer kan väl inte hända...eller....Jag tycker att det räcker iallafall.

Kram  

 

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards