Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Sytt

Av Nina - 25 oktober 2011 22:29

 

Tja, denna dag tillbringades i "systugan". Tog äntligen tag i mina hissgardiner som jag skulle ha gjort länge. Men ibland blir de liksom som om man bara skjuter saker och ting framför sig...som för mig var de just nu dessa gardiner. Jag kan förstå mig själv efter att ha gjort dom, för naturligtvis så sydde jag inte den där enkla modellen som bara är två, tre snören som man syr över kanalen och sen öglor och dra upp...liksom, nä, jag tog och sydde en modell med fem stålpinnar, två träpinnar och fyra öglor, en massa snöre sen en sån där stoppare...

Efter några kraftiga svordomar och annat som hände, första gardinen inte den mest lyckade men nummer två är jag stolt över. Men jag vet inte om jag kommer att sy några i de närmaste taget... de får nog bli den där lättare modellen då. Tja, sen har de inte hunnits med så mycke mer.

Idag fick jag några bågar från Favooptik, kul, funderar ju på att även införskaffa mig i ett par solglasögon som är slipade. Fick tips om den sidan av Majsan, hon handlar ofta där. Det kommer att kosta mig under tvåtusen kronor komplet. Ett mycket bra pris, ett par hos optikern å då billiga, kostar 4500, å då är de inte solglasögon...

Ja, dom bågarna som kom idag var inga som jag tyckte om så jag får skicka dom tillbaka och be om sex par nya. Imorgon ska jag till Långsele, dags att fylla på i kylskåpet å sen har ju paket kommit. Alltid lika roligt med paket, fast man vet vad de är man beställt så är de roligt, jag menar, de kommer ju fram de man vill ha.

Nä, nu ska jag nog ta och dra mig tillbaka.

Ha gott

Kram

 

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 28 februari 2013 22:31

Ja så kan man lägga åter en dag bakom sig. Faktiskt ganska händelserik sådan. Vet att de ä torsdag men va å hämta sonen, han får en dags sportlov... Bättre än inget alls. Det började med att tåget vara försenat, faktiskt blev de 35 min sent å int...

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten... Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt... Ba...

Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka. Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder. Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga. Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma....

Av Nina - 26 februari 2013 11:05

Ooops. Tittade i kalendern. Oj då, kanske man ska ta å kolla om man ska ta nå sprutor å sånt... De ä ju bara 48 dagar kvar innan vi lättar.... Oj, oj. Å jag som inte har nå sommar kläder.. Blir nog dags att ta sig i kragen o göra lite djudykning...

Lyx

Av Nina - 26 februari 2013 10:59

Vilken lyx de ändå är med dusch. Igår fick vi äntligen mot kvällningen tlll den... Nu står den där och fungerar perfekt. Efter att i tre veckor måst fara iväg för att duscha så märker man att de ä lyx att ha hemma. Många saker tar man för givet. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards