Alla inlägg under maj 2010

Av Nina - 15 maj 2010 17:47

  

 

Måste bara tillägga...

Halv fem, när jag gjorde maten kollade jag på tempen. Den visade 24 grader varmt, de i skuggan. Helt otrolig dag. Vi har varit ute och fixat och donat. Altan fönstren är nu putsade och nedre altan golvet skurat. Har även tvättat möbeln. Erik har hjälpt till... sen när allt var på plats togs datorn ut.... Det är skönt att sitta ute...

Ja, alltså, vi har haft en härlig sommar dag idag. Hoppas nu att de håller i sig.

Kram

 

 

 

    

Av Nina - 15 maj 2010 12:32


  

Idag är de herr Törbys födelsedag.







Många Grattis kramar på dig.

Hoppas du får en härlig dag.

Ta vara på varandra och

det fina vädret.

Kram

 

 

                                                
 


Av Nina - 15 maj 2010 12:27

  

Bilden är "gammal"

 

 

Vilket väder vi har.

Igår var de varmt och härligt. På förmiddan kom en kraftig regnskur men sen var de bara go väder.

Sten kom med husvagnen i går. Erik blev jätteglad och ville genast flytta in. Men han får nog snällt vänta.

Idag är de över 20 grader varmt så då passar jag på med altan tvätt och även alla ute möbler. De torkar fort.

Blommorna har börjat titta fram också. Det växer så det knakar.

Annars, tja, inte mycket.

Fick en hälsning från "tant" Britt. Den värmde.

Ha de så gott alla, jag ska fortsätta.... kaffet är slut nu.

Kram

Av Nina - 12 maj 2010 22:47

Här kommer nu två härliga bilder från i söndags.

Det blev lunch ute i solen, tur de är lite lä vid garaget. På ena bilden är de "radar paret", Jenny och Erik. Den andra bilden gör Agnes allt hon kan för att dölja Sten med sin hand. Det finns mycke tankar och funderingar i huvudet på små tjejer. Hon har ideér som man inte riktigt hänger med på men de är finurliga som få. Sen kan man snacka om en snack salig tjej, vem kan hon brås på?? Man blir lite impad på hur stort hennes ordförråd är, nu har även engelskan kommit in... Jag säger då de.

Annars, ja de var ju halv dag idag.... inte för att jag hann inte. En annan sak som jag kom på är att en halv dag för mig är ju tre timmar....Jag har räknat på fyra...så där har man gjort lite för många. Så blev det även idag. Glömde bort tiden, blev halv åtta till halv två. Utan lunch rast. Ja, ja.

Nu går jag på ledigt ett par dar. Det känns skönt. Behövs.

Kram

 

    

Av Nina - 11 maj 2010 22:26

Ja, man kan nästan likna helgen som var vid bilden...

Idag är de tisdag. Var i Härnösand på nätverksträff, mycket givande. Sedan drog jag iväg till Birsta. Det var lite jag behövde inhandla.

Dagen blev rätt lång. Bara arbetstiden blev mer än man ska göra, de blir mer till min sparade tid att ta ut...flex. Inte dumt. Satt och räknade, har över sextio timmar som jag inte tagit ut...undra just när man ska kunna göra det. Det är lättare att det blir fler timmar än att ta ut tid. Ja, ja.

Helgen var i solens tecken, det syntes på min hud sen, ganska röd. Men det var skönt. Vi hade besök av Agnes och Jenny, bilder kommer, det var jättekul att få träffa dem och prata lite. Erik blev väldigt glad och samtidigt fick han sig en lite smärre chock. Jenny drog av sig håret. Erik visste inte riktigt hur han skulle reagera, satt och gapade och tog sig för huvudet. Jag gick och hämtade hans peruk, den tog han snällt på och satt som ett ljus. Det bästa var när Jenny tog på sig igen och han tog av sig. Man såg att då tyckte han att allt var normalt. Han reagerade inte alls på att det var en peruk hon hadde. Det är inget man tänker på heller, otroligt vad de kan nu för tiden.

På söndag kväll när Erik skulle gå till sängs så pratade vi om vad som skulle hända måndag. Jag berättade att han skulle vara hemma, direkt tecknade han och frågade om han skulle till Jenny. Han blev inte glad när svaret blev NEJ. Jag försökte förklara att hon är sjuk, det godtog han inte, hon hade ju varit hos honom.... som de kan bli.

Nä, nu är de nog dags att krypa ner i sängen. Imorgon gör jag halv dag, sen är det ledigt ett par dagar. Hur skönt som helst.

Ha gott mina vänner.

Kram

     



Av Nina - 6 maj 2010 17:53

  

 

Ännu en dag att lägga till handlingarna...

Det är helt otroligt vad tiden går fort. Kollade igenom planeringen, vad får jag se, knappt någon tid kvar till sommaren är här. Jisses. Tittar man ut så kan man nästan förstå det, det är faktiskt sol ute. Men vem vet, imorgon kan det vara snö igen.

Annars, ja en vanlig dag, men lite ovanlig ändå. Träffade Lisa och Erik, jättekul. Fast ännu roligare skulle det kanske varit om vi hade haft mer tid eller så. Men det går att reparera, hoppas dom kommer någon dag i sommar, fast gärna tidigare.

Mina elever gjorde ett kanon jobb idag. Hur stolt som helst. Kan verkligen säga att de utvecklas hela tiden. Känns gott i "fröken" hjärtat. Det är ju det man vill uppnå, ett steg i taget.

Just nu tar jag igen mig... Kan inte förstå att jag är så trött. Kan det bero på den ständiga värken och suddiga synen?? Ska försöka springa runt med lilla bettan, får ju hem båda grabbarna imorgon. Det verkar som om Sten och gänget har svårt att bestämma sig för när de ska komma hem, senaste beskedet, som jag fick i morse, de kommer imorgon kväll.... Vi får se.

Helgen då, ja de blir nog som vanligt. Två trötta "pensionärer" i varsin ända av soffan med fötterna på bordet... Eller? Ja, vem vet. Kanske vi överrasskar oss själva och gör något drastiskt som att sitta ordentligt...ha ha ha

De var de de.

Kram

  

 

Av Nina - 6 maj 2010 07:54

Kom in lite tidigt till jobbet idag... Har nu hunnit med morgon bestyren och tar igen mig lite med en kopp kaffe. Gott.

Det händer en del. Kan inte säga att allt är gott, men allt är inte det sämsta heller. Kanske det är ändå en lagom blandning...

Solen skiner idag, det är fantastiskt vilket väder det varit denna vecka. Ömson snö, lite sol, sen kommer det en hagelskur och så lite regn... Det är vad man kan säga April väder. Tror någon har missat att det är Maj.

Ja, ja

Idag är det inte någon bra dag. Har värk, inte för att det är ovanligt, men jag tycker inte om det. Nu börjar även alla saker i luften göra sig påminda, jag är snuvig och har ont i huvudet. Typiskt, alltid samma visa varje år. Men en sak kan man ju säga är positivt i det... Sommaren börjar närma sig...

Ha en fantastisk dag

Kram

...

Av Nina - 5 maj 2010 17:44


Hittade denna annons... tyckte bara att jag måste lägga ut den.

Funderar en hel del, hur kan en del bara komma undan. Hur smord kan en del vara så ingen varken hör eller ser vad som döljer sig bakom den falska fasaden. Det är något som jag finner konstigt, jag menar det ska ju vara kompetent personal. Ja,ja. Jag hoppas bara att någon gång går verklighetens ljus upp för att se vad som finns på riktigt där bakom den smorda käften...

Nä, nu ska man inte vara sån...

Det var nu ett par dagar sedan som jag skrev, har haft ganska fullt upp plus en släng av ögon/huvud migrän. Inte kul, men det finns ju botmedel som tur är. Är hemma ensam denna vecka. Lämnade Erik på måndag på Midlanda, före de så sa jag hejdå till gubben, Erik hade inte ens vaknat då. Ska hämta lille man på SJ på fredag em. Sten kommer nog hem på lördag låter det som, inte söndag som sagt men inte gör de mej något, bara skönt att ha honom hemma en extra dag. Fast de klart, till veckan är Sten hemma med Erik då han har lov. Själv jobbar jag. Kort vecka blir de, även en resa, nätverksträff, hur kul som helst. Mötte för nån vecka sen en av mina kollegor, surrade på som attan. De ska vi fortsätta med på tisdag. Sen då....... ja inte mycket. Pratade me dotra idag och hon mår fortfarande lika bra, lite trött bara, men annars är allt bra där. Det känns gott i mamma hjärtat.

Ha de så gott

Kram

 


  

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards