Alla inlägg under december 2009

Av Nina - 1 december 2009 19:13


Idag fick våran egen Helena Jonsson Bragd Guldet.

GRATTIS GRATTIS

Det är hon verkligen värd.

Nu är det dags för Jerring priset.

Gå in på www.sr.se och rösta du också.

Lycka till.

 

Av Nina - 1 december 2009 19:04






Av Nina - 1 december 2009 17:52

Nånting som jag ibland inte har är faktiskt minne.

Som nu tex. Glömde totalt bort att berätta att det snöade riktigt mycket igår så idag är det vitt ute. Glädjen är stor. Fast man far så tidigt på morgonen så är det lite ljusare nu. Känns bättre.

Det är ju inte en romresa som jag gör men det tar sin lilla stund att köra. Det är ca tre och en halv mil enkel till jobbet det känns på vid veckans slut. När man kommer hem efter en arbetsdag är det bara att sätta igång med midda. När det är överstökat är det kväll och man nästan dormar av i soffan... Men så är det för många. Kanske man skulle sova över på jobbet.... ha ha

Nåja, de var ju det där om att de har snöat som jag skulle berätta. Igår snöade det så kraftigt att vi fick gå ut och ta bort snön från paraboeln. Bilden försvann. Så de var ordentligt med snö. Härligt.

Kram

  

Av Nina - 1 december 2009 17:44

Jisses, de är redan december.

Tiden går väldigt fort. Ibland nästan för fort. Man måste nästan hålla i sig i den snurrande karusellen.

Inte har det hänt något speciellt heller. Fast egentligen händer det väldigt mycket hela tiden. Inte alltid som man överhuvudtaget tänker på att skriva. Det finns en hel del som jag skulle vilja dela med mig till er men så finns det några som är lite nyfikna på fel sätt och då blir det så konstigt. Inte alla förstår och inte är det meningen heller att alla ska förstå. Har min goa krets som jag brukar samtala via denna sida och kommer nog att fortsätta med det och så var de de dära som inget har här att göra. Kanske man måste byta adress.

Nåja, som sagt är det redan första advent och julen närmar sig med stormsteg. Julklapparna är inköpta för länge sen, började ju redan vid förra julrean, de är inte inslagna än men inköpta iallafall. Vi har gjort advents pyntet färdigt nästa steg blir till att börja pynta inför julen. Ljusen är naturligtvis framme och det har börjats eldats som bara den. Underbart. Jag älskar att bränna ljus, ett varmt sken som man bara myser vid.

Å nu ska jag faktiskt mysa.

Kram


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards