Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Nina - 22 maj 2009 20:11

Jaha, då har nästan denna fredag traskat iväg då...

Just nu sitter jag och tittar på regnet som bara vräker ner. Tur att vi hunnit med allt innan de kom.

Marknad i stan.

Har varit på stan och uträttat ärenden hela dan. Var med min brukare på marknaden. Som vanligt var det allt det dära vanliga krimskramset som fanns där. Tror du jag kunde låta bli och handla då.... NÄ. Kom hem med strumpor, bröd, blommor och två t-shirtar till Sten. Som vanligt blir det till hemmet, gubben eller sonen. Jag då... Nu ska jag inte överdriva alldeles. Var faktiskt och köpte mig en jacka och tre par trosor. Samtidigt köpte jag en skjorta och en t-tröja till Sten. Och när jag ändå höll på så tog jag byxor, shorts, två t-shirts och keps till Erik. Men som sagt, jag fick ju en jacka och tre par trosor....

For och hämtade en nöjd Erik hos assistenten. De hade bakat idag så det blev en fika innan vi åkte hem. Väl hemma gjorde jag snabbt middag. Vill ju vara lite ledig sen.

Så nu sitter jag här för mig själv och är "ledig". Jag har alltså gått ifrån köket en stund för att komma åter sen. Finns ju alltid där att göra, och som alla andra kvinnor vet så är det ju bara vi som kan göra något där mannen hittar ju knappt kylskåpet. Ibland är det så man tror att man tar det med sig när man far på jobbet. Är det nån som känner igen???

Nu ska jag inte vara alltför stygg med Sten. Han är ju numera den ända här i huset som hittar damsugaren.

Nu så blir det inte mera idag. Har ju som sagt ledig dag. Ska ta mig ett glas av något drickbart och förpassa mig själv en trappa ner för att slänga upp mina trötta fötter på bordet och slötitta på dumburken.

Många kramar på er alla.

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards