Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Nina - 27 februari 2013 19:35

Ja då var de då onsdag och veckan snart slut, eller, de ä ju precis i miten...

Imorgon hämtas sonen hem så vi får ha en mysig lång helg. Hoppas att vädret håller i sig så vi kan premiär grädda våfflor ute som vi brukar, eller korv eller nåt...

Bara att hålla tummarna, om vädret alltså..


Idag fick jag ett så ulligt mail som jag bara ville dela med mig.

Har en vän som heter Lena å hon har en urgullig dotter som heter Irma.

Så här var de



Dagens apro på ingent Irma:

Irma (i) Lena (l)

i: när ska vi hälsa på erik?

l: vilken erik?

i: meeen ninas erik juuu..

l: jaha ja kanske nästa vecka

i: men jag vill inte leka med erik

l: men vad ska vi dit o göra då?

i: men jag vill ju vara med nina juuu.

så kan de va ;) kram


Gullungen min

Så nu hopas jag att hon kryar på sig så hon kan komma hit snart

Ha de gott alla

Puss å kram hela dan



Av Nina - 27 februari 2013 00:42

Läste ett inlägg tidigare ikväll som tog mig tillbaka.Det var försäkringskassan som återigen gör en blunder.Dom kan verkligen både såra och vara klumpiga.Denna gång handlar det om en 23 årig kille med cancer som valt att vara sista tiden hemma.Med det så anser f-kassan att han är frisk...När motfrågan då kommer hur och med vilka intyg kan man få sjukskrivning tiden ut...Svaret blir då att dom undrar hur lång tid det är kvar...Hur kan dom.Jag minns då när jag ringde. Pappa låg då inför de sista. Jag var hos honom, fick höra att det fanns något som hette anhörigvård... Ringde tilll f-kassan för att höra mig för. Jo, det fanns och jag kunde naturligtvis söka, hur lång tid skulle de ta fick jag till svar.... Hur lång tid det tar för min pappa att dö, frågade jag. Hur ska jag kunna veta det, jag har aldrig varit med om det förut... Killen jag pratade med förstod och hörde att detta blev nog fel och sa att han skulle skicka papper till mig...Ja, hur tänker dom???Om jag visste hur långt tid det skulle ta då skulle jag nog vara ett orakel....Ja, det tog mig som sagt vad tillbaka några år i tiden...En tid med alltid saknad.Nä, gör ett nytt försök till sömn...värker för mycke bara...Ha de gottPuss å kram hela dan

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

En liten hälsning kanske...


Ovido - Quiz & Flashcards