Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Erik

Av Nina - 29 januari 2011 13:24

  

 

Saknar alltid sonen när han är borta. Det blir alltid mycke mys när han kommer hem.

Denna gång kommer han redan hem på torsdag.

Han ska nämligen på sjukhuset på fredag. En sövning och tandvård står på schemat. Dom hittade ju ett hål för ett halvår sedan och då det är lite svårt att förklara att man måste ha mun öppen och sitta still även fast det gör ont....ja, då bestämde vi att det var bättre att ta det på sjukhuset. Men det har tagit väldans tid att få komma dit. Men som sagt, på fredag är det dags.

Har varit iväg och fotat lite så han vet vad som komma skall, är nog bäst det. Redan 6.45 vill dom att vi ska vara där...alltså måste vi åka redan strax efter sex. Det känns lite häftigt, så jag frågade om vi får komma in strax innan, jag menar, han får ju varken äta eller något annat. För vår del kan vi ju förstå det men kan bli svårt för honom. Kan säga att dom är verkligen tillmötesgående här på Sollefteå sjukhus, Barnmottagningen. Jätte bra och trevlig personal. Vi ska höra av oss på onsdag så ska dom fixa så vi vet exakt när han ska in så vi kan planera för det. Fick flera embla plåster och linda så jag kan fixa allt sånt hemma. Skönt.

Ja de var de de.

Annars, tja, de ä nog som vanligt, evigt tjafs och inget som händer eller någon som vill ta ansvar....men, optimist som jag är så tror jag att allt kommer att lösa sig och då till de bästa.

Här hemma håller gubben nu på med att byta kökskran (äntligen) så vi har inget vatten just nu...naturligtvis är det då man behöver det som mest. Helt plötsligt så är det en massa man ska göra som det behövs vatten till.... är det inte typiskt. Men jag har passat på att måla en hylla och nu ska jag gå ut i lill stugan och se om jag inte kan hitta på nåt kul, eller bara städa lite..

Så lite står på dagens schema. Imorgon är en ny dag och då ska gubben iväg till torpet så jag blir solo och kan sitta och pyssla hela dan, om mer en min hjärna vill förståss....

Kram

    

 
 
Ingen bild

erik

31 januari 2011 12:59

hej mamma hur mår du? jag har jobbat med att skriva och räkna idag. jag har ätit mat det var kyckling gryta och pasta idag nu ska jag jobba med data innan taktilen kram erik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 28 februari 2013 22:31

Ja så kan man lägga åter en dag bakom sig. Faktiskt ganska händelserik sådan. Vet att de ä torsdag men va å hämta sonen, han får en dags sportlov... Bättre än inget alls. Det började med att tåget vara försenat, faktiskt blev de 35 min sent å int...

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten... Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt... Ba...

Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka. Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder. Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga. Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma....

Av Nina - 26 februari 2013 11:05

Ooops. Tittade i kalendern. Oj då, kanske man ska ta å kolla om man ska ta nå sprutor å sånt... De ä ju bara 48 dagar kvar innan vi lättar.... Oj, oj. Å jag som inte har nå sommar kläder.. Blir nog dags att ta sig i kragen o göra lite djudykning...

Lyx

Av Nina - 26 februari 2013 10:59

Vilken lyx de ändå är med dusch. Igår fick vi äntligen mot kvällningen tlll den... Nu står den där och fungerar perfekt. Efter att i tre veckor måst fara iväg för att duscha så märker man att de ä lyx att ha hemma. Många saker tar man för givet. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards