Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Nina - 31 oktober 2011 21:19

             


Då är vi hemma på lov då, naturligtvis är de bakning på schemat, mycke.

Igår var de kladdkakor som skulle bakas och dekoreras. Den ena var vit choklad och den andre med dajmoboy. Kladdiga som bara tusan, de ä nog därför de heter kladdkakor...

Ja, de va ju "party" hos mig igår. Hela familjen Törby/Voksa kom, även momma, de åkte tio mil enkel. Hur kul som helst att ha dom här en stund. Det var länge sen dom var hit, nu kanske de inte dröjer lika länge till nästa gång. Man kan ju hoppas.

Dagen idag började med bakning, Erik och jag gjorde scones till lunchen. Sen kom Lena och Irma. Då målade tösabiten och jag lite sen var hon så hjälpsam med att pensla skinkan som vi gjorde i "extra" ugnen.

     

  

Vi var ju till stan i fredags och hittade fyndiga pumpa lampor som vi satte upp, Erik diggar ju de där med monster och så, så lite hade vi.

Det blev faktiskt ganska stämningsfullt med belysningen, men jag ska nog inte ha kvar de längre....måste nog byta till annat...

     

Ja sen då.. jo, pratade ju med Anna, å den lilla busan hon la ut mig på högtalaren. Bara för att jag sa att jag tycker tex älgen är mat på fyra ben...Men om jag ska ta ställning vid tex en älg krock så är de inte älgen jag tycker synd om utan de som sitter i bilen. Alltså, om man blir skadad, allvarligt, vid en krock, så kan ju ett nackskott vara mer humant. Det är ju vad som sker för älgen, inte för oss människor. Jag vet att jag låter hemsk, men jag har tänkt. Skulle jag få välja, fruktansvärt skadad, lever endast genom apparater och har bara ont, ja då skulle jag nog önska att jag vore älg.

Jisses, nu vart de nästan djupt eller nåt...

Kanske man ska göra nåt annat en stund. Imorgon kommer en ny dag med tidig uppstigning och sen nattgång. De ä långa dagar när sonen är hemma, men ack så mysiga.

Ha gott alla vänner i etern

Kram


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards