Alla inlägg den 19 december 2011

Av Nina - 19 december 2011 18:13


 

Filosoferade i vanlig ordning, denna gång kring julklapps hysterin.

Det är ju så otroligt mycke reklam nu med julklappstips.

Egentligen är de ju ganska dumt, jag menar, två gånger per år är det liksom paket köp! När det är födelsedag och Jul. Kanske man skulle pytsa ut så man får en gåva varje månad, eller nåt.

Här är de ganska enkelt, fast ändå väldigt svårt. Sten och jag köper inte några gåvor till varandra, de blir ju liksom som att byta pengar... Nä, vi brukar köpa gemensamt något som vi behöver eller nåt vi vill unna oss. Som detta år blir de fix av liten toalett. Hur underbart som helst.

Sen har vi ju Erik. Svåraste tanke nöten. Vad ge till honom, han som nu älskar paket men vill egentligen inget ha. Vi hittade iallafall ett spel som han har sagt att han vill ha. Sen får han stackarn sängkläder, strumpor, tidningar o sånt bara för att de ska vara paket. Fast när de gäller Erik så är ju lyckan fullständig om han får en coca cola o en serietidning. Dagen är då perfekt.

Tänker på de som får grå hår av bara tanken på alla julgåvor. Det skall vara hockeyutrustningar, slalom och skid utrustningar, ridläger, körkort, moppe, ja säg allt vad de kan vara på önskelistorna. Inte lätt i synnerhet inte för plånboken.

Ja, jag har ju faktiskt önskat en sak förut, barnvakt.

Men jag kom på att jag även önskade av gubben, till hans stora förtret. Jag skulle vilja ha en sån där kaffe apparat, Dolce Gusto. Fick smaka en kopp och blev helt sålt. Inte nog med att de skluue innebära ännu en till apparat här hemma, de är dyra apparater å då ska vi inte tala om vad kaffe kapslarna kostar. Men ack så gott.

 

       

Men önska kan man ju...

 

Nä, kanske man skulle hänga lite tvätt..eller nåt....

Har tittat på snömängden här ute och konstaterat att grannen skottat fint på sin halva....hmmmm, man skulle mån tro be om en barnvakt så man kan ut å skotta....Eller så väntar man på makens hemkomst om ett par dar. Ja, nog klarar jag mig med en oskottad gård. Jag ska ju ingenstans...

Ha gott

Kram

          

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards