Alla inlägg den 13 april 2010

Av Nina - 13 april 2010 21:18

  

 

 

Nu har ju jag liksom "semester". Men ledigt har jag inte haft än...

Vi har nu rivit i köket. Kakelplattorna är ett minne blott, ni som gjort det vet hur roligt de är...Har kört omkring med lilla Bettan om och om igen, tänk att det aldrig tar slut. Dammet alltså. Vi har provlagt bänkskivan, de blev som vi trodde de skulle bli.... fel. Lite snett och vindt är ju vårat kök. Vi har nu bestämt oss för att vi gjort färdig för idag. Får ta nya tag imorgon. Hur de nu ska gå till. Kan ju inte flytta några väggar. Nu säger ni att de är ju bara att korta bänkskivan, de är inte bara, den är måttsnedsågad...

Ja, ja. Tar nya tag imorgon.

Just ja, min syster fylller år idag. Trodde jag var först vid åtta i morse med att smsa, närå, ringde till henne nyss, vill ju även vara sist. Hoppas jag blev de iallafall. Vi brukar tokas lite.

Annars, ja de har varit fullt upp med rivning och städning.

Bilder kommer att komma, både före, under och efter, tror jag.

Kram

 

 

  

Av Nina - 13 april 2010 09:43

Har visst glömt att uppdatera...

Påsklovet har ju varit, igår skjutsade vi ner Erik till flyget. Vi hade fundering på att hälsa på Jenny, men Sten är fortfarande dålig så det känns onödigt att komma till henne med en massa bassilusker som hon inte är van vid. Sen vet ju inte jag som vanligt om det är allergin som satt igång min näsa eller inte...

Ja vi var alltså till stora staden Sundsvall igår. Var runt på de flesta affärer som kan tänkas ha soffor. Hittade inte någon som vi tyckte var som vi ville ha... Fortsätter att leta. Kan säga att det var inte fulla bilen hem. Vi väntar. Ska ju till Uppsala till helgen och kommande 14 dagarna. Spännande.

Annars, tja lovet har ju varit för Erik, jag har jobbat men det har ändå kännts som jag varit hemma mesta tiden. Det blev ju lång helg. Grabben har vuxit igen. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen, måste byta hela garderoben....igen....

Något annat som är så kul så det inte går i ord att beskriva är att han har nu börjat teckna jättemycket. Hinner inte alltid med. Nu behövs det verkligen en assistent som har både styrka och tecken. Där går det inte att vika en tum.

Sen, tja, Sten är på akupunktur just nu, när han kommer hem ska vi bara vara. Känns jätteskönt att vara ledig utan några krav på något. Det behövs.

Ha nu gott alla

Kram

 

 


  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards