Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Nina - 25 maj 2010 22:23

 


Hur kul som helst.

På förmiddan idag fick jag telefon... inte något konstigt med de, men de var ett nummer som jag inte hadde. Svarade glatt och blev än mer glatt överasskad... det var Åsa som ringde. Vi har säkert inte pratat på ca 10 år. Ni kan tro att det blev en riktig långkörare. Mitt i samtalet så la min telefon av, inte någon som helst förvarning på att batteriet var slut, närå, den bara dog. Fort i med sladden och så började vi om igen. Ja de blev nog minst 2 timmar vi pratade. Tur man var ledig idag....

Dagen tillbringades annars med att göra mest ingenting. Jo, jag har lagt upp gardinerna så de är klart. De har ju inte varit speciellt bra väder så inte har man använt solstolen inte.

På kvälls sidan kom det besök, elev med ass. Jättekul. Vi fikade, surrade tittade på tv och allt möjligt. Fler sådanna besök.

Ja så har min första lediga dag varit.... ser fram emot morgondagen och vad den har att bjuda på.

Kram



  

Av Nina - 25 maj 2010 09:06


Ja då är man ledig ett par dagar då...

Det känns jätteskönt. Har så mycket som behöver göras nu. Kan säg att ekorrhjulet nu snurrar för fullt. Tro det eller ej, de ä jag som satt de i rullning också. Håll tummarna nu så får vi hoppas att det blir det bästa.

Igår följde jag med Erik till flyget. Det var en bra resa men när vi kom dit blev det lite tokigt. Vi gick som vanligt fram för att få biljetten, tyvärr gjorde dom en fel utskrift så de rev den mitt i tu precis framför Erik. Naturligtvis blev han helt galen. För att göra historien kort, jag satt mitt på golvet med honom i knät i säkert 10 minuter. Sen var de bra igen....

Det gör så ont i mitt mamma hjärta när det blir så där.

När jag kom hem kände jag att jag måste få ladda mina batterier och prata med någon som förstår. Åkte till Jenny, surrade och dracka kaffe innan jag for och mötte upp med min elev. Det är så skönt att få prata med henne, hon vet och förstår. Vad jag inte kan riktigt än förstå är att hon egentligen är så dålig som hon är, hon är ju så j-a frisk och pigg. Jag är så glad för det. Jag vet att allt kommer att gå jättebra, det finns igen disskussion om det inte.

Tack vare att jag var hos Jenny gick resten av dagen som en dans.

Tyvärr gick det inte lika bra för sonen. Resan gick bra och så, men när han får veta att den efterlängtade läger skolan inte blir av, utan att det bara blir utflykt. Ja, då brakade hela hans värld samman. Jag vill inte vara där då jag inte. Hoppas att allt ordnar sig till de bästa. Stackars Erik.

Jag då?? Jo, jag ska nu sätta igång med mitt. Kan säga bara att det kommer bli mycket tid vid telefonen och vid datorn. Men jag tror, nä jag vet, det kommer att bli toppen.

Kram

 

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards