Direktlänk till inlägg 4 december 2011

2:advent

Av Nina - 4 december 2011 23:22


Ja, nu får jag nog börja med att citera en annan bloggare:

Jag är en dålig kvinna på att uppdatera mig här...

Det är något som verkligen stämmer. Det har inte varit mycke tid över eller så har de de men jag har bara glömt av mig eller nåt.

Ja iallafall var de ett tag sen jag skrev sist. 

Nog har de hänt en hel del nog.

Förra veckan bara rullade på med jobb osv. Fredagen blev en resa med taxi fram och åter till Söderhamn för att hämta sonen. Hann faktiskt in på Rusta för att köpa ny ljusgranslinga, den hade naturligtvis pajat. Men nu har vi en ny och fin som lyser.

Tja, helgen blev kort. Alla tre kom hem sent på fredag, lördag blev inte så kul, Erik hade då feber. Hur gör man med en kille som man inte får i någon typ av medecin via mun... ja, ja.

Söndag idag då, ingen feber, hur konstigt som helst. Men snorig och lite hostig. Han får stanna hemma. Just ja, han var ganska kul på lördag kväll då jag sa att han var sjuk, han tittade på mig sen pekade han på almenackan och sa att han skulle vara frisk och gå på skola på onsdag....hur nu de kom till. En rolig liten krabat.  Ja, så nu ska jag vara hemma med honom, eller han hemma med mig, eller hur de nu blir...

Dom som känner Erik vet hur de kan vara med sådanna saker som inte är riktigt som de ska. Som de här med att stanna hemma då de är skola. Antar då att han inte är riktigt kry. Men just ja, fick för mig att testa även ikväll att ge honom lite alvedon. Frågade om han ville ha medecin och han nickade, hämtade en tablett som jag delade och han tog saften och tabletten....men de gick inte bra. Då mosade jag och blandade och gav honom och han drack.... Jag känner bara 1-0 till mamma.

Sen då, tja, allt som vanligt. Det har blivit några tomtar, några kakor och en del halsdukar å sånt. En del är redan sålt och en del finns kvar. Det blev ju ingen julmarknad för mig så de finns lite kvar å inte kan jag sluta sticka eller virka heller. Det är nästan som en sjukdom.

Nä, nu ska jag nog knyta mig. Ny dag med nya utmaningar imorgon.

Ha så gott alla och

Kram  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 28 februari 2013 22:31

Ja så kan man lägga åter en dag bakom sig. Faktiskt ganska händelserik sådan. Vet att de ä torsdag men va å hämta sonen, han får en dags sportlov... Bättre än inget alls. Det började med att tåget vara försenat, faktiskt blev de 35 min sent å int...

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten... Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt... Ba...

Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka. Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder. Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga. Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma....

Av Nina - 26 februari 2013 11:05

Ooops. Tittade i kalendern. Oj då, kanske man ska ta å kolla om man ska ta nå sprutor å sånt... De ä ju bara 48 dagar kvar innan vi lättar.... Oj, oj. Å jag som inte har nå sommar kläder.. Blir nog dags att ta sig i kragen o göra lite djudykning...

Lyx

Av Nina - 26 februari 2013 10:59

Vilken lyx de ändå är med dusch. Igår fick vi äntligen mot kvällningen tlll den... Nu står den där och fungerar perfekt. Efter att i tre veckor måst fara iväg för att duscha så märker man att de ä lyx att ha hemma. Många saker tar man för givet. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards