Alla inlägg under december 2009

Av Nina - 19 december 2009 18:02

  

tant med kaka


Ja idag är då alla jule kakor och bullar med mera färdiga... Lite svettigt blev det i köket när jag hade båda ugnarna igång. Men vad gör väl det när det var så kallt ute... sen blev de gott också. Nu är de bara att komma och fika.

Sonen, tja han ville inte vara med och baka han inte. Förstår inte varför. Det brukar vara hans favorit sysselsättning att baka... men men. Han tycker inte alls om att äta inte. Nej då. Men hans pappa äter desto mer gärna. Det är roligt när någon uppskattar det man gör.

Annars har det inte varit något annat här inte. Allt är som vanligt.

Ha de så gott ni kan i kylan alla goa vänner.

Kramen




  

En slut Nina

Av Nina - 17 december 2009 15:38


Nu är det dags med ledigt. Hela julen och nya årets start blir vi hemma och lediga hela familjen. Det känns jätteskönt. Härligt. Det behövs. Det har varit mycket tungt att jobba, som jag sagt förut, gick ut för tidigt och för hårt. Skulle varit bättre om man mjukstartat lite, en bit i taget. Men, men. Man får hoppas att nästa år innehåller mycket godhet, av både det ena och det andra.

Det som är mindre härligt just nu är att det är hela 23 minus grader ute. Tur man har sin goa braskamin. Här inne är det varmt och skönt. Imorgon är det en bak dag för Erik och mig. Vi ska göra både bullar, havrekex och kakor. Det är ju något som Erik tycker om så det passar bra. Sen kan det vara bra att ha något att bjuda på om det skulle komma några fikasugna vänner.

I Stockholm är det snö kaos, tåget är minst en halvtimme försenat så man har lite strötid... Men stackars följeslagare som inte hinner med tåget tillbaka till Stockholm. Han får vänta några timmar på SJ stationen i Sundsvall, kul, kul. Erik han vill ju bara hem direkt, inte har han lust att sitta och vänta där inte. Hem, hem det är hans önskan. Det är ju kul att han vill hem.

Ha de nu så gott och en stor

KRAM

 

  

 

Av Nina - 17 december 2009 07:39

  

 

Är nu på plats men det känndes som om jag skulle frysa fast på vägen. Nu har kylan kommit. Men snön, den är det inte så mycket av.

 

Till mina elever:

Ta ordentligt med kläder på. Tänk på att det blir lite av att gå idag. Syns om en stund.

 

Idag är det sista dagen här innan jul. Erik ska hämtas sen är det jul lov.

Skönt.

 

Kram

Av Nina - 13 december 2009 22:52


Lucia firade Erik med att vara en lustiger pepparkaksgubbe.

Själv var jag på Södra Berget på personalfest.

Det var julbord och Wallmans salonger.

Grymt bra kan jag bara säga.

Hur kul som helst.

Nu ska jag dra mig till sängen.

Helgen har tagit hårt på mig...

Kram på er alla

   

Av Nina - 11 december 2009 14:38



Funderar på om jag kanske ska ta och utbilda mig till läkare....

Nästan så att det behövs om man råkar vara sjuk, det finns ju ingen som kan svara eller hjälpa till när det behövs. Att få en motfråga varje gång med vad tror du att det är... Bara där märker man att det ska vara utbildade patienter.

Vad ligger nu bakom detta...

Jo, nu närmast är det ju gubben. Nu har han gått med feber i tre veckor. I början trodde de att det var svinflunsan, längre fram togs en röntgen som visade lunginflamation. Han har fått två olika penciliner och kortison. Dessa har inte hjälpt. Det har nu även slagit sig i halsen. Han är inte bra. Ringde i måndags och det ända svar var att han kan ju komma in nästa vecka och ta nya prover. Sten ifrågasatte varför han inte kunde komma nu, svaret blev att det var först på måndag som läkarn kunde träffa honom. Undra just om det är han som ska ta proverna...... Är det inte ett bättre system att komma någon dag före för att ta prover, det tar ju ett par dag att få svar. Ja,ja. Det ska väl få för långt innan man får hjälp. Jag säger det igen. Avfolka Norrland är vad som händer.

Ja, ja. Annars. Tja, det är ju skidskytte. Aco kom etta och Helena tvåa, hur duktiga som helst. Bådar gott inför OS.

Imorgon bär det av till Sundsvall. Vi är bjudna på firmafest på Södra berget. Det innebär både julbord och övernattning. Ser fram emot det jättemcyket. Så som ni förstår blir det inget mer skrivet förrän tidigast söndag kväll.

Ha gott alla nära och kära. Ta hand om er.

Kram

 

flaskbarn  

Av Nina - 10 december 2009 17:34



   Idag var det en bak dag till. Riktigt storbak blev det. Måste säga att mina elever är fenomenala i köket. Det går undan som bara den. Kul, kul.

Det som är mindre roligt är att Sten verkar inte bli något bättre. Han har försökt att få kontakt med läkarn igen men det verkar omöjligt. Nya bestämmelser från i måndags. Nu kan man inte längre ringa direkt till läkarn. Man får prata med någon som bara har bokning av samtal, alltså ingen sköterska. Hon förmedlar till läkarn och han ringer upp. Det skulle ske då i så fall imorgon. Helt otroligt att det ska ta en vecka innan läkarn har tid med att slå en signal, det kan dö många under den tiden. Fast det är ju som jag sagt förut, det är nog tanken det att man ska avfolka oss här i Norrland. Sen får ma tänka på de nya reglerna som träder i kraft den 1 jan. Eftersom man inte längre verkar kunna vara hemma och vara sjuk så kan vi lika väl avveckla vården. Den kommer inte att behövas. Det går ju ändå inte att vara hemma sjuk. Det blir nog många som kommer att vara hemma en vecka, jobba några dagar för att sen vara hemma en vecka, och så fortsätta. Man får ju vara hemma en vecka från jobbet.... Det kommer kanske att bli dyrt de. Fast det drabbar ju inte de höga gubbarna inte. Att slå på dom som redan ligger tycker jag är osmakligt. Är det inte som så att man ska ta från de rika och ge till de fattiga? Fast de klart, det märks inte så mycket om man skrapar bort lite värre vore om de var de högre som det skrapas ifrån. Jisses vad de skulle skrika och gorma. Då skulle det bli liv i luckan. Tror nog aldrig att det skulle hända.

Ja, ja. Nu återgår jag till mig igen. Har en barnledig helg framför mig. Ser fram emot det. Julfest på lördag och julhandla lite på söndag. Det låter det.

Ha gott alla vänner och skriv gärna en rad i gästboken kanske

Kram kram


  

Av Nina - 9 december 2009 16:11

  

 

 

Om du heter ANNA

Då vill jag säga GRATTIS.

Det är ju Anna dagen idag.

Ha gott alla Annor.

Kram

 

Av Nina - 8 december 2009 18:07

  

 

Kom ihåg USB imorgon.

Syns kl 9

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards