Alla inlägg under december 2009

Av Nina - 8 december 2009 17:55

tant med kaka     

 

 

Har haft en hel kul och rolig och super trevlig dag idag på jobbet. Mina elever har varit så duktiga och bakat. Sånt är så härligt. Men jag har ju ett underbart jobb.

 

Tänk er in i en sådan här situation tex. :

Du flanerar på stan och hör helt plötsligt ditt namn ropas och att du är det vackraste och bästa som finns. Att du är den bästa fröken på jorden.
Hur bra skulle inte du känna det om du fick höra det. Och tänk nu på att det får jag betalt för att höra. De är inte illa det.

 

Ja annars. Regnet det fortsätter att ösa ner. Snön som var så vit och fin är i stan ett minne blott. Här hemma finns det lite kvar men vägarna består att mest is.

På vägen hem idag höll jag på att köra in i bilen framför mig och nästan få en bil i baken. Det var en avåkning på mötande fil, visst titta man lite men bilen före måste vara väldigt sen i reaktionen. Plötsligt bromsa han in, det innebar en ABS bromsning för mig och den bakom. Allt gick nu bra men jag kan säga att det blev en lång harang av svordommar....

 

Kanske man ska passa på att klaga lite också...

Sten är inte bra. Han har börjat blivit hes, rosslig och hostig nu. Febern vill inte riktigt ge med sig. Han är ju inte den som brukar klaga eller ens vara sjuk. Imorse ringde han till doktorn för att han vill ju vara frisk. Får då till svar att man inte längre kan ringa doktorn själv utan man måste gå genom distrikts sköterskan. Det gör han och får till svar att doktorn kan ringa dig på fredag. FREDAG säger Sten, då kan de ju vara för sent.... Jag vill komma nu och ta prover eller vad som helst, vill jobba NU. Går ej, doktorn ringer på fredag....

Med det systemet avfolkas vi ännu mera.

Avfolka Norrland är ju ett begrepp........

 

Så var de med de. Jag får bara sitta och hålla tummarna att det ska gå vägen och att min man blir frisk.

Själv får jag ha det som jag har det och mer är de inte med det.. Men kan säga att jag mer och mer överväger en operation nästa år.

Kram kram

 

  

Av Nina - 7 december 2009 17:41

chaplin  

 

Då var de ny vecka då.

Tiden går fort, fort. Tänk att snart är det jul. Det riktigt rusar iväg.

Dagen idag gick också fort. Plötsligt var klockan fyra och det var beckmörkt ute. Det blev lite övertid idag. Men det är bra det, kan behövas timmar tillgodo. Vem vet, kanske man behöver få gå tidigare nån gång. Fast egentligen har jag ex antal timmar som jag gjort men inte tagit ut.

Erik har som sagt sista skolveckorna nu innan jullov. Härligt att slippa lite resor en stund. Inte för att det är så ansträngande men det är absolut inte en favorit sysselsättning att sitta i en taxi och åka fram och åter till S-vall.

Tänkte på det att man är ganska ofta egentligen i S-vall men aldrig på någon affär inte heller är man och hälsar på någon, närå, det är bara fram och tillbaka till endra Midlanda eller Centralen. Otroligt dumt....

Vad göra nu då, jo middan väntar. Sen blir det nog en tidig säng idag. Har en sån fruktansvärd huvudvärk idag. Ögonen vill inte alls. Ont, ont. Men men. Bara att bita ihop. Varför klaga.... Får skylla mig själv som har börjat jobba.

Ha gott alla

Kram

 

ps

det bara regnar nu.....

gustav  

Av Nina - 5 december 2009 21:59

Ja då var denna dag till ända.

Kan säga att det varit ganska mycket skidor på tv idag. Helena gjorde mycket bra ifrån sig. Kom på 4:e plats och det tykcer jag är jättebra. Sen kom en annan tjej, Hanna Falk, ingen jag hört om förut. Hon for som ett jehu fram och vann sprinten. Damerna gjorde bra ifrån sig som sagt. Men de stackars herrarna.... det gick inte så bra för dom inte. Men men. Ny skid dag imorgon. Ska passa på att stryka då...

Kram på er alla

  

Av Nina - 4 december 2009 12:02

I  

 

bland skriver man och så bara skriver man... man vet inte riktigt egentligen vad man skriver det bara blir. Men jag kan säga att det är skönt att skriva av sig. Inte alltid man kan säga vad man egentligen vill säga fast vi i Sverige får säga "nästan" vad vi vill, eller....? Tryckfrihet har vi i alla fall så det kanske är bästa att det skrivs då.

Oftast är vi Svenskar duktiga på att tycka saker och ting men sällan att vi säger det högt.

Kan ta ett exempel som inte är så brännande...:

Hastigheten på vägarna. Hur tänkte dom när dom sänker farten på raka fina vägar som går genom skog och fina landskap med bra sikt och ja allt... att sänka farten då till 80?????? Hur kan dom bara komma på tanken???? Undrar om dessa bestämmande män någonsin varit på dessa vägar som finns i Norrland. Kanske dags att de lämnar skrivbordet och reser runt för att sen bestämma hastigheten... Det är en fråga som är ett samtal kring bordet, men vem för det längre??? Närå, vi Svenskar vi pratar och pratar, men då bara med varandra så väluppfostrade som vi är....

Kanske det är dags för oss att höja våra röster....

 

Av Nina - 4 december 2009 11:55

  

 

Ja nu vet vi äntligen va de blev av gubben... Han har ju som sagt varit sjuk länge nu och när männen är sjuka så är de ju...

Nu ska jag vara snäll. Igår var han och "fotade" sig och i morse blev han uppringd av läkaren. Mycket riktigt så är det lunginflamation han har, båda lungorna till och med. Inte konstigt att han aldrig blir bättre. Nu har det hämtats nya piller så vi får hoppas att han blir frisk nu.

Vi sa just att de känns som om de inte finns så mycket mera skit just nu... är de inte de ena så är de det andra. Hoppas att vi har hunnit med allt negativt under 2009 så att 2010 kan bli ett toppen år. Hoppas kan man ju alltid.

Helgen då, jo, Erik hämtar jag idag och sen ska vi ha en riktig myspys helg. Ska bli så härligt. På måndag far han ju igen och blir borta 11 dagar direkt. Men sen är det jullov. Jag har tagit semester så att vi kan vara tillsammans hela lovet. Härligt. Så denna helg blir i Eriks tecken alltså..

Ha gott alla

Kram

 

ha bra helg  

Av Nina - 3 december 2009 18:00

  

 

Krya på dig vännen. Hoppas du blir frisk fort.

Kram

Av Nina - 3 december 2009 17:49

peekaboo  

 

 

Ibland blir man lite fundersam. Ord. Var kommer de ifrån?? Nyfiken tex. Hur kom de till? Vad står det för...nyfiken i en strut. Det finns olika nyfiken, en som är störande nyfiken, fräck, oförskämd. Sen finns de ju en snällare variant av nyfiken en sån som Erik. Hans person tecken är ju nyfiken. Han har fått de från att han har svårt att se en stängd dörr... vill gärna se vad som döljer sig bakom. Han tillför de "snälla" nyfikna. Sen har vi ju de dära som är fräckt nyfiken. Kanske man inte ska kalla dom nyfikna? De finns säkert bättre förklaringar för dessa. Det som kan kännas bra är att de får stå för deras problematik alldeles själva.

Surt sa räven

Annars är det en kall men härlig dag som varit idag. -16,5 denna morgon. När jag kom till jobbet var det -14. Snökanonerna har gått på för fullt på Hallsta.

Sten har varit och fotograferat sig idag... lungorna. Imorgon får han svar hur fina bilder de blev....

Jag känner idag som om det aldrig tar slut nu, att allt bara samlar ihop sig. Om jag skulle råka ut för en krock eller få cancer så skulle jag nog inte reagera speciellt mycket... de blir ju bara mer och mer så det märks inte med lite till.

Syrran tyckte att det blev lite konstigta att det var jag som tog starren först... hon är ju iallafall 12 år äldre än mig. Vi vet ju att de är något som vi kommer få då alla på moderns sida har/haft det. Men att det skulle ske redan nu för mig var något som vi inte trodde. Nu har jag smällt det lite och samlat mig, förstår nu att det var tack vare min turbulenta sjukdom som det har slagit till etter värre. Nu ska man samla sig och fundera om man ska operera sig eller inte, det är frågan.

Nä, nu ska jag se slutet på herrarnas skidskytte. Inte lika intressant som damernas var igår men ändå.

Kram

 

puss  

Av Nina - 2 december 2009 18:17



Då är man hemkommen från doktorn då...

Denna gång var jag till ögon läkarn. Min allmän läkare remiterade mig både på öron och på ögon pga virusen på balansnerven. Ganska bra ändå, alltså att man blir kollad både här och där.

Men nu var det som sagt till ögon jag var. Inga glädje tjut där inte. Har nu fått ett fel till.... jag har gråstarr. Det är väl lika bra att ta allt på en gång när man ändå håller på. Konstigt att det inte var någe nytt när man var på öron...

Det känns lite orättvist att allt ska samlas i en person. Jag har ju bara en önskan och det är att bli frisk.

Har ju även hunnit med cellprov och patte kläm... Om det skulle komma något negativt därifrån så blir jag inte ett dugg chokad. Lika bra som sagt att ta allt på en gång.

Alla läkare som jag har pratat med nu säger att jag gått iväg för tidigt att jobba och att det finns ingen som tackar mig för det. Men det känns lite konstigt att vara hemma också. Snurrig är man ju alltid fast nu är det lite extra...

Tänker på vad ögon läkarn sa, mörker körning är inte det lämpligaste för mig... fast jag gör det ändå. Hur ska man annars kunna frakta sig de sju milen som det är mellan hem och jobb?? Vi får se vad som händer, kanske de blir ett bakslag eller inte. Tiden får utvisa det vad kan man annat säga. Fast om man fick skjuts till och från jobbet eller att man jobbade mer hemifrån skulle vara en kanon lösning...men de är nog omöjligt. För en del kanske det skulle få gå men...

Ja,ja.

Nu ska jag säga att det har varit skidskytte och naturligtvis vann våran alldeles egen Helena Jonsson. GRATTIS

Kram

     

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards