Alla inlägg under september 2010

Av Nina - 12 september 2010 20:14

Vad har jag egentligen gett mig in på...hur ska de här gå? Det är så man börjar ångra sig. Ska jag verkligen ro detta i min hamn. Vet att det man påbörjat skall man ju försöka göra klart...men hur ska de gå?? Vad är de nu jag svamlar om nu igen...det är inte så farligt. Det handlar om ett projekt som jag ska försöka få till, en filt, alltså ett handarbete. Jag har börjat med att virka en pläd av mormorslappar. Har gjort en hel del, men kan säga att det fattas fortfarande ungefär ca 60 st till...jisses. Hur ska man orka detta...eller är de bara att repa upp....eller som de står i beskrivningen upprepa varvet ut... jag biter ihop och fortsätter....

Kram

...

Av Nina - 11 september 2010 13:33

 
 
 
Till Underbara dig!
  




Du kanske inte tror på det, men det är till 100 % sanning!



1. Åtminstone 2 personer i världen älskar Dig så mycket att de skulle dö för Din skull.
  


2. Åtminstone 15 personer älskar Dig på något sätt.
  

3. Den enda anledningen till att någon hatar Dig, är att de skulle vilja
vara precis som Du.

  

4. Ett leende från Dig kan ge lycka till vem som helst, även om dom inte
känner Dig.

  
5. Varenda kväll tänker någon på Dig innan han/hon somnar.
  
6. Du betyder allt för någon.
  
7. Om det inte vore för Dig, skulle någon inte leva i dag.
  
8. Du är väldigt speciell och unik.

  
9. Någon som Du inte ens vet existerar, älskar Dig.

  
10. När Du gjort ditt livs största misstag, kommer det ändå något gott ur detta också  ....
  
11. När Du tror att hela världen vänt ryggen åt Dig, titta en gång till,
det är troligtvis Du som vänt ryggen åt världen.

  

12. När Du tror att Du inte har den minsta chans att få som Du vill, får Du
det inte heller. Men om Du tror på Dig själv, får du Exakt som Du ville,
förr eller senare.

  
13. Kom alltid ihåg alla komplimanger som du fått och får, men glöm alla otäcka gliringar.
  
14. Tala alltid om vad Du tycker om folk direkt till dem. Dom mår mycket bättre av att få veta det .
    

15. Om Du har en underbar bästa vän, ta Dig tid att låta vännen veta att denne är underbar.


  
Sänd detta brev till alla som Du bryr dig om, även de som du bryr dig om men inte känner så väl och inklusive Den person som sände det till Dig. När Du gjort detta kan Du lysa upp en persons dag och kanske, får du dennes perspektiv på livet att bli till det bättre! Det kan trots allt inte vara fel?

Eller hur ??
Med många Ljus och mycket Kärlek
 
Kramar till dig från en god vän som bryr sig om dig !!

  

Av Nina - 8 september 2010 21:34




  



Mucka inte med mogna kvinnor
En torsdag i rättsal 14 b


Försvarsadvokaten:

- Kan ni vänligen tala om hur gammal ni är.


Den lilla damen:

- Jag är 86 år gammal.


Försvarsadvokaten:

- Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april.


Den lilla damen:

- Ja, jag satt ju där på verandan när den unge man
som bor granne kom och satte sig bredvid mig.


Förvarsadvokaten:

- Kände ni mannen?


Den lilla damen:

- Nja, lite grann, han bor ju som sagt var granne och är mycket trevlig.


Förvarsadvokaten:

- Vad hände efter han satt sig ner?


Den lilla damen:

- Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor
och att jag var väldigt sexig. Han började att smeka mig på låren.


Förvarsadvokaten:

- Hindrade ni honom?


Den lilla damen:

- Nej det gjorde jag inte.


Förvarsadvokaten:

- Varför inte?


Den lilla damen:

- Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan
min Albert dog för 30 år sedan.


Förvarsadvokaten:

- Och sedan?


Den lilla damen:

- Han började smeka mina bröst.


Förvarsadvokaten:

- Hindrade ni honom?


Den lilla damen:

- Nej det gjorde jag inte.


Förvarsadvokaten:

- Varför inte?


Den lilla damen:

- Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen,
jag har inte mått så bra på åratal.


Förvarsadvokaten:

- Vad hände sedan?


Den lilla damen:

- Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa:
'Ta mig unge man, ta mig!'


Förvarsadvokaten:

- Nå, tog han er?


Den lilla damen:

-I helvete heller! Han skrek bara:  'April, April!!' Och det var
då jag sköt den djäveln
.
 



Av Nina - 8 september 2010 19:03

  

 

Blir inte klok på de här. Vet inte riktigt hur jag ska vända mig. Vad är det som händer?? Inte ofta som man blir svarslös inte, kul när de händer... Eller så kanske inte. De beror nog på i vilket sammanhang det är. I vissa fall kan man bara låta det gå och i vissa inte. Protokollet är skrivet och klart, har lämnat in det så kan nu lämna det bakom mig. Ikväll är de nästa...telefonmöte. Funderar ibland om man kanske ska bara vara...kanske dags för andra aktiviteter än andras aktiviteter, kanske bara mina egna.

Har nu försökt få mig själv att ta tag i telefonen och ringa för att få besked, vet inte om jag egentligen vill ringa. Hoppas att de bara är nåt enkelt, eller va då hoppas, självklart är de det. Nu vart de bara konstigt svammel men de är som jag känner det just nu, bara konstigt.

Känner mig ganska slut just nu, en lång dag igår och de samma idag, sen har jag telmötet kvar. Love life. Kanske jag ska passa på och ta en matnapp nu... har ju precis fått i mig middan. Hinner vila en halvtimme iallafall.

Ha gott mina vänner

Kram

  

Av Nina - 7 september 2010 20:27

En dag till. Helt otroligt, man hinner ju nästan inte med. Jag menar alltså att dagarna bara rinner bort eller hur jag ska säga. Kliver upp, åker på jobbet, hem, ser en liten stund på TV sen är de bara säng och sova...samma imorgon och nästa dag och nästa....men kan säga att fort går de...

Just nu är de Idol på TV, de är en hel del bra redan. En ung tjej, Malin, bra bra, eller mannen som var 47, vilken röst,sen en annan tjej och....ja som sagt det verkar vara en bra början ska faktiskt bli roligt att följa.

Annars, ja det var en riktigt lång dag idag, inte för att den blir direkt kortare imorgon, jo, kanske en halvtimme... Fast inte klagar jag inte, älskar mitt jobb, alltså det jag sysslar med.

Nä, nu ska jag sluta trycka på de svarta knapparna och ägna mig åt min virkning och idol.

Ha gott ha de bra och godnatt

Kram

Av Nina - 6 september 2010 21:54

Ja då är de måndag kväll då. Har lämnat sonen på morgonen och igår kväll vinkade jag av gubben så nu har man singel vecka igen då. Men denna gång blir de två veckor. Nästa vecka är de ju älgjakt så då är han ju borta...

Idag har jag hållit på med kursen som jag börjat läsa. Den mesta tiden har gått åt till att förstå hur de går till med att läsa på distans via datorn. Jisses, de är en hel del att få till.Men kan säga att kursen verkar väldigt intressant.

Alltså har jag först varit på Midlanda och sen på jobbet, lång dag. Är ganska trött just nu så de blir nog en tidig kväll. Imorgon har jag lååååång dag. Ska på habben och prata med dom om Handin vi har på jobbet om dom kan hjälpa mig med den. Sen är de lektioner fram till halv sju. Alltså, låååång dag. Men kul, kul.

Ha de gott alla goa vänner. Ser fram emot att höra från er.

Kram

Av Nina - 5 september 2010 21:55

  

 

Jaha ja. Då var de som söndag igen då. Tiden flyger som sagt fram. En mycket glad son kom hem i fredags. Han hade nog längtat hem verkar de som, nu vet jag inte om de var oss eller att teknik han har... När han kom upp för trappen såg han att de var dukat för fest, ni må tro att han blev glad. Han skyndade sig in och åt mat, sen kom grannens barnbarn och ville spela lite boll, han var på direkt. Jätte kul att se dom ute rusande omkring och spela boll mm. Sen blev han slut och gick in till datorn en stund innan alla kom. Han var med på festen, vi åt alltså kräfter till slut. Hade en mycket trevlig kväll. Lördag och även idag har vi plockat ihop lite inför vintern... ingen skön känsla fast samtidigt så är de ju härligt med höst. När mörkret kommer krypande och man tar filten om sig, tänder en brasa och några ljus. Hur härligt som helst.

Imorgon är de vardag igen, dags för en Midlanda färd och sen är de till jobbet med gasen i botten. Imorgon är ju en studiedag. Alltså, jag läser en kurs. Spännande, men kan kännas lite mcyket just nu...de ä ju en hel del. Men de ordnar sig nog de med.

Ha de gott

Kram

  

Av Nina - 1 september 2010 21:55

 

  

Ja nu var det en dag till att lägga på hyllan... Åter en dag är gjord. Helt otroligt vad fort tiden går. Å förutom dag, de ä ju ny månad nu som en elev så snällt talat om för mig. Tur man har så snälla och duktiga elever.

Dagen idag har varit kanon. Inte glömt något...tror jag. Men man kan ju aldrig vara säker. Det känns inte som om jag glömt något. De märks isåfall.

Ser mycket fram emot morgon dagen. Vi ska ju köra igång med matlagning, sen ingår en hel del studiebesök och resor i kursen som startar imorgon. Jättekul och spännande vad vi kan hitta på. Planeringen börjar ju imorgon, kul kul.

Ja mycke mer är det nog inte nu...Jo, just ja! Vi är bjudna på Jul fest...de ska vara ute i tid...

Ha gott

Kram

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards