Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Torsdag

Av Nina - 18 april 2012 23:17

Ja då är de torsdag imorgon då och snart har denna vecka gått.

Snön har kommit åter...men den håller på att försvinna också. Ett riktigt april väder är det.

Imorgon är de jobbar dag och även nästa vecka blir de en del jobb. De är så kul att gå ut lite extra ibland. Å inte är de ett dåligt ställe heller. Hur kul som helst med underbara arbetskamrater och helt gudomliga elever.

Har varit ute i stugan dom här dagarna och sytt en hel del. Det blir mer och mer av Tildas kollektion, inte bara dockor de finns ju så mycket annat att sy också. Tror jag måste sälja iväg lite så jag kan köpa mer tyg och sy mer. Det blir lätt fullt i den lilla stugan.

Imorgon ska jag in till doktorn också, kan ju vara bra och fråga lite om vad de kan vara....

Sten har nu bytt till sommar däcka på bilarna så jag hoppas att de inte toksnöar imorgon, fast de sitter ju inte i däcken utan de ä ju personen som håller i ratten som är ansvarig.

Ja appropå ansvarig. Blir tokig på allt man hör på radion, alltså om Ander B, norrmannen som tror han är något utöver allt annat. Jag kan inte förstå hur de kan ha denna tio veckors långa förhandling. Alla vet vi vad han gjort, alla har vi sett vad han gjort, alla har vi lidit över det han gjort. Vad är problemet? Han är skyldig, han säger det själv och vi vet alla att han är det. Varför denna långa tid. En lång tid av lidande. Varför inte en dag och få det överstökat. Vi vet alla att det bara finns ett utslag och det är skyldig.

Ja man lyssnar en del på radion när man sitter i stugan och syr.

Nä, nu är de dags att krypa ner i slafen så jag är pigg och glad imorgon med.

Ha de så gott alla vänner.

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 28 februari 2013 22:31

Ja så kan man lägga åter en dag bakom sig. Faktiskt ganska händelserik sådan. Vet att de ä torsdag men va å hämta sonen, han får en dags sportlov... Bättre än inget alls. Det började med att tåget vara försenat, faktiskt blev de 35 min sent å int...

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten... Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt... Ba...

Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka. Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder. Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga. Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma....

Av Nina - 26 februari 2013 11:05

Ooops. Tittade i kalendern. Oj då, kanske man ska ta å kolla om man ska ta nå sprutor å sånt... De ä ju bara 48 dagar kvar innan vi lättar.... Oj, oj. Å jag som inte har nå sommar kläder.. Blir nog dags att ta sig i kragen o göra lite djudykning...

Lyx

Av Nina - 26 februari 2013 10:59

Vilken lyx de ändå är med dusch. Igår fick vi äntligen mot kvällningen tlll den... Nu står den där och fungerar perfekt. Efter att i tre veckor måst fara iväg för att duscha så märker man att de ä lyx att ha hemma. Många saker tar man för givet. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards