Alla inlägg under maj 2009

Av Nina - 16 maj 2009 15:23

Nu har jag lagt in ett 100 tal dia bilder. Inte världens bästa apparat men jag ser bilderna i allafall.

Vilka minnen som dyker upp. Alla tankar. Vart har alla tagit vägen. Jag kommer så småningom lägga ut en hel del bilder på bloggen. Men jag måste ju fråga om lov först.

Ser verkligen fram emot och fortsätta lägga in. Nu har det varit tre kassetter som jag har lagt över. Har ett tjugotal till så jag vet vad jag har att göra. Det som varit roligast är att jag har inte en aning vad de innehåller. En kan vara blandat med både Erik som är född 96 som kort på mig då jag var kring tre år. Så det är en salig blandning. Ska verkligen försöka sortera nu när jag har bilderna på USB. Hör vad mordern jag blivit... Men jag måste säga att det är en fantastisk uppfinning. Hur många kort som helst verkar få plats. Och man kan sortera och skriva vad det är för bilder. Nästa steg blir till att skaffa något bra och framförallt enkelt fotoprogram. Ja, ja. Jag lägger in några fler bilder. Kul att se.

Kram på er alla


bild 1:Jag och pappa

bild 2: Jag och Anna

bild 2: Morfar och Anna


ps, jag tycker faktiskt att det syns vart Anna kommer ifrån....

Av Nina - 15 maj 2009 21:44

Ja då var de fredag kväll då..

Erik har kommit hem och nu är ordningen återställd. Dörren är på plats och det har regnat idag. Ja de är nog vad man kan säga om denna dag...

Inte har det varit mycket inte.

Festdeltagarna börjar ramla in. Faktiskt så riktigt längtar jag. Ska bli jättekul. De är ju några som fortfarande inte hört av sig men de har ju tiden för sig de är nog bara en annan som har lite bråttoml.

Nä nu ska jag lägga in lite mera bilder.

Ha så gott.

Kram


En till bild på Anna

Av Nina - 14 maj 2009 22:45

Hittade lite bilder....

Jättekul. Känner att jag bara måste lägga in några. 'Håll till godo.

Ett är från julen 67/68 min bror och jag väntar på paket av tomten.  Sen kommer ett från 88 på en glad sjungande Anna. Mer kommer längre fram.

Kram

Av Nina - 14 maj 2009 20:34

Din dag imorgon.

Jag grattar redan nu.

Många kramar


Av Nina - 14 maj 2009 20:24

Tack så jättemycket för igår och i morse.

Jättekul att kunna umgås lite bara du och jag. Surra lite skit och så. Mindre roligt att du har så f...ont. Jag lider med dig verkligen. Tänk om man kunde dela ut lite av din värk lite hit och dit jag menar lite här och var skulle inte andra känna av. Du har ju allt själv, fy för den lede.

Hoppas nu att ni får en bra dag i morgon att resultatet av dagen före klockan fyra blir bra. Sen är det ju Tores dag. Lycka till.

Ja nu är jag hemma igen. Det var en mycket bra dag i Sundsvall idag. Roligt att träffa alla "kolleger". Inte nog med det, de var jättegod mat oxå. Något annat roligt var att jag träffade två vänner som jag inte träffat på mycket länge. Dom tillhör nu inte lärargänget utan var "fristående" som jag sprang på bara.

Ja sen var jag in på Willys förstås, mat måste man ju ha. Har även köpt en apparat som man lägger in diabilder till dator/cd. Ska bli kul att kunna titta på alla gamla kort. Så nu har jag inte tid med de här någe mera utan ska koncentrera mig på bilder. Kan nog bli några som inlägg längre fram.

Kram

Av Nina - 12 maj 2009 21:15

Bara ett litet till inlägg....

Kul, de har varit 51 stycken inne på bloggen idag men bara en har skrivit en kommentar, och de var sonen de.

Skulle vara ännu roligare om ni skrev en liten rad oxå. För mig iallafall. Det är kul med feedback. Från alla, både chefer och kamrater.

Kram igen

Av Nina - 12 maj 2009 20:59

Nu har goaste killen skrivit i bloggen. Han kan han. Sonen alltså. Vissa andra är inte lika duktiga....

Här, ja vad ska jag säga. Jobbat som vanligt. Sju till halv fem var jag på jobbet, sen blev det promenad med min brukare. En lång en. Vi gick ända bort till Kläd Dax, de som vet vet att de är långt de.

Kom hem vid halv sju så de blev en sen midda. Efter maten for vi iväg och planterde på gravarna. Har nu just kommit in och tänker faktiskt titta på Eurovision semifinal, måste bara kolla hur de går för Malena och Sverige.

Imorgon far jag till Sundsvall - Alnö. Torsdag är faktiskt nätverksdag. Alla vi pedagoger härikring träffas. Det är jättekul och trevligt. Men som sagt jag far redan imorgon jag. Ska åka till Biggan och sussa över. Prata en massa dynga, dricka kaffe och röka oss hesa....

Något annat roligt som inträffade idag, min vän från Alnö som flyttat till Stockholm för säkert mer än tio år sen, hon ringde. Kära goa AnnaLena. Jätte kul att höra ifrån henne. Mycket finns att prata om att försöka ta igen tiden på en kvart i telefonen de är nog näst intill omöjligt. Men, vi kom båda fram till att vi får nog ta och träffas snart. Och de ska de bli.

Sommar med ledighet och långa ljusa kvällar väntar ju oss.

Nä, nu blir de inte något mera idag inte. Ha de nu så gott och jag skriver nog nån rad när jag kommer åter på torsdag.

Kram


Anna, lycka till. Jag håller alla tummar att allt ordnar sig och att alla tar sitt ansvar.


En bild från tidig vår.........

Av Nina - 10 maj 2009 19:22

Var in på Jennys blogg och såg att hon varit så duktig så...

Kopierade bilden. Se bara vart Erik får vara. Nu är det bara en bild över bryggan och bastun. Men om man tänker efter, är det så fint hur ser då inte resten ut. Kanon fina små hus som är helt handikappanpassade. Man kan om man vill även hyra in sig på hotellet som dom har. Allt på ett och samma område. Ska försöka lägga in fler bilder.

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards