Alla inlägg under augusti 2009

Av Nina - 5 augusti 2009 17:09

Var på lunch me Daniel och Elin idag. Trevlig trevligt. Alltid kul att träffa dom. Go mat var de med.

Nu väntar jag på att maten ska bli färdig här så man får lite midda också. Det låter nästan som om det är nån som lagar den åt mig men sån tur har jag inte. Närå, det ska "puttra" färdigt bara...

Just nu skulle de inte vara så dumt att ha någon hos sig. De är ganska jobbigt just nu. Men, men som vanligt är man ensam när det händer något man börjar bli van.

Nu blir de inge mera ikväll så godnatt och ha gott

Kram

Fy

Av Nina - 5 augusti 2009 10:40

Nu tog de stopp för mig. Helst skulle jag bara villa fara hem eller egentligen inte hem utan till Sundsvall. Faster är inlagd, hon har fått en stroke. Tar det aldrig slut. Min goaste snällaste faster. Hon har varit för mig en stöttesten och klippa, under alla år som pappa och mamma var dålig. Man kan säga att hon tog över rollen, blev som en extra förälder. Känner att det kryper i kroppen. Vill bara dit och hålla hennes hand.

Först var de pappa som fick stroke, sen mamma och nu faster. Vill inte mer nu.

Kram

Av Nina - 4 augusti 2009 18:27

Ja då var man hemma igen efter åter en dag. Mätt i magen är vi. Erik har nu dragit ner för att kolla datorn och jag blev kvar uppe med min dator.

Idag var jag på Stay Friends, länge sen sist. Det var jättekul. Såg några kända profiler som det var oerhört länge sedan jag såg. Bla stötte jag på Peder, det tog ett tag för honom att komma på vem jag var men de löste han genom att kolla bloggen här. Alltså kom den till nytta.

När man ser gamla bekanta kommer många minnen fram. Kan vara både bra och dåliga. Men jag gör som jag brukar, tänker positivt.

Har en liten vän som inte mår så bra just nu. Tänker på henne. Jag vet av erfarenhet att det inte är lätt att ensam stå med hela vardagen. Att dra in pengar för att klara alla utgifter och dessutom vara försörjare för fler än en själv. Att se till att allt fungerar och klaffar, tider som ska passas, mat som måste lagas, tvätt, städning. Alla vardags sysslorna, sen är det alltid nån idiot som frågar varför man är så trött eller varför hänger aldrig du med....VA. Inte alla förstår att tyvärr är man bara en men man måste agera för två. Inte är det tröstande heller att någon säger, det går över om några år...snart har du egen tid. VADÅ!! Snart, det kan man behöva nu och vänta några år, vem orkar.

Men, som sagt, jag talar av egen erfarenhet och vet att det fakiskt finns ljusglimtar. De kan verka milsvidd tills man når dit men de kommer. Man ska försöka ta vara på alla små ljusa stunder, dom värmer när det är som mest svårt.

Sen är de det dära med kärleken, ja vad ska man säga? Vad är det egentligen?? Alla har vi våra egna tankar kring det ordet, jag har mina. Jag har hittat en man som jag kan dela ALLT med och det är Kärlek.

Ibland tror jag att man är kär i kärleken, känslan, men man hittar inte han som man vill dela allt med. Alltid är de något fel. Ibland är det vännerna runt ikring som påverkar så man inte själv känns kunna fatta beslut.

Ja, ja. Nu blev de mycket. En del undrar nog om det slagit runt för mig alldeles och vad i herrans namn jag svamlar om. Men vi är några som vet det och det är de det berör. Men alla får med glädje läsa och tycka till. Ensamma mammor kram, ni gör ett grymt bra jobb.

Kram


Av Nina - 4 augusti 2009 13:05

Idag blev det en lunch på stan med två elever. Mycket roligt.

Imorgon de samma. Kul kul. Bra att kunna planera lite framtid samtidigt som man har trevligt.

Kom ihåg Daniel och Elin, vi syns på Hullsta imorgon 11.30

Kram

Av Nina - 3 augusti 2009 18:31

Då var man hemma då.

Vi har precis svalt maten och Erik har krypit ner i källaren. Han har varit och badat idag, de syns, är röd på ryggen.

Själv har jag gjort min första dag. Har en del strul som skall göras, bla funkar inte telefon men jag tror jag kommer lyckas fixa de imorgon. På onsdag ska jag träffa två elever och äta lunch med dom. De längtar till skolan skall börja. Jag tycker det är jättekul.

Nu är min hjärna trött så jag tror jag ska kolla facen och sen kura ihop med sonen.

Ha de

Kram

Sol

Av Nina - 3 augusti 2009 11:04

Kunde man inte räkna ut de me lilltån så säg... Självklart är de sol idag. Vi har ju börjat jobba nu.

Var tidig in så nu är de dags me lunch. Erik är med Jenny och jag tror nog att dom ska bada, lyckostarna.

Här var de en massa strul innan jag kom igång. Datorerna ville inte telefonen ville inte skrivarn ville inte men nu är de snart fixat. Telefonen har bara fått nått tuppjuck just nu. Blir nog bättre när den blivit lite varm. Står bara och laddar och laddar. Ja, ja.

Annars allt som vanligt. Sten for efter sex i morse sen får vi se när han kommer hem.

Jag var mer en död när klockan ringde, natten var inte kul. Somnade efter 3 så man känner sig ganska mör. Värken ligger kvar, längtar efter hjälpen. Om de nu blir nån hjälp...

Ja, ja.

Nu ska jag äta lite.

Kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards