Alla inlägg under december 2011

Av Nina - 9 december 2011 13:00

 

 

Dom orden följer varandra allt som oftast.

Ordspråket säger: Den enes glädje den andres sorg

Idag är det en dag som jag aldrig skulle vilja vara med om. Den dagen man säger Adjö till sitt eget barn.

Kan känna sorgen, saknaden, frustrationen över att något sådant händer.

Jag lider och jag känner med dom.

I denna sorgens dag kommer Glädjen till mig.

Min älskade dotter. Min första. En solstråle som kommer in likt en virvelvind och förgyller min dag.

Jag kan känna glädjen.

Kram

 

 

Av Nina - 7 december 2011 10:46

 

 

Ja är de inte typiskt så säg.

Har nu en sjuk son hemma. Han började i lördags med feber och snuva. Feberfri måndag och mindre snuvig. Igår var han rätt ok, bara lite snorig, så där som man kan vara flera veckor efter en förkylning.

Kännde då att ja, han kanske kan åka till skolan så han får vara med på adventsvandringen iallafall. Men hur är de då, jo, imorse var han sämre. Hur snorig och hostig som helst. Ja, de va bara att medela till de berörda att sonen stannar hemma tills måndag.

De ä synd om grabben.

Men vad var den dära tanken bakom ordet typiskt då!!!

Jo, var ju bjuden på en Finnlands kryssning som går av stapeln imorgon.... för att komma hem på lördag. Julmarknad i Helsingfors o go mat på båten...  Ja, ja, vad gör väl de om tusen år...

Alltså, mamma, hon får snällt stanna hemma hon medans pappa far iväg. Typiskt.

Så, nu har jag fått ur mig de å.

Ha gott alla

Kram

 

 

Av Nina - 6 december 2011 11:14


  


Ja, då är de då tisdag då. Sonen är som sagt hemma och är förkyld. Jag lider med honom då han har svårt med att få ur sig. Antar att de kommer sitta i några veckor.

Gubben är ju i Los just nu och jobbar, kommer hem imorgon kväll. Det är ju en Finnlands resa på G, om jag nu kommer iväg vill säga. Den går ju av stapeln redan nu på torsdag, vet inte om sonen är kurant till dess, men den som väntar på något gott....

Ja, de e ju de som drar mest tror jag, alltså, maten på båten. Buffe, kan de finnas någe godare.....????

Men om man inte kommer iväg så gör man inte, då ska jag sitta och tycka synd om mig själv, inte nu. Nu är de mer synd om Erik. Han är lite besviken över att jag sagt att han inte får åka till skolan imorgon, han har lucia träning och vill så hemskt gärna vara med. Sen är de skridskor och adventsvandring som han inte heller vill missa. Ja, nu är de synd om honom. Jag har sagt att han måste vara frisk först, han sa tydligt och bestämt att han var visst frisk. Gulle gubben min.

Igår fick jag ett sånt dära skov...måste bara göra något... Tog och bakade bullar. Så igår kväll fick jag mig en nybakad varm bulle och en mugg varm choklad. Hur gott som helst. Men nu ligger resten i frysen, så de så..

Idag tog jag och satte in lite pengar på mitt spelkonto, svenska spel, har aldrig gjort det förut men kännde att nu var de dags. Har tippat både Keno och Lotto nu, skrapade en triss också och vann faktiskt 50:-. Nu får vi se om jag vinner några pengar...de behövs. Brukar fantisera om vad man skulle göra om man vann den där Drömvinsten. Kan säga att listan är lång. Men först är de nog att se till barnen, alla lån och allt annat tråkigt... Sen är de ju de där med allt annat som man skulle vilja, de där som är onödigt....men ack så kul. Som tex en pool. Eller en bastu, eller kanske man skulle..... ja, drömmar. Vad vore livet om man inte hade alla drömmar.

Nä, nu ska jag nog ta och göra lite nytta.

Ha gott alla

Kram

Av Nina - 4 december 2011 23:22


Ja, nu får jag nog börja med att citera en annan bloggare:

Jag är en dålig kvinna på att uppdatera mig här...

Det är något som verkligen stämmer. Det har inte varit mycke tid över eller så har de de men jag har bara glömt av mig eller nåt.

Ja iallafall var de ett tag sen jag skrev sist. 

Nog har de hänt en hel del nog.

Förra veckan bara rullade på med jobb osv. Fredagen blev en resa med taxi fram och åter till Söderhamn för att hämta sonen. Hann faktiskt in på Rusta för att köpa ny ljusgranslinga, den hade naturligtvis pajat. Men nu har vi en ny och fin som lyser.

Tja, helgen blev kort. Alla tre kom hem sent på fredag, lördag blev inte så kul, Erik hade då feber. Hur gör man med en kille som man inte får i någon typ av medecin via mun... ja, ja.

Söndag idag då, ingen feber, hur konstigt som helst. Men snorig och lite hostig. Han får stanna hemma. Just ja, han var ganska kul på lördag kväll då jag sa att han var sjuk, han tittade på mig sen pekade han på almenackan och sa att han skulle vara frisk och gå på skola på onsdag....hur nu de kom till. En rolig liten krabat.  Ja, så nu ska jag vara hemma med honom, eller han hemma med mig, eller hur de nu blir...

Dom som känner Erik vet hur de kan vara med sådanna saker som inte är riktigt som de ska. Som de här med att stanna hemma då de är skola. Antar då att han inte är riktigt kry. Men just ja, fick för mig att testa även ikväll att ge honom lite alvedon. Frågade om han ville ha medecin och han nickade, hämtade en tablett som jag delade och han tog saften och tabletten....men de gick inte bra. Då mosade jag och blandade och gav honom och han drack.... Jag känner bara 1-0 till mamma.

Sen då, tja, allt som vanligt. Det har blivit några tomtar, några kakor och en del halsdukar å sånt. En del är redan sålt och en del finns kvar. Det blev ju ingen julmarknad för mig så de finns lite kvar å inte kan jag sluta sticka eller virka heller. Det är nästan som en sjukdom.

Nä, nu ska jag nog knyta mig. Ny dag med nya utmaningar imorgon.

Ha så gott alla och

Kram  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards