Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Nina - 1 januari 2009 21:28

Nu har hela nyårsdagen gått. Och vad har vi gjort... Inte mycket inte. Sten har bytt matta på skotern så han har ju gjort något. Själv har jag gjort som vanligt. Ingenting... Alltså det dära med att städa, diska, tvätta och laga mat är ju ingenting. Det är ju något som görs varje dag men däremot att byta matta på en skoter är ju inget man gör speciellt ofta...

Ja,ja. Jag ska inte klaga. Har ju fått varit inne med sonen hela dagen. Värmen från brasan har inte varit dum. Kan inte påstå att man är så speciellt pigg för att göra något. Just nu ser jag på en film jag sett förut men det är det bästa som tvn har att erbjuda idag. Det är en film med Jackie Chan. En favorit hos mig. Han är bara så underbar.

Ska nog återgå till det.

Imorgon kanske det blir en resa till Agnes. Hon har ju fyllt år och presenterna ligger och väntar...

Ha bra fortsatt bra kväll.

Kram till er alla vilka ni nu är...............


Av Nina - 1 januari 2009 11:09

Nu har vi firat in det nya året med dunder och brak. Allt förlöpte väl. Erik var jätteglad över att få  gå ut "mitt i natten". Vi smällde lite raketer och skålade. Hel härlig kväll.

Funderade över det här med att avlägga alla dessa löften. Varför ska det alltid göras just på nyår? Om man ska sluta eller börja med något varför måste det ske just vid nyår. Inte är man duktigare just då inte med att hålla ett löfte. Det ska slutas eller börjas med något. Tror inte det fungerar bättre bara för att det blir ett nytt år. Om jag ska göra något, sluta eller börja med något. Då är det bara att göra det just vid tillfället. Att vänta tills det blir nyår, det kan bli lite konstigt. Säg tex att du i mars känner att du behöver gå ner i vikt. Ska man då vänta till nästa nyår för att göra det. Konstigt. Nåja, nog om det.

Här är det femton grader kallt ute idag. En mycket bra dag att hålla sig inne. Inte bara att man känner sig lite mossig, utan kylan håller en inne oxå. Erik är inte ledssen för det inte. Både Mario Party 7 och datorn lockar mer än att gå ut.

Ha de nu så bra.

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards