Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

Vilken helg!

Av Nina - 12 juni 2011 20:23

Ja denna helg har varit helt otrolig.

Vi har hunnit med en hel del men samtidigt känns det som om vi inte gjort nångting men ändå vart de mycke å på lite timmar eller hur jag nu ska säga.

Började redan på fredag kväll då gubben kom hem.

Mötte honom vid dörren med en härligt kall öl så han kunde ta över grillen där de låg härliga möra älg skivor.

Vi fixade maten satte oss till bords och skålade me rödvin.

När vi ätit upp kände vi att vi måste nog röra oss lite...flaskan tog slut, även lite öl så de var dags att kliva upp.

Vi tog våra cyklar, packade korgen och drog iväg först för att vattna vid körgårn.

Träffade lite grannar så de blev surr. Stannade till vid badplatsen så Sten fick doppa fötterna.

  

Sen till vår lilla plats, fiskeodlingen.

Kolla in vilken härlig vy vi hade.

    När vi suttit och filosoferat och tittat på fisken som hoppade tog vi och cyklade hem. Nu kom vi inte så långt utan de blev en alldeles egen Gatu Fest. Inte behöver man åka vare sig till Sundsvall eller Östersund. De går lika bra här hemma. Kan säga att strax efter bilden togs kom de några fler...

  

Ja, sen började de dra ihop sig mot natt så vi for hem.

Detta var bara fredagen.

Vaknade på lördag och kollade tempen, helt otroligt.

  Mycke varmt.

Då var de dags att flytta husvagnen på plats sagt och gjort vi skyndade oss så vi kunde hämta båten få den avflidd för att sjösätta. Man måste ju passa på när de är sånt väder. Sagt och gjort i vattnet me båten och ut på sjön... i me kroken och pang, där kom blixten. Ja, då var de bara att ta sig iland igen då...men hem kom vi inte, de blev hos grannen....å där vart jag nog lite beruskad....

Sen har vi denna fantastiska dag, började med härlig sol. Tittade på grannen när han körde vatten skoter men de blev inte långvarigt. Nytt åsk väder med rejäl blåst och regn som går till historien. Bara att förflytta sig under tak. Detta väder varade lllllääääännnnge.

Jaha, sen märker vi att de är stopp i avlopp så då fick vi lov att trotsa regnet, åskan hörde vi var längre bort nu, de var bara att hugga i.

Men jag drog mig in för att fixa midda.

Just ja, vi fick även den roliga upplevelsen att se grannpojken fiska in sin vatten skoter... han glömde göra fast den när blåsten kom. Bara att se de var en rolig upplevelse.

Ja, sen var de då dags att äta. Hinner inte mer än äta så är de dags för gubben att fara iväg för att jobba. När han for kom syster hit för att låna ett tält, de var bara in en snabbis.

Ja, de har hunnit hända en hel del denna helg. Å då bara på två dar. Hur skulle de då bli om de var fler dar på vår helg??

Nä, nu drar jag mig tillbaka. Väntar med spänning på nästa helg.

Kram

 

 
 
Ingen bild

erik

13 juni 2011 13:22

hejmamma nu har jag varit ute på rast det var sol och skönt jag har läst tidningar nu jobbar jag med datorn och sedan är det smörgås och taktil imorgon är det slöjd kram erik

 
Ingen bild

erik

16 juni 2011 10:34

hej mamma jag har varit och tittat på en rock vido
på skolan kram erik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 28 februari 2013 22:31

Ja så kan man lägga åter en dag bakom sig. Faktiskt ganska händelserik sådan. Vet att de ä torsdag men va å hämta sonen, han får en dags sportlov... Bättre än inget alls. Det började med att tåget vara försenat, faktiskt blev de 35 min sent å int...

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten... Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt... Ba...

Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka. Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder. Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga. Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma....

Av Nina - 26 februari 2013 11:05

Ooops. Tittade i kalendern. Oj då, kanske man ska ta å kolla om man ska ta nå sprutor å sånt... De ä ju bara 48 dagar kvar innan vi lättar.... Oj, oj. Å jag som inte har nå sommar kläder.. Blir nog dags att ta sig i kragen o göra lite djudykning...

Lyx

Av Nina - 26 februari 2013 10:59

Vilken lyx de ändå är med dusch. Igår fick vi äntligen mot kvällningen tlll den... Nu står den där och fungerar perfekt. Efter att i tre veckor måst fara iväg för att duscha så märker man att de ä lyx att ha hemma. Många saker tar man för givet. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards