Alla inlägg den 12 december 2011

Av Nina - 12 december 2011 11:19

 

Blir topp tunner rasande och helt vansinnig.

Erik är fortfarande sjuk, han behöver komma till en läkare. De är inte de lättaste när man bor här inge. Man ska absolut inte vara sjuk i Västernorrland...eller är de bara i Ångermanland eller kanske rent av i Sollefteå???

Vi ringer barn, får där svar att dom inte tar emot om barnen är tex förkyld!!!

Nähä, ringer då vårdcentralen, där får man till svar att dom fyllt kvoten av samtal!! Å de före kl 10!!!

Hur i helsike tänker dom??

Man måste ju kunna få prata med vårdcentralen, man kan ju inte bestämma iförväg när man ska bli sjuk....

Ringer akuten, jo, nog skulle jag kunna få komma in med honom men de är inte säkert att en läkare kan titta....
Jag känner hur de bubblar i mig.... ringer Landstings Direktören...men va tror ni....Personen ni söker kan förnäravarande inte ta emot ditt samtal....Tro de ja.

Ringer habben för jag känner hur de kryper i mig, dom säger åt mig att återigen ringa barn, dom skall ta emot Erik när de inte finns tid på VC. Jaha ja, ringer igen, och jo, halv fyra får vi komma in. Dom kan ju iallafall kolla.

Får även ett namn, Lennart Moberg, han är chef över alla vårdcentraler, ringer upp honom och kommer fram till telefonsvar, lämnar där mitt namn och telefon nummer så att han kan ringa mig. Det blir spännande o se om han ringer. Jag kommer fråga hur dom tänkt sig detta system som dom lagt in. Du får inte bli sjuk, du ska veta innan du blir sjuk när du blir sjuk så du kan i god tid ringa och ev kommma fram för att boka en tid....Eller så är de som dom säger....Avfolka Norrland.

Ja, som ni märker är jag väldigt irriterad. Hur f-n tänker dom?? Nu är jag på krigs stigen.

Men vi har ju fått en tid för att komma in med Erik iallafall...

Ha de

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards