Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Nina - 27 oktober 2009 10:51

Ny dag. Nya utmaningar. Eller...

Såg projekt runaway. Häpnas verkligen över deras skicklighet. Bara deras "skisser" som de säger är ju ett verk bara det. Att sedan överföra det till tyg och sy dess mest fantastiska kreationer. Jag häpnas och avundas. Här tycker man att man är duktig när man får till ett par fingervantar utan beskrivning. Men vad är det... Man blir riktigt sugen på att pröva på. Ta fram lite tyg och se vad som blir, men samtidigt, snacka om att man blir nog lite sur och säkert arg när det inte blir så där som man tänkt sig. Kanske man kastar allt i väggen, blir nog bäst att låta bli och fortsätta med min stickning tror jag.

Igår var jag ju till doktorn igen. Intressant. Han har nu remiterat vidare mig. Ska både på öron och på ögon. De är bra tycker jag. Min "nya" doktor som jag har är en ung blyg kille. Noga. Ganska lustig kan man nog säga. Han berättar för mig att det här kan sitta i ett år...ok. Men jag vill inte vara hemma så länge. Han sjukskriver mig i en vecka i taget för han vill vara med och se progressen. Jag vill inte... Överläkarn på sjukhuset sjukskrev mig till den 15 nov, skall ha mitt huvud stilla, inga huvudrörelser står det... Men jag tror att jag tar och traskar iväg till jobbet på måndag, om jag kan köra...

Ja,ja

Erik är med Jenny denna vecka så det är så lungt här hemma. Synd att man inte är riktigt pigg. Har faktiskt riktigt roligt när jag tex hänger tvätt. Det blir i sittande ställning jag får sortera hur de ska hänga. Kan inte hålla på att vrida huvudet hur som helst för då gungar hela världen. Men allt går. Håller huvudet ganska bra... ungefär som nackspärr ser det ut. Att gå omkring och vara salongsberusad hela tiden kan låta trevligt. Men jag kan intyga att det är alls roligt. Det är en dålig "fylla". Bättre kan de vara....fredag eller lördag kväll på eget intiativ...

Ja, de händer inte så jättemycket här. Grannen eldar känner jag... det luktar. Själv ska jag nog också slå igång en brasa så det blir varmt tills Erik kommer hem.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards