Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Ja, ja

Av Nina - 19 augusti 2009 20:20

Nu var de ett tag sen. Som vanligt har man haft lite annat för sig, förlåt. Ska försöka uppdatera.

Erik har börjat i skolan igen. Jag är numera assistent till honom 25%. Det ska nog gå de också. I måndags när de var dags för att åka tog jag fram jeansen som han skulle ha, dröm om min förvåning när jag upptäcker att de har blivit för små, bara på några veckor. Paniken steg i mig, vad skulle jag nu hitta på??!! Inga jeans fanns som passade honom i garderoben. Men man får ju ta de som finns så de blev en icke prasslande vind dress, Nike, ganska fin ändå.

Resan gick bra för både honom och mig. Var på jobbet sen. Har fått till allt och även hälsat eleverna välkommen. Imorgon blir de första lektionerna ska bli kul.

Idag var jag äntligen hos speciallisten. Ganska fantastiskt hur systemet fungerar egentligen. Inte konstigt att det är köer överallt när man måste runt, runt. Först var det ju vårdcentralen för att få av läkarn en remiss, sen kom man då fram efter ca 1 1/2 år. Nu när jag fått diagnos så ska jag åter beställa tid hos vårdcentralen för att där få hjälp. Är det inte otroligt. Jag var ju hos läkarn idag... men hon ställer bara diagnos. Och hur gick de då... jo förutom de jag har så har jag nu även blivit diagnostiserad Fibromyalgi. Ja, ja.

Allt hör ihop, nu förstår man lite mera, eller inte. De jag inte försår är nog att läkarn berättade vad jag skulle göra och vilka medeciner de finns men säger att jag ska ta de med min läkare.... Ja,ja

Ja de var de det. Nu behöver du inte fundera mera jag tar verkligen tag i mitt liv och kan stava själen...

Ha de gott alla mina nära och kära

Kram


 
 
Ingen bild

erik

24 augusti 2009 13:35

hej mamma. dator nu med åse. bada i helgen med enen. www. disney .se
kram erik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 28 februari 2013 22:31

Ja så kan man lägga åter en dag bakom sig. Faktiskt ganska händelserik sådan. Vet att de ä torsdag men va å hämta sonen, han får en dags sportlov... Bättre än inget alls. Det började med att tåget vara försenat, faktiskt blev de 35 min sent å int...

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten... Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt... Ba...

Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka. Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder. Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga. Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma....

Av Nina - 26 februari 2013 11:05

Ooops. Tittade i kalendern. Oj då, kanske man ska ta å kolla om man ska ta nå sprutor å sånt... De ä ju bara 48 dagar kvar innan vi lättar.... Oj, oj. Å jag som inte har nå sommar kläder.. Blir nog dags att ta sig i kragen o göra lite djudykning...

Lyx

Av Nina - 26 februari 2013 10:59

Vilken lyx de ändå är med dusch. Igår fick vi äntligen mot kvällningen tlll den... Nu står den där och fungerar perfekt. Efter att i tre veckor måst fara iväg för att duscha så märker man att de ä lyx att ha hemma. Många saker tar man för givet. ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards