Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Nina - 17 oktober 2011 21:18

Ja nu har tiden bara sprungit iväg igen.

När man tycker att man har hur mycket tid som helst, ja då går tiden fortare än man hade trott var möjligt.

Vad händer då, ja, vad är de som inte händer...

Erik och Sten dom far fram och åter hela tiden precis som vanligt. Jag, ja, jag är ju dels hemma men jag är ju ute på lite jobb också. Kurser, de är kul att de har dragit igång. Man behöver liksom komma sig ut lite också, faktiskt. Fast jag är en riktig hemmanörd som kan tillbringa hur mycket tid som helst här. Vad jag gör, ja, vad gör jag inte. Förutom alla hushålls sysslor så är de en massa pyssel. Sen har jag fått för mig att jag ska flytta på en massa saker så att det ska liksom underlätta lite i den dagliga sysslan, de ä nog fint de, men sen ska jag ju komma ihåg vart jag har gjort av allt....inte de lättaste. Men när jag blir klar (kan nog dröja) blir allt nog kanon bra, tror jag.

Annars, ja de har ju blivit lite av både de ena och de andra. Mycke stickat och virkat. En del sytt och en del pysslat.

Sen har jag ju gått och blivit med tryckkokare så då måste man ju göra en massa mat också. Appropå mat, jag har hittat ett mycke bättre och lättare ställe för mig att förvara hushållsassistenten på så nu är de bara hembakt bröd och självklart bullar här. Inte är någon av mina grabbar ledssen för de inte. Å jag tror att grabbarna är riktigt nöjda då de kan få en hembakt bulle eller så till skogs kaffet....

Förra helgen var jag och gubben till Ösd, gjorde lite fynd. Nu har vi vårat extra stora blå bord till salu. Man får med några stolar också... Har alltså råkat köpa en ny möbel till altan, så de kan gå...

Nu på fredag ska vi till Sundsvall för att kolla våra ögon, Sten börjar bli gammal och ser sämre... Vi ska också kolla in badrumsmöbler mm. Det är verkligen på tiden att vi åtgärdar våra två toaletter innan de rasar själv. Det är faktiskt bara där som vi inte gjort något, så alltså det är på tiden. Men vi har kommit fram till att vi tar en i taget...kan ju vara bra att ha en fungerande... ha ha ha

Tja, de var nog allt från mosebacke för denna gång.

Lägger in lite roliga bilder som jag har hittat, fått mm. En del från vänner på ansiktsboken, en del via mail osv. Men kul.

Ha gott

Kram

           

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards